Įmonės reputacija – svarbus kriterijus darbuotojui

Vis siaurėjančioje darbo rinkoje organizacijoms iškyla nemenkas iššūkis paskatinti talentus pasirinkti būtent jas. Pasak personalo atrankų kompanijos „Soprana Personnel International“ vadovės Dianos Blažaitienės, tam kartais koją pakiša nepakankamai gera įmonės reputacija.

„Įmonės nori samdyti geriausius žaidėjus, tačiau pačios neturi patrauklaus darbdavio įvaizdžio. Tokioje situacijoje darbuotojai dairysis ir pasirinks tą įmonę, kuri bus žinoma ir kurios reputacija bus nepriekaištinga“, – pastebi personalo atrankų ekspertė.

Darbdavių reputacija itin svarbi ir tūkstantmečio kartai, kuri sudaro daugiau kaip 50 proc. darbo jėgos. Todėl verslas analizuoja, kaip sudominti vadinamąją Millenium ir ateities kartas. D. Blažaitienė mano, kad personalo vadovai turėtų stiprinti socialiai atsakingos organizacijos įvaizdį, pasiūlyti darbuotojams lanksčias darbo valandas bei tobulėjimo galimybes.

„Bendrovė turi sutelkti dėmesį į tai, ko tikisi iš jų kandidatas ir ką jam siūlo dabartinė rinka. Personalo vadovai, gerindami vidinę įmonės kultūrą, gali kilstelėti darbdavio prekės ženklą ir išskirti jį iš kitų – taip sukurdami geidžiamo darbdavio įvaizdį“, – priduria ekspertė.

Varginantis įdarbinimo procesas atbaido talentus

2020 metais didžiausias dėmesys bus skiriamas kovai dėl talentų. Tačiau svarbiausia užduotis liks ne tik surasti tinkamus talentus įmonei, bet įdarbinimo procesą paversti lengvesniu ir greitesniu.

Kartais prireikia ne vieno atrankos etapo ar daugiau laiko talentui surasti. Tačiau, pasak „Soprana Personnel International“ vadovės, tokia užsitęsusi ir varginanti darbuotojų atranka gali duoti ir priešingą efektą.

„Sudėtingas įdarbinimo procesas kelia neigiamą patirtį kandidatams, todėl jie netenka motyvacijos ir pradeda ieškotis kitos darbo pozicijos, kur būtų mažiau rūpesčių ir paprasčiau įsidarbinti“, – pastebėjimais dalijasi D. Blažaitienė.

Ekspertė siūlo keletą sprendimų. Vienas jų – sutrumpinti įdarbinimo terminus. Tokiu atveju įmonė galės prioritetą skirti žmonėms, o ne įdarbinimo dokumentams. Kitas – technologijų pritaikymas procesams pagreitinti. Tai padėtų personalo vadovams daugiau laiko skirti ieškant tinkamiausio kandidato ir įtraukiant jį kuo sklandžiau į komandą.

Prioritetas – žmogus, tik po to įmonė

Jau kelis dešimtmečius personalo valdymo strategijose vyrauja tendencija – skatinti įmonės darbuotojus „įsimylėti“ savo darbovietę ir tinkamai ją reprezentuoti. Šia tendencija vis dar vadovaujasi daugelis įmonių planuodamos ir kurdamos rinkodaros strategijas.

Vis dėlto pastaroji tendencija pamažu nyksta. Vis daugiau bendrovių labiau telkia dėmesį į žmogų, o ne į įmonę. Tai, pasak D. Blažaitienės, pasireiškia ne tik išorinėje rinkodaroje, bet ir įmonės viduje.

„Stengiamasi mažinti hierarchinį modelį, kuriant aplinką, kurioje bendradarbiautų tiek direktoriai, tiek vadybininkai. Taip sukuriama palanki terpė darbuotojui drąsiau reikšti savo idėjas bei kelti savo kompetencijas“, – aiškina personalo atrankų ekspertė.

Prognozuojama, kad ši tendencija 2020 metais vis labiau vyraus ir paveiks įmones bei jų strategijas.

Įmonės prioritetai turi atitikti realybę

Dabartinėje darbo rinkoje vienas didžiausių personalo vadovų iššūkių yra surasti, įdarbinti ir išlaikyti geriausius žmones. Visgi, kaip pastebi personalo atrankų ekspertė, kartais patys darbdaviai padaro klaidų pačioje pradžioje, dėl ko darbuotojai įmonėje ilgai neužsibūna.

„Situacija, kuri dažnai pasikartoja tiek mažose, tiek didesnėse įmonėse – vadovai, atrinkę norimą kandidatą, jam neskiria pakankamai dėmesio, jis jaučiasi „paliktas”. Darbo pokalbių metu vadovai gali pasirodyti kaip besirūpinantys ir įsitraukę darbdaviai, tačiau tai kartais nutrūksta darbuotojui pasiekus savo darbo vietą“, – sako D. Blažaitienė.

Naujai įdarbintas žmogus pirmosiomis darbo savaitėmis ir net mėnesiais turi jaustis, kad pačių vadovų iškelti įmonės prioritetai atitinka realybę ir jis gaus terpę augti bei tobulėti.

„Svarbu nepamiršti, kad vienas svarbiausių įmonės prioritetų yra talentai, kurie gali palikti įmonę taip pat lengvai, kaip ir į ją ateiti. Darbuotojas turi jaustis vertingu. Taip garantuosite tiek jo asmeninį tobulėjimą, tiek jo pasitikėjimą įmone“, – pataria personalo atrankų kompanijos „Soprana Personnel International“ vadovė.

Daugiau patarimų apie personalo valdymą rasite: http://www.soprana.lt/lt/blogas.