„Jau daugelį metų prisidedame prie sėkmingo Lietuvos gamintojų kelio į tarptautinę rinką, o šiemet planuojame užsienio „Lidl“ parduotuvėse pasiūlyti dar platesnį lietuviškų prekių asortimentą. Tikime, kad ir toliau būsime savotišku tramplinu, atveriančiu platesnes galimybes lietuviškiems verslams“, – sako „Lidl Lietuva“ vyriausiasis asortimento vadovas Lukas Gudas.

Anot L. Gudo, kai kurie Lietuvos tiekėjai „Lidl“ veikiančiose šalyse buvo gerai žinomi dar prieš prekybos tinklo veiklos pradžią mūsų šalyje. Vienas iš tokių pavyzdžių – „Vičiūnų grupė“, kurių gaminiais užsienio šalių „Lidl“ pirkėjai mėgaujasi jau 12 metų. Prekybos tinklo vyriausiasis asortimento vadovas neabejoja, kad „Lidl“ įsitvirtinimas Lietuvoje tik dar labiau padėjo šalies tiekėjams atrasti eksporto kelius į Europos rinką.

Keliasdešimt skirtingų rūšių gaminių visai Europai

„Vičiūnų grupės“ valdybos pirmininkas Šarūnas Matijošaitis dalijasi, kad „Vičiūnų grupę“ ir „Lidl“ sieja išskirtinis bendradarbiavimas: „Esame seniausias šio prekybos tinklo gamintojas Lietuvoje – kartu dirbame jau nuo 2008 metų, kuomet pradėjome tiekti krabų lazdeles į Vidurio ir Rytų Europos šalyse veikusias tinklo parduotuves. Per daugiau nei dešimtmetį mūsų ryšys nuosekliai darėsi vis glaudesnis, o šiandien „Viči“ ir kitų mūsų gaminių galima įsigyti „Lidl“ parduotuvėse, esančiose visose ES šalyse, išskyrus Maltą.“

Šarūnas Matijošaitis

Europiečiams „Vičiūnų grupė“ iš viso siūlo net 40 skirtingų gaminių, iš kurių 12 yra su „Viči“ prekės ženklu ir 28 su „Lidl“ prekybos tinklo prekės ženklu. Įmonės pasiūloje galima rasti surimi, lašišos, žuvies kepsnelių, mišrainių, gyoza koldūnų ar net blynelių.

Š. Matijošaičio teigimu, ypatingas ir įmonių bendradarbiavimo būdas, nes dėl asortimento plėtros ir kitų klausimų deramasi tiek su kiekvienoje šalyje veikiančiomis „Lidl“ atstovybėmis, tiek su pagrindine prekybos tinklo būstine Vokietijoje: „Šis faktas daro mūsų partnerystę itin lanksčią, o tuo pat metu pakylėja ją į strateginį lygmenį, nes „Viči“ gaminiai tampa daug paprasčiau prieinami Europos mastu. Labai vertiname, kad šiame prekybos tinkle galime save pozicionuoti ir kaip Lietuvos, ir kaip visos Europos gamintojus.“

Raktas į sėkmę užsienyje – nuoseklus ir kryptingas darbas

Š. Matijošaitis pasakoja, kad sėkmingai konkuruoti visuose svarbiausiuose Europos regionuose nepadės net milžiniški rinkodaros biudžetai ar išskirtinės pakuotės, jeigu gamintojo produktas paprasčiausiai nėra skanus, sveikas ir patogus vartoti.

„Kelias į pirkėjų širdis reikalauja ilgo, metodiško ir nuoseklaus darbo, didelių investicijų ir aukščiausio lygio gamybinių procesų – ne veltui „Lidl“ prekybos tinkle kryptingai augame jau 12 metų. Vis dėlto galiausiai, atradus šį kelią, visas įdėtas darbas atsiperka, nes galima tikėtis stipraus lojalių klientų branduolio – už tai ir esame dėkingi „Lidl“, – sako pašnekovas.

Lidl

Jis priduria, kad didinti „Viči“ žinomumą ir plėsti verslą užsienyje padeda ir tai, kad daugelyje šalių veikia „Vičiūnų grupės“ dukterinės pardavimų ir platinimo įmonės, o čia dirbantys europiečiai jaučia, kas yra aktualiausia jų tautiečiams ir kokios galimybės gali atsiverti atitinkamose rinkose.

Karantinas – galimybė keisti apsipirkimo įpročius

Anot „Vičiūnų grupės“ valdybos pirmininko: solidarizavimasis su lietuviškais gamintojais šiuo laikotarpiu yra itin reikalingas: „Tokiu metu palaikyti vienas kitą sugeba visi ekonomiką suktis verčiantys dalyviai – tiek prekybos tinklai ar gamintojai, tiek pirkėjai. Šiuo metu yra puiki proga išsiugdyti norą teikti pirmenybę lietuviškoms prekėms, kuris, galbūt, išliktų ir krizei pasibaigus.“

Visgi, Š. Matijošaičio teigimu, tokio masto gamintojams kaip „Vičiūnų grupė“, geresnių rezultatų Lietuvoje gali ir nepakakti, nes net 95% įmonės produkcijos yra realizuojama užsienio rinkose: „Tikime, kad čia mums pasitarnaus ne tik per ilgus metus užsiaugintas platus pirkėjų ratas ar vis didėjantis „Viči“ prekės ženklo žinomumas Europoje, bet ir geri santykiai su artimiausiais mūsų partneriais, o „Lidl“, neabejotinai, yra vienas iš jų.“

Užsakymo nr.: PT_84405447