Dar šių metų vasario 15 d. „Ogmios mieste“ į darbus sugrįžo daugiau nei 150 parduotuvių, grožio salonų, kirpyklų ir kitų, įvairias paslaugas teikiančių, įmonių darbuotojų, tačiau 2600 kv. m dydžio „BabyCity/ToyCity“ darbuotojai liko nusivylę – parduotuvė atsidaryti negalės.

„Jeigu 300 kv. m parduotuvės gali įsileisti iki 15-os žmonių, nematome logikos, kodėl 2600 kv. m parduotuvė, kuri gali užtikrinti dar saugesnes apsipirkimo sąlygas ir daugiau erdvės vienam pirkėjui, to padaryti negali. Negalime suprasti, kodėl 15 pirkėjų negali apspirkti dideliame plote, o turi būti apriboti 300 kv. m, į kuriuos reikia sugrūsti tiek prikėjus, tiek pardavėjas, tiek prekes. Mes sutikome su sąlygomis, kad pas mus lankytųsi ne daugiau nei 15 žmonių, tačiau į kompromisus niekas nesileido ir savo sprendimų neargumentavo. Iš to kilo didžiulis nusivylimas“, – sako „BabyCity/ToyCity“ parduotuvę valdančios „Kotryna Group“ generalinis direktorius Laimonas Bazilius.

Jo teigimu, tokie neadekvatūs, nepaaiškinami sprendimai yra tiesioginis smūgis ne tik „Baby City“, bet ir daugeliui kitų, panašioje situacijoje atsidūrusių, verslų.

„Kotryna Group“ generalinis direktorius Laimonas Bazilius

„Visai neseniai turėjome pokalbį su ekspertų komisija, kurie stebi pandemiją ir yra atsakinga už jos suvaldymą. Mes juos labai gerbiame, nes tiek jų, tiek gydytojų dėka, tiek visuomenės, kurios kiekvienas narys mums yra svarbus, dėka – dauguma iš mūsų džiaugiamės atėjusiu pavasariu. Susitikimo metu komisijos atstovas profesionaliai įvardino, kad ateityje viruso bangų nebebus, tačiau bus jų pikai. Tai reiškia, kad mums reikia išmokti gyventi kitaip, susidėlioti, nustatyti taisykles kaip turėtume visi dirbti naujomis, kintančiomis sąlygomis, bet jokiu būdu nedrausti. Tokie griežti suvaržymai, kokie yra taikomi Lietuvoje, daugelyje ES šalių nėra naudojami. Kodėl dalis verslų, tampa sprendimų įkaitais? Pramonės, statybos, esminga dalis prekybos sektoriaus, gali veikti su vienokiais ar kitokais ribojimais. Mes siūlomės sukurti dar saugesnes sąlygas klientams, prisitaikyti dar griežtesnius reikalavimus, bet mūsų negirdi“, – sako L. Bazilius.

Tačiau nesitikėdami greitos reakcijos ir toliau patirdami finansinius nuostolius, „BabyCity/ToyCity“ ėmėsi parduotuvės transformacijos.

„Kol kas nėra jokių žinių, kiek laiko dar tęsis šis draudimas, todėl nusprendėme parduotuvę sumažinti iki 300 kv. m, o likusią jos dalį naudoti kaip sandėlį. Žinoma, tokia transformacija mums kainuos, turėsime ir toliau mokėti visų patalpų nuomą, tačiau tai nėra svarbiausias akcentas, tiesiog nebegalime laukti nežinia ko ir toliau kentėti. Vien per sausio mėnesį mūsų įmonė patyrė virš pusės milijono eurų nuostolį, o subsidijų iš valstybės dar nėra gauta. Įsipareigojimai partneriams niekur nedingo, sąskaitas už paslaugas apmokėti reikia (patalpų nuoma, komunalinės paslaugos, mokėjimai tiekėjams už prekės), nors netekome esmingos dalies pajamų, stengiamės pasirūpinti savo darbuotojais. Veikla apribota, bet niekas įsipareigojimų grandinės nesureguliavo, pajamas gauti uždrausta, bet sąskaitas mokėti likome įpareigoti. Noriu patikinti, ne subsidijų verslams reikia, tiesiog nebenorime būti įkaitais. Norime dirbti!“ – tvirtai sako L. Bazilius.

BabyCity/ToyCity

Tam, kad būtų kontroliuojami klientų srautai bei užtikrinamas saugumas, prieš atidarymą parduotuvė buvo dezinfekuota, testuoti visi darbuotojai, papildytos apsaugos ir dezinfekcinės priemonės bei įsirengta speciali lankytojų reguliavimo „šviesoforo“ sistemą, kuri tiek klientus, tiek darbuotojus automatiškai informuos, kai pirkėjų skaičius vienu metu pasieks leistiną kiekį prekybos salėje.

„BabyCity/ToyCity“ klientai yra mažus vaikus auginančios šeimos, todėl saugumas yra svarbiausias prioritetas. Galiu drąsiai pasakyti, kad mūsų valdomose parduotuvėse yra imamasi net ir rimtesnių saugumo priemonių nei to reikalauja reglamentas. Dabar turime ir naują sistemą, kuri rodys, kiek parduotuvėje yra žmonių, o pasiekus 15, daugiau pirkėjų įleidžiama nebus. Norime parodyti pavyzdį, kaip galima užtikrinti aukšto lygio, labai saugias apsipirkimo sąlygas. Todėl labai tikimės, kad aptartnauti tuos 15 klientų, išnaudojant visą parduotuvės plotą. Juk patalpose yra įrengta gera ventiliacinė sistema ir yra tiesioginis patekimas iš lauko“, – pasakoja L. Bazilius.

Pasak jo, sprendimu sumažinti parduotuvės dydį, „Kotryna Group“ nori parodyti pavyzdį ir kitoms tokioje situacijoje atsidūrusioms įmonėms, ekspertams ir reguliavimus priimantiems valdininkams, jog verslas nesiruošia sėdėti rankų sudėjęs ir privalo kovoti už save, ir tai daryti etiškai, rodant pavyzdį, iš kurio galėtų pasimokyti visi.

BabyCity/ToyCity

„Esame profesionalus ir atsakingas verslas, kuriam kiekvieno kliento sveikata yra ypač svarbi, todėl norime parodyti gerąjį pavyzdį, kaip galima saugiai organizuoti apsipirkimą, tinkamai kontroliuoti srautus ir dirbti net karantino sąlygomis. Manau, kad su sergamumo bangavimais mums dar teks gyventi kiek ilgiau nei mes norėtume. Svarbiausia sutarti dėl vienodų sąlygų visiems, transformuojant prekybos veiklą bei prisitaikant prie ribojimų: kaip dirbti be uždarymų, kaip reguliariai testuoti visus kontaktinį darbą dirbančiuosius, o visuomenei ir verslams sutarti kaip transformuotis prisitaikant. Tikrai daug padaryta, bet esame pasiruošę prisiimti ir daugiau atsakomybės. Mums svarbiausia užtikrinti savo klientų, jų šeimų bei darbuotojų saugumą,“ – teigia L. Bazilius.

„BabyCity/ToyCity“, „Ogmios mieste“ duris vėl atveria kovo 6 d.