Jauniesiems žiūrovams – bendrovės vadovo patarimai

„Esate karta, kuri kuria ir keičia pasaulį. Šia programa norime jus įkvėpti drąsiai siekti tikslų ir padėti lengviau įveikti kliūtis. Dalinamės patirtimi, nes norime prisidėti prie jūsų pastangų keisti pasaulį, nes kartu visada galime nuveikti daugiau“, – į tūkstančius renginio žiūrovų kreipėsi pagrindinis tarptautinio renginio pranešėjas, „Coca-Cola HBC“ generalinis direktorius Lenkijos ir Baltijos šalims Jaak Mikkel.

Bendraudamas su žiūrovais J. Mikkel akcentavo mokymosi ir smalsumo svarbą. „Jeigu prisijungėte prie transliacijos, vadinasi, esate iš tiesų smalsūs. O smalsumas yra geriausias variklis siekiant įgyti žinių, atrasti naujus mokymosi metodus, prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių ir naujos realybės“, – kalbėjo bendrovės „Coca-Cola HBC“ generalinis direktorius Lenkijos ir Baltijos šalims, dirbęs įvairiose Europos šalyse – nuo Norvegijos iki Šiaurės Makedonijos.

J. Mikkel pridūrė, kad siekiant karjeros aukštumų svarbu išlikti kukliu. „Vos tik pradėsite manyti, kad esate pranašesni už kitus ir labai daug pasiekę, sustosite“, – sakė pranešėjas, vadovaujantis verslui, kuriame dirba 2100 darbuotojų, kasdien užtikrinančių, kad kompanijos produktais galėtų mėgautis 30 mln. klientų.

„Nebijokite savo klaidų, branginkite jas ir iš jų mokykitės – tai geriausios pamokos, kurias kada nors turėjote“, – sakė J. Mikkel. Pranešėjas patarė jaunimui pirmiausia tobulinti savo įgūdžius, išnaudoti tobulėjimo galimybes, o ne orientuotis į kuo aukštesnes pareigas.

Patarė startuoti kuo anksčiau

Virtualų renginį Lietuvoje pratęsė diskusija „Karjeros e.voliucija: kaip technologijos keičia tai, ką suprantame apie karjerą?“, kurioje dalyvavo „Ką žmonės dirba?“ projekto kūrėja Rasa Jusionytė, „Amazon“ prekybos specialistas, konsultantas ir paskyrų administratorius Klaidas Šiuipys ir žurnalistas, keliautojas Orijus Gasanovas.

Kiekvienas diskusijos dalyvis pasidalijo savo patirtimi ir mintimis apie karjeros kelią. Pasak K. Šiuipio, labai svarbu domėtis skirtingais dalykais ir kaupti įvairias patirtis, kad būtų galima atrinkti įdomiausias, labiausiai įtraukiančias veiklas. „Svarbiausia pradėti veikti, nelaukti idealių sąlygų ir aplinkybių. Veikti, mokytis iš klaidų ir bent po truputį investuoti į save“, – mintimis kaip „užsikrauti“ karjerai dalijosi R. Jusionytė.

O. Gasanovas pridūrė, jog anksti pradėjus dirbti galima užmegzti daugybę ryšių, kurie padės praplėsti akiratį ir vienaip ar kitaip pravers ateityje. Taip pat žurnalistas priminė, kad yra aprašęs ne vieną istoriją žmonių, kurie nebijojo pakeisti savo pasirinkimo – net po ilgo karjeros kelio ryžtingai pradėjo naują ir buvo laimingi.

Manpower Group vadovė Živilė Švežauskienė

Išbandymai padeda atrasti pomėgius

Antra renginio diskusija „Tikėjimas sniego žmogumi, verslo reikalavimai skrudintuvui ir kitos keistos darbo pokalbių aktualijos“ prasidėjo tarptautinės personalo atrankos ir laikinojo įdarbinimo kompanijos „Manpower Group“ vadovės Živilės Švežauskienės pastebėjimu, kad vos 20 procentų moksleivių sąmoningai dar mokykloje pasirenka savo profesinį kelią ir karjerą. Likusi dauguma renkasi spontaniškai, mėgdžiodami draugus ar paveikti tėvų – jauni žmonės nesiligina į darbo rinkos tendencijas, nėra atradę savo pomėgių ir polinkių.

Diskusiją moderavusi ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo organizacijos „Junior Achievement Lietuva“ vadovė Andželika Rusteikienė atkreipė dėmesį, kad žengiantiems pirmuosius karjeros žingsnius jaunuoliams labai svarbūs yra pirmieji darbo pokalbiai. Ši patirtis padeda suvokti savo vertę bei įgyti daugiau pasitikėjimo, be to, atrasti silpnąsias savo vietas.

„Junior Achievment Lietuva“ vadovė Andželika Rusteikienė

Darbdavys gali paklausti įvairiausių klausimų, dalis jų bus netikėti, pavyzdžiui, kokios spalvos yra pinigai. „Kai kurie klausimai padeda atskleisti gilumines kandidato nuostatas, pasaulėžiūrą, vertybes bei tai, kokio pobūdžio darbą, užduotis kandidatas mėgs atlikti. Todėl labai svarbu būti nuoširdžiu, bendrauti atvirai ir darbo pokalbio metu stengtis atskleisti savo tikrąsias asmenines savybes bei kompetencijas“, – patarė Lina Macaitė, „Coca-Cola HBC“ žmogiškųjų išteklių verslo partnerė Baltijos šalyse. Pasak jos, įdarbinimo specialistai labai greitai pajunta, kai kandidatai savo mintis dėlioja nenuoširdžiai, nuolat galvodami, koks turėtų būti teisingas atsakymas ir ką norėtų išgirsti darbdavys.

Lina Macaitė, „Coca-Cola HBC“ žmogiškųjų išteklių verslo partnerė Baltijos šalyse

Paragino nenurimti

Pasak L. Macaitės, karjeros starte svarbiausia yra noras – entuziazmas ir energija semtis žinių bei patirties, dirbti komandoje, siekti bendrų tikslų. „Visko galima išmokti, jeigu yra noro“, – tikino L. Macaitė. Diskusiją pratęsusi „Vinted“ atrankų komandos vadovė Ieva Kuniejūtė prieš darbo pokalbį patarė įsigilinti, kokie reikalavimai keliami kandidatams, koks bus darbas – kas jame patiks, o kas gali trikdyti.

Darius Dužinskas, skait meninių sprendimų „Baltic Amadeus“ personalo ir marketingo vadovas

„Įsivaizduokite, kad gavote darbą, kuriame kiekviena diena yra kančia. Taigi, labai svarbu ne vien pareigų pavadinimas, bet darbo kultūra ir aplinka organizacijoje, kurioje norite dirbti. Turėkite viziją, drąsiai keiskitės ir atraskite naujas veiklas, sritis. Ieškojimų kelyje labai padeda technologijos – jos veikia ir keičia daugybę profesijų – nuo dailininko ir dizainerio iki projektų vadovo ir analitiko. Skaitmeninis raštingumas šiandien yra neatsiejama kiekvieno iš mūsų kasdienybės dalis, kaip ir pvz. anglų kalba – tai atveria gerokai daugiau galimybių užsikrauti karjerai, geriau pažinti save, pasaulį ir kitus žmones. Įrankis, kuriuo pravartu naudotis ir atverti sau vis naujų galimybių“, – atkreipė dėmesį diskusijoje dalyvavęs Darius Dužinskas, skaitmeninių sprendimų „Baltic Amadeus“ personalo ir marketingo vadovas. „Niekada neleisk sau nurimti. Nori išbandyti, tai išbandyk. Kaip kitaip sužinosi, kas labiausiai patinka?“, – „Youth Empowered“ renginio žiūrovus ragino D. Dužinskas.

„Youth Empowered“ yra edukacinė programa, jau trejetą metų įgyvendinama 28-ose šalyse – tarp jų Austrijoje, Italijoje, Šveicarijoje, Rusijoje, Lenkijoje, Ukrainoje, Graikijoje, taip pat ir Baltijos šalyse. „Youth Empowered“ renginiuose jau sudalyvavo daugiau nei 130 tūkst. jaunuolių. Jaunimo nedarbo mažinimui skirtą programą inicijavo bendrovė „Coca-Cola HBC“, o Lietuvoje šią programą įgyvendina ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo organizacija „Lietuvos Junior Achievement“.

Užsakymo nr.: PT_85487301