„Pasaulis keičiasi, keičiasi ir požiūris į tai, ką mes laikome pelningu ir sėkmingu verslu. Verslui keliami kur kas aukštesni lūkesčiai nei anksčiau. Dabar pelnas jau kur kas daugiau nei paskutinė finansinės ataskaitos eilutė – verslo nešamą naudą nori ir turi jausti ir klientai, darbuotojai, tiekėjai, partneriai, netgi ir visa bendruomenė. Todėl socialinės iniciatyvos turėtų atsirasti kiekvienos įmonės darbotvarkėje“, – sako gyvybės draudimo ir pensijų bendrovės „Aviva Lietuva“ generalinė direktorė Asta Grabinskė.

Ilgametė tradicija, o ne laikina mada

Į Lietuvos rinką prieš dvidešimt metų atėjusi gyvybės draudimo ir pensijų bendrovė „Aviva Lietuva“ buvo viena pirmųjų įmonių šalyje, kuri kartu su Jungtinių Tautų organizacijos atstovais pradėjo kalbėti apie socialinės atsakomybės svarbą ir apie tai šviesti verslo atstovus.

„Socialiai atsakingu verslu netampama per dieną. „Aviva“ verslo ištakos siekia XVII a. ir socialinė atsakomybė čia – ilgametė tradicija, o ne laikina mada. Todėl ir mes kalbėti apie socialinės atsakomybės svarbą ir įgyvendinti socialines iniciatyvas pradėjome nuo pat pirmųjų veiklos Lietuvoje dienų. Kai kurios iš tų pirmųjų iniciatyvų sėkmingai gyvuoja iki šiandienos, pavyzdžiui, kraujo donorystės, aplinkos tvarkymo akcijos“, – sako A. Grabinskė.

Padėti nukentėjusiems padeda ir technologijos

Anot A. Grabinskės, nuoširdžiai įgyvendinamos socialinės iniciatyvos tampa natūralia ir neatsiejama įmonės kultūros dalimi. „Kai socialinės iniciatyvos tampa tradicija, darbuotojai nelaukdami kvietimo patys teiraujasi „kada aukosime kraujo“, o senjorų globos namų darbuotojai skambina, klausdami, kada planuojame kasmetinę talką“, – teigia A. Grabinskė.

Socialinėje atsakomybėje savo veiklą gali įprasminti visi, nes šioms iniciatyvoms nėra ribų: tai gali būti tiek aplinkosaugos puoselėjimas, tiek atokiuose kraštuose esančių vietovių žymėjimas pasaulio žemėlapyje. „Mapathon‘as, žemėlapių žymėjimas specialiame interneto puslapyje, – viena iš darbuotojams patraukliausių socialinių veiklų. Sunku patikėti, kad kai kurių atokių pasaulio vietų gyventojai stichinių nelaimių metu nesulaukia pagalbos dėl to, kad sunku juos atrasti. Žymėdami šias vietas darbuotojai padeda pagalbos organizacijoms ateityje greičiau pasiekti nuskriaustuosius. Taigi kartais savanorystė reikalauja fizinio darbo, o kartais ne ką mažiau padėti gali sėdėdamas prie kompiuterio ekrano“, – sako A. Grabinskė.

Socialinė atsakomybė – ne labdara

Socialinės atsakomybės įgyvendinimas kasdienėje veikloje – nėra auka ar labdara bendruomenei, veikiau abipusiai naudingas bendradarbiavimas. Tyrimai rodo, kad socialiai atsakingos įmonės yra patrauklesnės klientams, darbuotojams, jų įvaizdis geresnis.

„Kasmet vykdome darbuotojų nuomonės tyrimą, įsiklausome į jų lūkesčius, fiksuojame tai, kas jiems svarbu. Praėjusių metų duomenys rodo, kad 97 proc. mūsų darbuotojų įmonę laiko socialiai atsakinga, o 93 proc. tiki, kad AVIVA pasirinkta strategija yra teisinga. Tinkamai pasirinkta strategija atsispindi ir klientų vertinime – 85 proc. mūsų klientų yra patenkinti gaunamomis paslaugomis, panašus procentas (83 proc.) teigia, kad mumis pasitiki”, – teigia A. Grabinskė.