„Elektroninės ar audio knygos, kurioms kažkada pranašauta ateitis, jau kuris laikas prarado savo augimo tempą. Taip, dalis žmonių jas perka – JAV ir Jungtinėje Karalystėje daugiau, kontinentinėje Europoje ir Lietuvoje – mažiau. Bet tikrasis e. prekybos augimas yra būtent fizinių knygų segmente. Daugeliui knygos skaitymas yra tarsi mažas ritualas, daugėja knygų kolekcionierių, atsiranda įdomesnių ir patrauklesnių viršelių. Taigi, nors gyvenimo ritmas keičiasi, visuomenė modernėja ir važiuodami autobuse galime sutikti žmones, skaitančius elektronines knygas, visgi fizinių knygų pasirinkimas vis dar stipriai pirmauja“, – sako A. Mikelionytė-Čechovskienė.

Knygynų tinklas „Vaga“ gegužę pradėjo prekybą „Pigu.lt“ prekybos centre internete, kur šiuo metu jau siūlo daugiau kaip 3600 knygų ir žada toliau didinti čia parduodamą asortimentą.

„Pigu.lt“ asortimentas tikrai įspūdingas, tačiau iki šiol čia nebuvo knygų kategorijos. Nusprendėme pradėti bendradarbiavimą, kad pirkėjas galėtų atrasti kuo patogesnį apsipirkimo būdą, o mes ne tik išlaikytume esamą vartotojų ratą, bet ir pritrauktume naujų, pasiektume kuo didesnę dalį šalies skaitytojų, taip skatindami pozityvų požiūrį į skaitymą ir literatūrą. Džiaugiamės, kad šiuo metu viskas vyksta sklandžiai“, – teigia A. Mikelionytė-Čechovskienė.

Ernestas Kačerauskas, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas, pastebi, kad pasaulyje e. prekyba pirmuosius žingsnius ir žengė būtent knygų kategorijoje.

„Jeffas Bezosas 1995 metais pradėjo prekiauti knygomis internete ir taip gimė „Amazon“. Mes viską padarėme atvirkščiai. Pasiūlę beveik viską, dabar džiaugiamės užpildę nišą ir pateikę klientams tikrai platų, kokybiškų knygų pasirinkimą. Neabejojame, kad vis daugiau prekinių ženklų ir įvairesnių prekių mūsų prekybos centre internete atrandantys pirkėjai užsuks ir į čia įsikūrusį virtualų knygyną“, – sako E. Kačerauskas.

Vladimiro Ivanovo nuotr.

Karantinas suformavo naujus įpročius

Knygynų tinklui „Vaga“ karantinas tapo proga peržiūrėti savo verslo strategiją, ieškoti naujų būdų pasiūlyti knygas pirkėjams. Ir nors užsidarius knygynams didelė dalis knygų pirkėjų susidūrė su nepatogumais, A. Mikelionytės-Čechovskienės teigimu, tai kartu buvo paskata išbandyti e. prekybą.

„Knygynai buvo uždaryti nuo pat karantino pradžios, prekybą plėtojome tik internetu. Kai kuriems pirkėjams tai buvo iššūkis – knyga dažnai asocijuojama su kontaktu, gyvu bendravimu renkantis. Vis dėlto, tikiu, kad tie, kurie pabandė įsigyti internetu, nenusivylė ir rinksis šį būdą ateityje“, – sako knygynų tinklo vadovė.

Prekybos centre internete – šimtai naujų parduotuvių

Pasak E. Kačerausko, karantino metu e. komercijos rinka per porą mėnesių išaugo tiek, kiek anksčiau jai buvo prognozuota augti bent per 3 metus, o verslai, neturintys stipraus e. prekybos kanalo, pajuto spaudimą jį susikurti.

„Iš patirties puikiai žinome, kad e. parduotuvės sukūrimas yra tik pirmas žingsnis. Sėkmingai veiklai reikia nuolatinių investicijų į rinkodarą, preciziškai veikiančios logistikos ir kokybiško klientų aptarnavimo. Savarankiškai pasirūpinti visais šiais sprendimais neužtenka kelių dienų, savaičių, o kartais net ir mėnesių. Bendrovės, kurios prisijungia prie mūsų prekybos centro internete, gali gauti tai iš esmės iš karto“, – kalba „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.

Šiuo metu „Pigu.lt“, „220.lv“ ir „Kaup24.ee“ prekybos centruose internete prekiauja daugiau kaip 400 bendrovių, dar 200 ruošiasi ir yra jau pasirašiusios sutartis. Tarp jų – tokios parduotuvės kaip „NS King“, „Danija“, „Salamander“, „Step Top“, „Geox“, „Top Shop“, „Delimano“, „Dormeo“, „Sparta“, „Audimas“. Neseniai savo klientams „Pigu.lt“ pasiūlė ir dar vieną naują kategoriją – maisto prekes.

Užsakymo nr.: PT_84450909