„Palaidotas“ (angl. Buried)

Amerikietis vilkiko vairuotojas Polas (akt. Ryan Reynolds) dirba Irake. Po užpuolimo jis atsipeikėja įkalintas po žeme užkastame karste. Turėdamas tik žiebtuvėlį ir mobilųjį telefoną, vyras mėgina išsivaduoti iš ankštų mirties spąstų, tačiau laikas nenumaldomai bėga, o deguonies vis mažėja.

„Turiu keistą pomėgį – negaliu nesižavėti filmais, kurie yra nufilmuoti vienoje erdvėje, tačiau sugeba išlaikyti dėmesį. Bepigu tai padaryti, kai kuriant filmą yra keičiamos lokacijos, naudojama daug specialiųjų efektų, bet filmo idėją „statyti“ ant buvimo poros kvadratinių metrų erdvėje? Buvau pesimistas ir maniau, kad šiam filmui tai nepavyks. Klydau“, – pasakoja Mantas.

„Grėsmingasis aštuonetas“ (angl. Hateful Eight)

Sukti, šaltakraujai, godūs bei pavojingi, pasipuošę plačiabriaunėmis skrybėlėmis ir ginkluoti rūkstančiais revolveriais – tai „Grėsmingasis aštuonetas“. Po Pilietinio karo prabėgus keliams metams, vaizdingoje Vajomingo kalnų papėdėje siaučia galinga pūga. Žvarbus vėjas ir užpustyti keliai įvairaus plauko prašalaičius, keliaujančius į Red Roko miestelį, suburia diližanų stotelėje – vienintele užuovėja nuo gamtos šėlionių tapusioje smuklėje. Čia susitinka aštuoni nepažįstamieji – kiekvienas su savo motyvais ir istorija.

„Filmo režisierius Quentinas Tarantino yra tikras kino Einšteinas. Niekam taip mielai neatiduodu savo laiko, kaip būtent jam. Kaip ir filme „Palaidotas“, taip „Grėsmingame aštuonete“ mane žavi tai, kad visą juostos laiką sugebama išlaikyti žiūrovo dėmesį, nors veiksmas vyksta vienoje patalpoje“, – sako pašnekovas.

„Ką mes veikiame šešėliuose“ (angl. What We Do in the Shadows)

Tai siaubo komedija apie grupelę vampyrų, gyvenančių šiuolaikiniame pasaulyje. Bėda ta, kad norėdami išgyventi, jie turi maitintis žmogaus krauju, tačiau surasti jiems nelabai sekasi. Negano to, vampyrams tenka susidurti ir su kasdieniškomis problemomis – nuomos mokesčiais, nuobodžia rutina, bandymais patekti į naktinius klubus bei konfliktais su kambariokais.

„Šis filmas man buvo vienas iš įkvėpimų ir pačiam rašyti filmą. Su komedijomis yra toks dalykas – jų yra labai daug, atrodo, begalė. Ir visi esam matę šimtus, bet kai kažkas paprašo, kad rekomenduotum savo mėgstamiausias, dažniausiai nežinai, ką pasakyti, nes jos panašios: daug klišių ir reikia giliai pasiknisti, kad kurią išskirtum. Jei paklaustų manęs, tai „Ką mes veikiame šešėliuose“ patektų į tą sąrašą“, – tikina komikas.

„Zuikis Džo Džo“ (angl. Jo Jo Rabbit)

Johanesas „Džodžo“ Betcleris turi įsivaizduojamą draugą. Tiesa, šiek tiek neįprastą – nacistinės Vokietijos lyderį Adolfą Hitlerį. Džodžo motina jo įsivaizduojamo draugo, žinoma, nemato, tad norėdama, kad jos sūnus nebūtų vienišas, įrašo Džodžo į hitlerjugendą. Šioje organizacijoje, vadovaujamoje entuziastingo kapitono Klencendorfo, berniukui irgi nelabai patinka, bet kur kas didesnis šokas Džodžo laukia jo paties namuose, aptikus palėpėje slepiamą žydų mergaitę.

„Kaip ir prieš tai buvusi komedija, taip ir ši turi vieną bendrą vardiklį – Taika Waititi. Šis, iš Naujosios Zelandijos kilęs aktorius bei režisierius, ir yra atsakingas už jų sukūrimą. „Filmo „Zuikis Džo Džo“ nespėjau pamatyti kine, tai dabar, kai galiausiai jį pamačiau per „Go3|BITĖ“ televiziją internete, jaučiuosi lyg ištaisęs savo klaidą – filmas nuostabus. Nedarykit klaidos jo nepažiūrėdami“, – pataria Mantas.

„Pliusas“

Senelio turtus besidalinantys broliai, pasididinti krūtinę trokštanti turtingo ūkininko dukra, minias į maldos namus sutraukiantis žavingas kunigas, netikėtas atokaus miestelio gyventojų radinys pakelėje bei dėl jo užvirusi kova su nevykėliais miesto mafijozais – visa tai tik dalis lietuviškos kriminalinės komedijos „Pliusas“ siužeto detalių.

„Mes, lietuviai, turime gintarą, krepšinį ir filmą „Pliusas“. Nemeluosiu, nesu tiek juokęsis per jokį kitą lietuviška filmą. Lietuvos kiną vertinu iki šio filmo ir po jo sukūrimo. Tiesa, iš pradžių šio kuriozo neįvertinau, žiūrėjau pernelyg kritiškai, bet dabar manau, kad tai taps lietuviška klasika“, – įsitikinęs komikas.

„Žalioji knyga“ (angl. Green Book)

Pagal tikrą istoriją sukurta biografinė drama, pasakojanti apie netikėtą inteligentiško, talentingo juodaodžio pianisto Donaldo Širlio ir netašyto italų kilmės apsaugininko iš Bronkso – Frenkio „Lūpos“ Valelongos draugystę bei iššūkius, kuriuos jie patyrė septintojo dešimtmečio Amerikoje, kurioje rasinė nelygybė buvo jaučiama ypač stipriai.

„Tiesą sakant, pradėjau žiūrėti šį filmą su lengvu skepticizmu. Maniau, kad visas aplink jį susidaręs rezonansas gali būti nepelnytas, o istorija pasirinkta ne dėl norėjimo ją narplioti, o veikiau dėl to, nes apie rasizmo problematiką kalbėti kine pasidarė tendencinga. Bet filmas sudaužė visas mano dvejones ir yra vertas kiekvieno gero žodžio“, – neeiline kino juosta žavisi pašnekovas.

„Pradink“ (angl. Get Out)

Chriso ir jo merginos Rose santykiai pasiekė tokį lygį, kad atėjo metas susipažinti su tėvais, tad vaikinas yra pakviečiamas savaitgalį praleisti Rose šeimos namuose. Vos tik atvykęs, Chrisas iškart suvokia palankų šeimos elgesį kaip nevykusį bandymą priimti dukters santykius su kitos rasės žmogumi, tačiau, savaitgaliui einant į pabaigą, daugybė nerimą keliančių atradimų atskleidžia visą tiesą, apie kurią jis nė nebūtų pagalvojęs.

„Pažiūrėti šitą filmą mane privertė Jordano Peele pavardė. Tai žmogus, kurio komedijinius skečus „Youtube“ peržiūrėjau šimtus kartų. Ir staiga šis vyrukas nusprendžia žengti milžinišką žingsnį į kiną ir režisuoti siaubo filmą. Žinojau, kad blogai nebus, nes Jordanas protingas kūrėjas, bet kad viskas baigsis Oskaru… Jordanai, jei skaitai, tai žinok, kad myliu tave“, – juokiasi Mantas.

„Ji“ (angl. Her)

Technologijos yra taip įsiliejusios į mūsų gyvenimą, kad vis dažniau suvokiame esą labai nuo jų priklausomi. Vis dėlto, ar jūs galėtumėte įsimylėti informacinę sistemą? O jei ji vienintelė su jumis kalbėtųsi, guostų, išklausytų ir suprastų? Skyrybas išgyvenantis vienišas rašytojas Teodoras nusiperka naujausią dirbtinio intelekto sistemą, kuri kasdien jį pažadina, primena apie susitikimus ir palaiko pokalbius bet kokiomis temomis.

„Filme pagrindinį vaidmenį atliekantis Joaquinas Phoenixas man visada asocijuojasi su kokybės standartu. Žiūriu į jį ir žaviuosi, kad ir kokiam vaidmeny jis bebūtų: nuo „Gladiatoriaus“ iki „Džokerio“. „Ji“, mano nuomone, yra vienas geriausių filmų, kuriuose jis yra suvaidinęs“, – sako garsus vyras.

„Atkirtis“ (angl. Whiplash)

Filmas pasakoja apie 19-os metų Andrew Neimaną, kuris studijuoja geriausioje JAV muzikos mokykloje, svajoja groti būgnais garsiame šalyje, Terence’o Fletcherio vadovaujamame, džiazo orkestre bei siekia tapti vienu geriausių būgnininkų. Tačiau dėl laiko stokos vaikinui tenka išsiskirti su jam patinkančia mergina, kęsti nuo per didelio krūvio kraujuojančių rankų skausmą ir, svarbiausia, psichologinį bei net fizinį minėtajam orkestrui vadovaujančio despoto smurtą.

„Mėgstu muziką ir mėgstu filmus, todėl „Atkirtis“ yra du zuikiai vienu šūviu. Viskas su šituo filmu yra labai gerai, nuo aktorių vaidybos iki siužeto linijų, o tai, kad Milesas Telleris filme iš tikrųjų pats groja būgnais – tiesiog neįtikėtina“, – aktoriaus sugebėjimais žavisi Mantas.

„Nežinoma planeta“ (angl. K-PAX)

Genialus daktaras Markas Powellis (akt. Jeffas Bridgesas) dirba vienoje iš geriausių Manheteno ligoninių bei mėgina išgydyti intelektualų keistuolį, pasivadinusį Protu (akt. Kevinas Spacey) ir įrodinėjantį, kad jis atvyko iš nežinomos, tūkstančius šviesmečių nutolusios planetos K-Pax. Aišku tik tiek, kad jis – arba ateivis, arba sunkiai sergantis pacientas.

„Nežinoma planeta“ – mano nuomone, vienas labiausiai neįvertintų 2000–2010 metų filmas. Finansiškai nelabai sėkmingas, beveik jokių apdovanojimų ar nominacijų, tyliai atėjo ir nepelnytai liko primirštas, nors K. Spacey ir J. Bridge suvaidino neprilygstamai, istorija puiki bei palikta daug vietos žiūrovų interpretacijoms. Garantuoju, kad kažkur kitoje visatoje šitas filmas gavo savo „Oskarų“ statulėles“, – šmaikštauja Mantas.

Šiuos ir daugiau filmų rasite „Go3|BITĖ“: www.bite.lt/tv.

Užsakymo nr.: PT_84265227