„Init“ generalinio direktoriaus pavaduotoja Laima Živatkauskaitė sako, kad įmonė visada ieško naujausių ir geriausių sprendimų tiek savo klientams, tiek ir įmonės darbuotojams, todėl, atsiradus poreikiui atnaujinti automobilių parką, akys iškart nukrypo į elektromobilius.

„Savo įmonėje visada bandome ir diegiame naujoves, todėl mūsų prioritetas buvo ekologiškos transporto priemonės. Atlikę elektromobilių rinkos analizę ir įsitikinę, kad didžiųjų miestų infrastruktūra yra pritaikyta tokiems automobiliams, pradėjome partnerių paiešką, o geriausias veiklos nuomos verslui sąlygas pasiūlė automobilių nuomos įmonė „SIXT Leasing“ , – pasakoja L. Živatkauskaitė.

INIT nuotr.

Švarus ir greitas

L. Živatkauskaitė pasakoja, jog „Init“ darbuotojams, vykstantiems pas klientus, mieste tenka įveikti nemažus atstumus – apie 60 km per dieną, todėl dabar, su naujųjų elektromobilių pagalba, tai galima padaryti dar greičiau ir patogiau.

„Patys mūsų darbuotojai sako, kad vairuojant šiuos elektromobilius, jausmas išties geras. Automobiliai neteršia aplinkos, miesto gatvėse yra kur kas manevringesni, o ir pas klientus dabar pavyksta nuvykti greičiau, nes važiavimas „A“ juosta leidžia išvengti spūsčių. Tai labai svarbu, norint užtikrinti greitą aptarnavimą“, – teigia „Init“ generalinio direktoriaus pavaduotoja.

INIT nuotr.

Pasak jos, tvarus verslas yra vertybė, to siekia kiekviena atsakinga įmonė, todėl elektromobiliais atnaujintas automobilių parkas – dalis atsakingo požiūrio į verslą.

„Norime net tik suteikti nepriekaištingas paslaugas savo klientams, bet ir turėti geriausią bei ekologiškiausią įrangą šiems tikslams įgyvendinti. Net ir iš pačių klientų sulaukiame komplimentų, kad meistrai pas juos atvyko su elektromobiliu. Kiek teko domėtis, nei vienas iš mūsų konkurentų savo veiklai nenaudoja elektromobilių, todėl džiaugiamės, kad esame pirmieji priėmę tokį sprendimą“, – sako L. Živatkauskaitė.

INIT nuotr.

Pasiteiravus, kodėl įmonė nusprendė nuomotis, o ne pirkti elektromobilius, „Init“ atstovės teigimu, buvo atsižvelgta į ekonominę naudą.

„Atvirai pasakius, turėjome nekokią patirtį su senaisiais automobiliais, kuriuos naudojome iki šiol. Kol šie automobiliai buvo nauji – viskas buvo gerai, tačiau jiems pradėjus dėvėtis, išaugo eksploatacijos kaštai, tekdavo vis dažniau remontuoti ir panašiai. Todėl nusprendėme, kad nuomotis automobilius bus kur kas naudingiau: visu aptarnavimu pasirūpins mūsų partneriai, todėl sutaupysime daugiau nei išleisime, o pasibaigus sutarčiai, savo parką galėsime dar kartą atnaujinti“, – teigia L. Živatkauskaitė.

Plačiau apie tai, kodėl įmonėms apsimoka verčiau nuomotis, o ne pirkti automobilius, pasakoja ir „SIXT Leasing“ pardavimų vadovas Valdas Stanislovaitis.

SIXT
Foto: Organizatorių nuotr.

Nereikalingos didelės investicijos

Pasak „SIXT Leasing“ atstovo, esant poreikiui atnaujinti didesnį transporto parko kiekį, nuomos atveju tai padaryti daug paprasčiau ir pigiau – nereikia didelių vienkartinių investicijų.

„Įsivaizduokime, kad įmonei reikia įsigyti 10 automobilių, kurių vieno kaina, pavyzdžiui, 20 tūkst. eurų. Tai reiškia, kad įmonei vienu pirkimu reikia išleisti 200 tūkst. eurų. Tačiau, kaip žinia, dabar bankai skolina nenoriai, sąlygos yra gana sugriežtintos, o jei kreipiasi startuoliai, tai šansų gauti norimą finansavimą – beveik nėra arba su labai didelėmis palūkanomis.

INIT nuotr.

Tačiau veiklos nuomos atveju nereikia didelių pradinių investicijų. Paprastai užtenka 10 proc. automobilių vertės, o didesniems klientams nereikia ir to. Pasirašius sutartį ir išsinuomojus automobilį, kiekvieną mėnesį yra mokamas nuomos mokestis. Jei automobilio vertė 20 tūkst. eurų, tai, įmokėjus 10% automobilio vertės avansą, nuoma už jį gali būti apie 200 - 350 eurų per mėnesį“, priklausomai nuo ridos bei pasirinkto paslaugų paketo – sako V. Stanislovaitis.

SIXT
Foto: Organizatorių nuotr.

Nereikia rūpintis transporto parku

Kaip aiškina V. Stanislovaitis, šiuo atveju, verslas gali koncentruotis į savo pagrindinę veiklą – nuomojantis su „viskas įskaičiuota“ paketu, visi rūpesčiai ir išlaidos, susiję su automobilio priežiūra, draudimu, padangomis ir kita, tenka nuomos kompanijai.

„Klientai gali rinktis „viskas įskaičiuota“ arba mažesnį paslaugų paketą. Kaip pavyzdys, jei klientas turi garažą ir padangas gali laikyti jame, tada nereikia mokėti už jų saugojimą, todėl automatiškai pasirenkamas mažesnis paketas“, – sako pašnekovas.

SIXT
Foto: Organizatorių nuotr.

Nelieka rūpesčių dėl nereikalingo ar pasenusio turto

Pasak V. Stanislovaičio, pasibaigus sutarčiai, automobiliai grąžinami nuomininkui ir tuomet galima vėl užsisakyti reikiamą kiekį naujesnių, ekologiškesnių ir technologiškai pažangesnių automobilių.

„Populiariausias nuomos laikotarpis yra 36 mėnesiai, tačiau galimi ir kitokie variantai – 48 ir 60 mėn. Praėjus sutarties laikui, galima pasirašyti naują sutartį ir atsinaujinti automobilius. Paprastai kuo ilgesnis nuomos laikotarpis, tuo mažesnė kaina.

INIT nuotr.

Jei įmonė, pavyzdžiui, optimizavo savo veiklą, ir jai nebereikia tiek automobilių, pasirašius naują sutartį, galima jų kiekį lengvai sumažinti. Tačiau jei įmonei priklauso šie automobiliai, tada jau reikia ieškoti, kam parduoti, o tai papildomas laikas, įskaitant interesantų skambučius ne darbo valandomis, saugojimo bei administravimo kaštai ir kiti rūpesčiai“, – teigia SIXT Leasing“ pardavimų vadovas.

Aiškus biudžetas transportui

Na, ir paskutinė priežastis, kurią įvardija V. Stanislovaitis – iš anksto yra žinoma visa automobilių turėjimo kaina (TCO – total cost of ownership).

„Verslas dažnai nevertina TCO pilna apimtimi ir pamiršta, pavyzdžiui, administravimo sąnaudas, pinigų ir turto nuvertėjimą, kitas netiesiogines sąnaudas, kurių dažniausiai nepriskiria prie sąnaudų transporto parkui. Tarkime, garaže, kuriame laikomos padangos, reikia mokėti už elektrą, apsaugą, teritorijos valymą ir t.t.

INIT nuotr.

Įmonės, sudarinėdamos metinį biudžetą, dažnai net neišskiria jame transporto parko sąnaudų arba apsiriboja, tarkime, tik remonto ir eksploatacinių medžiagų bei degalų eilutėmis. Pavyzdžiui, bendrovė planuoja, kad vieno automobilio priežiūra ir remontas metams kainuos 1000 eurų. Tačiau vėliau neretai pasirodo, kad netikėjai sugedus automobiliui (ar, pavyzdžiui, sudilus padangoms), reikės dar ir papildomų išlaidų, kurios nebuvo numatytos biudžete. Tokiu atveju, išbalansuojamas biudžetas, atsiranda nenumatytų problemų. Nuomos atveju, viskas labai aišku – sutartyje viskas įskaičiuota, todėl dėl netikėtų gedimų ir kitų problemų nereikia visiškai jaudintis“, – teigia V. Stanislovaitis.

INIT nuotr.

Pašnekovas taip pat patikina, kad nuomotis su „viskas įskaičiuota“ paslaugomis yra labai populiaru ir patogu, nes tokiu atveju yra fiksuotos ir aiškios visos automobilio turėjimo sąnaudos. Pavyzdžiui, mokant 300 eurų nuomos mokestį per mėnesį, klientas žino, kad būtent ši suma yra jo išsinuomoto automobilio biudžetas mėnesiui plius degalai, langų skystis ir plovimo bei valymo išlaidos.