Keičiasi požiūris

Vilniuje, Kalvarijų gatvėje, esančios „Norfos“ parduotuvės direktorė Ilona Dasienė sako, kad jau pirmosios pandemijos bangos metu pastebėjo kur kas palankesnį klientų požiūrį į pardavėjus.

„Jei anksčiau kur kas dažniau pasitaikydavo nepatenkintų pirkėjų, tai karantino metu iš klientų jautėsi kur kas didesnis palankumas ir supratimas pardavėjų atžvilgiu. Manau, kad šiuo nelengvu laiku žmonės pradeda suprasti, koks iš tiesų yra pardavėjų ar kasininkų darbas, kaip jie jaučiasi, kai tenka dirbti padidintoje rizikoje“, – teigia I. Dasienė.

Pasak jos, nors iki šiol daugeliui atrodo, kad pardavėjo ar kasininko darbas yra labai paprastas, tačiau iš tiesų tokia profesija reikalauja ne vienos svarbios savybės, o kartais pardavėjui tenka imtis net ir psichologo darbo.

„Dirbant tokį darbą – svarbiausia yra nusiteikimas. Jei prie prekystalio ar kasos dirbantis žmogus bus paniuręs, tai iš pirkėjo tikėtis priešingos reakcijos tikrai labai sunku. Žinoma, būna visko, visi esame žmonės su savomis problemomis ir rūpesčiais, tačiau, kaip sakau savo darbuotojams, – „nors ir sunku, bėdas reikėtų palikti namuose“.

Tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kai būtent pirkėjas yra be nuotaikos, kažkuo nepatenkintas ir panašiai. Ir tai – taip pat yra normalu. Visgi, tada jau pardavėjas turi būti pasiruošęs „padirbėti psichologu“ – reaguoti ramiai, pabandyti nuraminti pirkėją, rasti kompromisą. Vieniems tai pavyksta, kitiems – ne, tačiau bent jau mūsų parduotuvėje tarp kolektyvo vyrauja labai geri santykiai, o tai persiduoda ir bendraujant su klientais“, – teigia vienos iš „Norfos“ parduotuvių direktorė.

Nors kai kuriose tiek „Norfos“, tiek ir kitų prekybos tinklų parduotuvėse buvo ne vienas atvejis, kai, ypač vyresnio amžiaus darbuotojai, dėl išaugusios rizikos išėjo iš darbo, I. Dasienė džiaugiasi, kad jos kolektyve tokių bėdų nekilo.

„Pirmiausia, norėčiau pasidžiaugti, kad tarp mūsų kolektyvo nebuvo jokių koronaviruso atvejų, visi esame sveiki. Teko girdėti, kad buvo tokių prekybos centrų, kuriuose dėl baimės susirgti darbuotojai išėjo iš darbo. Tai yra suprantama, tačiau daugumoje „Norfos“ parduotuvių darbuotojai liko. Tarp jų ir mano vadovaujama. Mūsų darbuotojai supranta riziką, tačiau imasi visų saugumo priemonių ir toliau tęsia darbus. Kalbant bendrai, daug metų dirbame kartu, esame užsigrūdinę, gerai sutariame, o vadovai yra patenkinta mūsų rezultatai, todėl darbus tęsiame kaip ir iki šiol“, – sako pašnekovė.

Bendravimas su pirkėjais

Daugiau nei 20 metų „Norfos“ prekybos centre dirbanti mėsos skyriaus pardavėja Olga Ščedrina sako, kad per tuos metu matė visko, tačiau paklausta, kaip bėgant laikui keitėsi pirkėjų požiūris į pardavėjus, moteris teigia, kad dabar klientai kur kas labiau vertina šios srities atstovus.

„Per šiuos metus pastebėjau, kad pirkėjų požiūris į pardavėjus keitėsi į gerąją pusę. Vis dažniau žmonės pasisveikina, padėkoja, palinki gražių švenčių. Dabar, kai pandemija, pirkėjai palinki ir sveikatos, nesusirgti. Žmonės supranta, kad šiuo laiku turime būti vieningi, supranta mūsų darbą ir yra linkę būti geranoriški. Žinoma, iš šimto pirkėjų, pasitaikys vienas kitas, kuris bus kažkuo nepatenkintas, tačiau, tai natūralu ir yra mūsų darbo dalis“, – sako Olga.

Pasak jos, bendraujant su pirkėjais labai svarbu palaikyti šiltą ryšį, o kartais, jei matosi, kad pirkėjas tam nusiteikęs, persimesti keliais žodžiais ir taip jam praskaidrinti nuotaiką.

„Kartais užtenka ir šypsenos ar gražaus žodžio, kad klientas nusiramintų, pasijaustų geriau ir jo apsipirkimas būtų malonus. Negano to, mes turime tikrai gerą kolektyvą, čia smagu dirbti, todėl gera nuotaika „persiduoda“ ir bendraujant su pirkėjais“, – tikina pardavėja.

Dirbdama Olga sako besivadovaujanti paprasta, tačiau efektyvia logika – jei su žmogumi elgsiesi maloniai, jis tau atsakys tuo pačiu.

„Tai svarbu ne tik dirbant pardavėjo ar kokį nors kitą darbą, kuris reikalauja bendravimo su žmonėmis, bet ir bet kokioje gyvenimiškoje situacijoje“, – neabejoja moteris.

Per karantiną – augo atlyginimai

Kaip teigia „Norfos mažmena“ vadovas Dainius Dundulis, prasidėjus pasaulinei pandemijai, dar praėjusių metų kovą, buvo nuspręsta didinti darbo užmokestį prekybos centrų darbuotojams.

Prekybos tinklo „Norfa“ valdytojas Dainius Dundulis

„Šiai dienai vidutinis „Norfos“ pardavėjų atlyginimas, neįtraukiant administracijos darbuotojų, yra apie 850 eurų, atskaičius mokesčius. Lyginant pandemijos laikotarpį su tuo pačiu laiku 2019 m., pardavėjų atlyginimai yra išaugę 12 proc. Suprantame, kad dirbti tokiomis sąlygos yra didesnė rizika, o taip pat, kaip ir mus visus, taip ir pardavėjus slegia psichologinė baimė, todėl turėdami galimybių, norėjome finansiškai atsidėkoti savo darbuotojams“, – sako „Norfa“ vadovas.

Tačiau darbo užmokesčio pardavėjams didinimas, pasak D. Dundulio, nėra susiję vien tik su išaugusia rizika, dirbant pandemijos metu.

„Atlyginimo didinimas – dabartinių ekonomikos dėsnių rezultatas. Mūsų pozicija yra tokia, kad atlyginimai rinkoje turi kilti, nes kol kas vis dar atsiliekame nuo europinių standartų. Finansinis darbuotojų skatinimas užtikrina kokybiškesnį ir efektyvesnį darbą bei daugelį kitų dalykų, kurie yra tiesiogiai susiję tiek su personalo santykiais, atmosfera darbe, tiek ir su pačių pirkėjų apsilankymo parduotuvėse patirtimi“, – teigia verslininkas.

D. Dundulio teigimu, įveikus pandemiją ir nutraukus karantiną, darbo užmokestis darbuotojams tikrai nesumažės, o atvirkščiai – bendrovė ir toliau planuoja kelti atlyginimus. „Šiais metais yra numatytas dar vienas darbo užmokesčio didinimas“, – atskleidžia prekybos tinklo „Norfa“ valdytojas.

Užsakymo nr.: PT_86232807