Degustacijų rezultatai – jau ne pirmas įvertinimas

Didžiuosiuose Lietuvos miestuose pernai surengtos 87 nealkoholinio alaus degustacijos, kuriose dalyvavo daugiau kaip 6 tūkst. gyventojų. Jų metu vertinti trijų Lietuvoje parduodamų prekės ženklų nealkoholinio alaus skoniai. Tyrimas buvo atliekamas aklo ragavimo principu – tai reiškia, kad gyventojai iš anksto nežinojo, kurio gamintojo nealkoholinį alų ragauja. Siekiant visiško objektyvumo, prieš degustacijas visų gamintojų gėrimai buvo laikomi vienodomis sąlygomis, tokioje pačioje temperatūroje.

Paragavę kiekvieno iš trijų nealkoholinių alaus rūšių, gyventojai planšetinio kompiuterio ekrane pažymėdavo jiems skaniausią pasirinkimą. Ragaujamo nealkoholinio alaus prekės ženklai dalyviams nebuvo atskleidžiami. Tokia metodologija užtikrino, kad degustuojamo nealkoholinio alaus skonis būtų vertinamas nešališkai ir be jokių išankstinių nuostatų.

„Degustacijų rezultatai – dar vienas itin svarbus įvertinimas mūsų aludariams. Džiugu tai, kad Lietuvos vartotojų nuomonė sutampa su tarptautinių ekspertų, kurie taip pat pripažino „Kalnapilio“ nealkoholinio alaus skonio išskirtinumą. Nealkoholinis „Kalnapilio“ alus, kurį išrinkome skaniausiu Lietuvoje, prestižiniame tarptautiniame konkurse „European Beer Star“ taip pat laimėjo bronzinį apdovanojimą. Tokio laimėjimo nėra pavykę iškovoti nė vienam Lietuvoje gaminamam nealkoholiniam alui“, – sako „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Kirstukas.

Išskirtiniam skoniui – specialios mielės

Lietuvos gyventojų įvertintą skonį nealkoholiniam „Kalnapilio“ alui suteikia unikalus gamybos procesas ir specialios alkoholio neišskiriančios mielės. Jos nealkoholinio alaus gamybai atgabenamos iš itin gilias alaus tradicijas turinčios Vokietijos. Šių mielių naudojimas leidžia nealkoholinį alų gaminti taip pat, kaip įprastą – be jokių papildomų alkoholio šalinimo etapų. Tai padeda nealkoholiniam alui išsaugoti panašias į įprasto alaus skonio savybes.

„Kintantys vartotojų įpročiai ir sveikos gyvensenos tendencijos turės vis didesnį poveikį nealkoholinio alaus pardavimams. Vis dėlto vartotojai, rinkdamiesi nealkoholinį alų, tikisi tokio paties skonio, kaip ir vartodami įprastą. Dėl to investavome į nealkoholinio alaus skonio tobulinimą, ir šių investicijų rezultatus atspindi kylantys pardavimai“, – sako M. Kirstukas.

Tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis „Kalnapilio“ nealkoholinio alaus pardavimai per pastaruosius 12 mėnesių auga sparčiau už visą kategoriją. Anot M. Kirstuko, augimo tendenciją prekės ženklas fiksuoja kasmet – 2019 m. Kalnapilio“ nealkoholinio alaus parduota beveik pusantro karto daugiau, nei 2018 m. Įpusėjus 2020-iesiems prognozuojama, kad šiemet augimas bus dar didesnis.

Skaniausias vėsus, bet ne per šaltas

Po Lietuvą keliavusių degustacijų metu gyventojai ne tik ragavo ir vertino nealkoholinį alų, bet ir domėjosi, kaip išsaugoti ir išryškinti geriausias jo skonio savybes. „Kalnapilio“ aludarė Asta Briedienė sako, kad tam svarbu nepamiršti keleto pagrindinių dalykų.

„Visų pirma, nealkoholinio alaus skonio savybėms įtakos gali turėti jo laikymo sąlygos. Siekiant, kad gėrimas atskleistų visą savo skonių gamą ir sodrumą, svarbu jį laikyti tamsioje ir šaltoje vietoje. Geriausias skonio savybes išsaugo 8–10 °C temperatūroje laikomas nealkoholinis alus, kurio nepasiekia tiesioginiai saulės spinduliai“, – sako A. Briedienė.

Galiausiai, degustuojant nealkoholinį alų, A. Briedienė pataria rinktis maistą be intensyvių, aitraus skonio ir kvapo prieskonių. Tokiu būdu neužgožiamas paties nealkoholinio alaus skonis ir aromatas. Tiesa, ne degustacijose, A. Briedienės teigimu, nealkoholinis alus gali būti derinamas su pačiu įvairiausiu maistu ir užkandžiais, o jų pasirinkimas priklauso tik nuo paties vartotojo skonio.

Užsakymo nr.: PT_84703759