– Juozai, kas jus atveda į pasaulines avalynės parodas?

– Pirmiausia į tokias parodas atveda noras tobulėti ir žinoti daugiau nei kiti. Juk niekas neturi tokių gilių tradicijų avalynės pramonėje kaip Italija, o tobulėti gali tik matydamas, kas vyksta pasaulyje. Ne išimtis ir ši didžiulė bei nepaprastai įdomi paroda, kurioje galima tiesiogiai susitikti su geriausiais šios srities gamintojais. Iš didelės liukso klasės, kurios atstovai gamina batus garsiausiems ir geriausiems madų namams pasaulyje, tokiems kaip „Chanel“, „Louis Vuitton“ ir panašiai – galima išsirinkti, su kuo bendradarbiauti.

Į šitą parodą važiuoju jau ne vienerius metus, nes noriu pasižiūrėti, kokios tendencijos atkeliaus pas mus ir kas bus madoje: kokie batų kulnai, kokios odos ir panašiai. Turiu iš anksto žinoti, ką galima daryti.

– Kalbate apie tai, jog norite ir turite žinoti būsimas batų tendencijas. Ar tai reiškia, kad ruošiatės savo klientes džiuginti ne tik drabužiais, bet ir avalyne?

– Turbūt niekam nėra paslaptis, kad aukštosios mados rūbų kūryba – pagrindinė mano veikla, kurioje tikrai jaučiuosi kaip žuvis vandenyje. Mažai kam žinoma, kad jau ne vienerius metus kuriu ir avalynės dizainus, atitinkančius mano rūbų kolekcijas, tačiau norint pagaminti kokybiškus batus, reikia meistrų su giliomis kultūros tradicijomis, tokių kaip Italijoje.

Juozas Statkevičius

Reikia meistro, kuris visą tą gamybą mokėjo dar būdamas vaiku, nes viską buvo išmokęs iš savo senelio. Avalynės gamybos proceso elektroniniais laiškais nesuderinsi, todėl tenka kartu sėdėti ir transformuoti milimetrą po milimetro, dirželį prie dirželio, kol galiausiai meistras supranta mano viziją.

Tikriausiai nešiojančiam batus tai – nelabai suprantama, tačiau tam ir esu aš, kad gražiausias savo klientes padaryčiau dar gražesnėmis. Todėl, manau, kad lapkričio 20 dieną tikrai atkreipsite dėmesį į mano kolekcijai sukurtus batus, pagamintus garsiausių Italijos meistrų.

– O kokias tendencijas iš parodos Milane parvežėte Lietuvos moterims ir vyrams?

– Aš labai nustebęs, kad yra tokio platumo batų skalė. Net neįsivaizduojate, kokių yra kulnų, kokių odų. Pastebėjau, kad pagrindinė tendencija yra ta, kad net vakariniai batai turi kažkokių sportiškų elementų: ar tai sportinė detalė, ar tai guma. Įsivaizduokite: kulnai – aukščiausi, o padas – kaip sportbačio. Labai daug dėmesio skiriama žmonėms, norintiems būti bent truputį aukštesniems – visi sportbačiai su platformomis.

Žinoma, prioritetas teikiamas ir patogumui, parodoje pristatyta ir daug komfortinės avalynės. Vis dar pastebima tendencija, kurią uždavė „Balenciaga“ – tie visi dideli, grubūs sportbačiai. Dabar tai daro beveik visi.

Be galo daug spalvų, įdomių odų, lazerinių pjaustymų. Buvo tokių pavyzdžių, kad atvipo žandikaulis: atrodo, jog padai – kinų rankų darbo, o pasirodo, kad dizainą daro kompiuteriu, išpjausto lazeriu –3D būdu. Tikrai daug įdomios perspektyvos, įmantrių batų – man tai labai patinka. Ir pasakysiu kodėl: kai ateina tam tikras amžius, man daug maloniau, kad žmonės žiūri į tavo įdomius batus nei į tave ir į tavo raukšles.

Juozas Statkevičius

– Daug kalbate apie sportinius batus, tačiau kokia avalynė dar verta dėmesio?

– Madingiausi batai moterims – be masyvių sportinių batelių „gremėzdišku“ padu – bus kasdieniški kareiviško stiliaus, taip pat kaubojiški pusauliniai, auliniai batai virš kelių. Vyrų tendencijos panašios: vyraus sportiniai batai, įvairiuose modeliuose kartosis platformos. Drąsiems vyrams, kurie mėgsta aukštakulnę avalynę, galiu atskleisti, kad bus ypač madingi susmaukti aukštakulniai.

Kalbant apie spalvas, pagrindinė rudens ir žiemos sezono spalva išlieka juoda. Tačiau mėgstamomis bus prieskonių spalvos: kario arba cinamono. Nebijokite eksperimentuoti ir su gyvūnų raštais, kurie šį sezoną bus ypač madingi: krokodilo, gyvatės, zebro bei leopardo imitacijos.

Nors ką tik baigėsi vasara, tačiau basutės kitai vasarai jau užsakytos, tad galiu atskleisti ir šias tendencijas. Vis dar vyraus sportiniai bateliai masyviu padu, o populiariausia spalva bus balta. Kitos vyraujančios spalvos taip pat bus ramios: kreminės, pastelinės. Basutės bus ypač patogios su žemu, sportišku padu, o šalia odinių batų paviršiaus į populiariausių gretas stos viršus iš tekstilės bei elastinės gumos.

– Ar turite universalių patarimų tiems, kurie nori visada atrodyti stilingai?

– Aš visada sakau, kad žmogus jaunas yra tada, kai jis nešioja batus arba aukšta pakulne, arba visiškai plokščia – sportinius batelius. Vidutinio aukščio kulniukas – vidutinis ir amžius. Tai yra batai išdavikai. Jeigu jūsų kulniukas yra nedidukas, žinokit, kad jūs jau senstat.

Moteris visada geriau atrodys su džinsais, aptemptomis ar kliošinėmis kelnėmis ir sportbačiais, atsipalaidavus. Be to, mada – labai demokratiška. Jeigu kažkas netinka, visada galima tendencijas prisitaikyti sau. Dabar sportbačių yra su žymiai didesne platforma, kompensuojančia tą mažiuką kabluką. Patariu tokį dalyką: daugiau dėmesio skirkite sportinei avalynei, nes „įlipus“ į ją „išlipti“ nebesinori.

Aš visąlaik galvoju, kad žmonės stengiasi orientuotis į klasiką: juodus arba rudus batus. Man atrodo, tokius turi visi. Tačiau jie yra taip nusibodę ir pavargę, tad kodėl nepažiūrėjus truputėlį kitaip?

Tarkime, biure ar kažkur visąlaik nešiojate rudus ar juodus batus tarkime ofise. Kodėl nenusipirkus, pavyzdžiui, pilkų zomšinių arba baltų odinių batų? Jie gali labai moderniai tikti. Aišku, viskas priklauso nuo darbo specifikos, skonio ir taip toliau. Bet skonį visąlaik reikia lavinti. Jeigu parduotuvėje atsiras daugiau įvairesnių, mandresnių batų, žmogus gal surizikuos pabandyti kokią naujieną.

Juozas Statkevičius

– Girdėjome, kad parodoje sutikote „Batų kalno“ atstovą Arūną Zakarą ir nusprendėte su juo bendradarbiauti. Jūs – aukštosios mados atstovas, tad ką ji turi bendro su masine produkcija? Ar tai reiškia, kad dabar lietuvaičiai parduotuvėse galės įsigyti Juozo Statkevičiaus išrinktus batus?

– Pasakysiu taip: aukštoji ir masinė mada yra mada. Visi esame pavaldūs madai! Gyvename tokiais laikais, kai vyksta daug tarpusavyje sąveikaujančių dalykų, pavyzdžiui, aukštoji mada visada „užduoda“ toną, įkvepia ir pakreipia masinę gamybą. Tačiau būna ir atvirkščiai – kartais gatvės mada įkvepia pasaulinius kutiurje.

Man šis bendradarbiavimas yra labai įdomus. Man labai patinka Arūno Zakaro požiūris. Jis –šiuolaikiškas, todėl su malonumu vaikščiojome ilgus kilometrus parodos labirintais. Man buvo nepaprastai įdomu prisiliesti, renkant avalynės kolekciją naujam „Batų kalno“ sezonui. Net ir eiliniam pirkėjui bus malonu pirkti tai, kas yra madinga, net jeigu jis ir neseka mados tendencijų. Man labai svarbu, kad lietuviai neatsiliktų nuo Europos.

Išėjo labai paprastai: aš padėjau jam pasirinkti, o jis man papasakojo, ką nešioja ir ko nenešioja, ką perka ir ko neperka lietuviai. Aš visąlaik esu už tokį pasikeitimą svarbia informacija. Kai Arūnas rinko batus, aš tikrai su mielu noru patariau: pirkite šituos – jie gražūs, o šie – madingi. Aš buvau visose madų savaitėse ir žinojau viską iš mados pusės, o jis – ką nešios, ko nenešios. Visi žinome, kokie Lietuvoje šaligatviai. Visi gali svaigti apie gražiausius kablukus, tačiau juos perka retai. Taip pat, ką perka Paryžiuje, neperka Londone, o ką perka Londone, neperka Paryžiuje.

Juozas Statkevičius

Net ir dirbant aukštosios mados srityje, man yra įdomu, ką avės didžioji dalis pirkėjų, noriu, kad jie avėtų gražiau. Be to, „Batų kalne“ yra toks didelis pasirinkimas, tiek įvairiausių firmų ir panašiai, kad net didžiausi madistai gali surasti sau tinkamus.

Užsakymo nr.: PT_82635207