Tvarus požiūris į ateitį

20 metų patirtį, dirbant augalinėje maisto pramonėje, turintis „Moving Mountains Foods“ kompanijos įkūrėjas ir vadovas Simeonas Van der Molenas pasakoja, kad idėja sukurti tokį produktą kilo iš noro prisidėti prie teigiamų pokyčių mūsų planetai bei tikslo – sumažinti gyvūnų mėsos vartojimą.

„Pats, būdamas veganas, norėjau sukurti kažką unikalaus, skanaus ir kitokio. Nors rinkoje egzistavo daug vegetariškų ir veganiškų mėsos pakaitalų, „Moving Mountains“ tikslas buvo sukurti visu 100 proc. augalinės kilmės burgerio maltinį, kuris taptų perspektyvia alternatyva gyvūninės mėsos produktų vartojimui“, – sako S. Van der Molenas.

Simeonas Van der Molenas

Po daugiau nei trejus metus trukusio darbo laboratorijose bei 300 išbandytų receptų, Jungtinės Karalystės mokslininkų, virėjų ir ūkininkų komanda įgyvendino S. Van der Moleno idėją – Didžiojoje Britanijoje sukūrė pirmąjį augalinės kilmės, tačiau mėsą primenantį produktą, kurį kaip mat pamėgo naujovių ir alternatyvų ieškantys vartotojai.

„2018 m. pristatėme pirmąjį savo produktą – „Bleeding Burger“. Tai buvo pirmasis mūsų šalyje augalinis produktas, įvairiapusiškai imituojantis tikrą jautienos maltinį, pradedant nuo to, kaip jis „šnypštė“ keptuvėje, baigiant tuo, jog skanaujant net „kraujavo“ burokėlių sultimis. Daugelis žmonių, ypač jaunosios kartos atstovai, kurie yra ragavę mūsų produktų, man dažnai sako, kad „Moving Mountains“ laiko sveiko maitinimosi ir sveikos mūsų planetos ateitimi. Tai mums yra didelis įvertinimas, nes būtent savo produktais ir siekiame tokio vartotojų požiūrio“, – teigia „Moving Mountains Foods“ vadovas.

Kompanijos įkūrėjo teigimu, „Moving Mountains“ sėkmės paslaptis paprasta – idėjos ir skonio dermė.

Moving Mountains nuotr.

„Esame visiškai atsidavę naujovėms. Mes aistringai kuriame maistą, kuris būtų tvarus, tačiau nesileistų į kompromisą dėl skonio ir būtų perspektyvi alternatyva įvairią mitybą propaguojantiems žmonėms“, – sako S. Van der Molenas.

Į Lietuvą atvedė smalsumas

Praėjus dvejiems metams po inovatoriško produkto pristatymo, šiuo metu „Moving Mountains“ asortimentą sudaro net šeši produktai: faršas, mėsos kukuliai, kiaulienos skonio maltinis, sardelės, dešrainių dešrelės ir jautienos skonio maltinis. Pastaruosius tris jau galima įsigyti bei paragauti ir Lietuvoje. S. Van der Moleno teigimu, nors Baltijos regiono gyventojai tradiciškai yra mėsos mylėtojai, įdomu stebėti augančią augalinio maisto kultūrą mūsų šalyje.

„Lietuviai turi daug tipiškų ir tradiciniu patiekalų, kuriuos daugiausia sudaro mėsa. Tačiau matome, kad šalyje auga ir žaliojo maisto judėjimas, ypač tarp jaunosios kartos, norinčios daugiau veganiškų arba tiesiog sveikų maisto pasirinkimų. Todėl mums tai puiki galimybė pristatyti „Moving Mountains“ kaip pagrindinį augalinės kilmės mėsos prekės ženklą Lietuvoje ir visame Baltijos šalių regione“, – sako augalinio maisto pramonės atstovas.

Paulius Guzevičius  (Andriaus Ufarto nuotr.)

Paulius Guzevičius, „Vikonda“ grupės inovacijų direktorius buvo tas žmogus, kurio iniciatyva „Moving Mountains“ vos prieš keletą mėnesių atkeliavo ir į Lietuvą.

„Apie tokią produktų kategoriją buvau girdėjęs ir anksčiau, tačiau neragavęs. Apsilankęs vienoje didžiausių maisto inovacijų parodų „Natural PRoducts Expo West“ JAV, Kalifornijoje, ir pirmą kartą paragavęs tokio tipo burgerį, likau sužavėtas tiek pačiu skoniu, struktūra ir panašumu į mėsą, tiek ir misija, kurią skleidžia tokius produktus kuriančios kompanijos. Neilgai trukus pradėjome analizuoti rinką ir mūsų akį patraukė „Moving Mountains“ prekės ženklo sėkmė ir išskirtinumas, – prisimena P. Guzevičius.

Pasak jo, „Moving Mountains“ nuo kitų rinkoje esančių iš sojos, avinžirnių gaminamų mėsos pakaitalų skiriasi tuo, kad ši maisto kategorija nėra skirta vien tik veganams ar vegetarams.

Moving Mountains nuotr.

„Nors ši produkcija puikiai tinka tiek vegetarams, tiek ir veganams, „Moving Mountains“ tikslinė auditorija yra mėsos mylėtojai, kurie ieško naujovių, sprendimų, prisidedančių prie gamtos išteklių tausojimo, galbūt, nori atsisakyti ar sumažinti mėsos vartojimą, išvengi cholesterolio ir tiesiog gyventi tvariau. Tai alternatyva, kuri leidžia prisidėti prie gražesnio ir švaresnio rytojaus, tuo pačiu neprarandant žmogui reikalingų medžiagų, kurios paprastai gaunamos iš mėsos, pavyzdžiui: vitaminas B12, baltymai ir kitos medžiagos. Tai ir yra „Moving Mountains“ sėkmė“, – sako P. Guzevičius.

Lyginant su tradiciniu jautienos maltiniu, gaminant „Moving Mountains“ maltinį reikalinga 99 proc. mažiau vandens, 93 proc. mažiau žemės plotų ir 46 proc. mažiau elektros. Tai, kad šio produkto vartojimas yra vienas iš būdų prisidėti prie globalinių problemų sprendimų, rodo ir Jungtinių Tautų Organizacijos pateikiami duomenys.

Moving Mountains nuotr.

„Oficialioje, Jungtinių Tautų Organizacijos skelbiamoje, ataskaitoje skaičiuojama, kad iki 2050 m. žmonių populiacija pasaulyje išaugs iki 10 milijardų, todėl reikės išauginti bene dvigubai daugiau maisto. Tačiau mokslininkai akcentuoja, kad matematiškai tiesiog neįmanoma padvigubinti tradicinės maisto gamybos, kai šiuo metu net 30 proc. pasaulio dirbamos žemės ploto naudojama tik gyvulių pašaro auginimui. Todėl tiek didelės, tiek smulkios maisto pramonės kompanijos imasi inovacijų ir investicijų, kurdamos alternatyvius baltymų šaltinius. Būtent „Moving Mountains“ yra vienas tokių sprendimų – augalinių baltymų šaltinis vartotojui, kuris valgo mėsą“, – teigia „Vikonda“ grupės inovacijų direktorius.

Kaip sako P. Guzevičius, nors „Moving Mountains“ jau dabar galime vadinti ateities maistu, vienintelė kliūtis šiai maisto kategorijai, neleidžianti tapti kasdieninio mūsų maisto raciono dalimi – savikaina.

Moving Mountains nuotr.

„Kol kas pagaminti tokius produktus yra brangiau nei užauginti mėsą, tačiau mes labai tikime šia produkcija ir manome, kad ateityje vis daugiau žmonių galės ją įsigyti. Kažkada ir LED televizoriai kainavo keliasdešimt tūkstančių litų, o šiai dienai beveik visi namai tokius turi. Todėl tikimės, kad taip pat nutiks ir su „Moving Mountains“: vartojimas didės, savikaina mažės. Visuomenės supratingumo lygis auga, žmonės nori gyventi tvariau ir atsakingiau todėl artimiausiu metu šiuos produktus matau tiek tradicinėje, tiek šiuolaikinėje mažmeninėje prekyboje“, – sako P. Guzevičius.

Nepabūgo išbandyti, dabar – džiaugiasi sėkme

Pirmieji šia naujove Lietuvoje patikėjo ir į savo meniu ją įtraukė aukščiausios kokybės mėsainių restorano Kaune „Pelėdinė“ bendrasavininkiai Donatas Šapolas ir Darius Mastauskas. Verslininkai pasakoja, kad pradžioje apie šią inovaciją turėjo skirtingus požiūrius.

Moving Mountains nuotr.

„Man pačiam, asmeniškai, labai įdomu stebėti visas naujienas ir inovacijas maisto srityje. Kai pamačiau, kad rinkoje atsirado tokie produktai, maniau, jog prireiks nemažai laiko, kol jie pasieks Lietuvą, tačiau sužinojęs, kad „Vikonda“ tokius produktas ruošiasi pristatytų Lietuvoje, ilgai negalvojau ir paskiau Dariui – privalome pabandyti“, – prisimena D. Šapolas.

„Neslėpsiu, apie šią mėsos alternatyvą iki tol buvau girdėjęs labai nedaug, todėl pradžioje į tai žiūrėjau šiek tiek skeptiškai. Maniau, kad tai tik dar vienas, nieko neišsiskiriantis, vegetarams skirtas, produktas. Tačiau užteko paragauti ir supratau, kad labai klydau“, – juokiasi D. Mastauskas.

Moving Mountains nuotr.

Jau trečias mėnuo kaip „Pelėdinės“ lankytojai gali mėgautis su ikoniškuoju „Moving Mountains“ maltiniu paruoštu burgeriu. Kaip pasakoja D. Šapalas, pirmosiomis tokio burgerio atsiradimo savaitėmis naujovių išsiilgę klientai traukte traukė į restoraną išbandyti ateities maisto.

„Žmonės visada ieško naujovių, alternatyvų mėsai. Tai ir įvairios naujos dietos, tendencijos, augalinės kilmės maistas, retkarčiais valgant mėsą. Visi, kas ragavo, liko nustebę ir klausė: „kaip jis toks panašus į tradicinę mėsą“, – sako vienas iš „Pelėdinė“ įkūrėjų.

Andriaus Ufarto nuotr.

„Moving Mauntains“ maltinio nenuginčijamas panašumas savo skoniu ir išvaizda į tikrą mėsą sukėlė ir nemažai kuriozinių situacijų restorane.

„Pasitaikė ir nuotaikingų situacijų. Ne kartą klientai kvietė padavėją sakydami: „aš užsisakiau „Moving Mountains“, o jūs man atnešėte su mėsa“. Paslaptis tokia, kad išskirtinį „mėsiškumo“ pojūtį valgant „Moving Mountains“ suteikia esminiai ingredientai – kreivabudės ir kiti valgomi grybai. Pateikiant patiekalą mūsų tikslas ir buvo nedėti kažkokių papildomų padažų ar pagardų, o išgryninti ir atskleisti tokį skonį, koks jis ir yra“, – aiškina D. Mastauskas.

Kolkas „Pelėdinėje“ galima paragauti tik vienos rūšies burgerį su „Moving Mountains“ maltiniu, tačiau ateityje restorano įkūrėjai žada ir daugiau naujovių.

„Pats visą vasarą gaminuosi maistą tik su „Moving Mountains“, todėl jau turiu idėjų, kaip praplėsti meniu ir kokiais naujais skonių deriniais nustebinti mūsų klientus“, – sako D. Šapolas.

Moving Mountains nuotr.

„Galvojame savo meniu koreguoti taip, kad kiekvienas burgeris turės pasirinkimą: ar jis bus patiektas su mėsa, ar su „Moving Mauntains“ maltiniu“, – atskleidžia D. Mastauskas.

„Vikonda“ grupei priklausanti įmonė UAB „Kėdainių konservų fabrikas“ atstovauja „Moving mountains“ produktų liniją Baltijos šalių regione. Jau dabar šaldytus „Moving mountains“ maltinius ir dešreles tiekia tiek tradicinės mažmenos, tiek restoranų verslo subjektams.

Moving Mountains nuotr.

Be Kaune, Šv. Gertrūdos gatvėje įsikūrusios „Pelėdinės“, su „Moving Mountains“ maltiniu pagamintų patiekalų laikinojoje sostinėje galite paragauti užeigose: „Dock7“, „Rebels“ ir „Food Friends“. Vilniuje šią naujovę galite išbandyti bare „Distilerija“, Nidoje – restorane „Don Vito“, Kėdainiuose – „Uršulėje“. Įsigyti ir savo namų virtuvėje išbandyti patiekalus su „Moving Mountains“ produktais galite fizinėse ir elektroninėse parduotuvėse „Livin“ bei „Meat and More“.

Užsakymo nr.: PT_85261585