Neįprastų lenktynių žoliapjovėmis tradicija gimė praėjusiai metais, kai geri bičiuliai lenktynininkai V. Žala ir V. Švedas sumanė pasivaržyti, kas geriau valdo vejos traktorius.

„Tai buvo Vaidoto idėja padaryti kažkokią pramogą tiek patiems lenktynininkams, tiek žiūrovams prieš tikrąsias varžybas. Vaidotas su Švedu yra geri draugai, todėl pastarajam pasiūlė, kad visai smagu būtų susirungti prie kiek kitokio bolido vairo. Pašnekėjome su Vaidu ir sugalvojome, kad žoliapjovės-traktoriai būtų puikus pasirinkimas“, – pasakoja „Kubota“ žemės ūkio technikos Lietuvoje atstovų UAB „Stokker“ projektų vadovas Linas Matulaitis.

Pernai prie žoliapjovės vairo geriau pasirodė V. Švedas, tačiau šiais metais vairavimo įgūdžius patobulinęs triumfavo V. Žala. Pasak jo, lenktyniauti vejos traktoriumi buvo tikras iššūkis.

„Šios „Kubota“ lenktynės yra puikus tikrųjų „Samsonas Rally Rokiškis“ lenktynių prologas. Dirbti su tokia technika yra labai paprasta, tačiau lenktyniaujant reikia įdėti tikrai nemažai pastangų“, – po varžybų kalbėjo lenktynininkas. Jam pritarė ir V. Švedas, kuris pridūrė, kad tokios lenktynės yra puikus emocijų užtaisas prieš ralio startą.

Šiais metais vyrai varžėsi vejos traktoriais ZD1211R 60, „Kubota“, kurie palyginus su praėjusių metų žoliapjovėmis buvo kur kas galingesni.

„Pernai lenktynės buvo daug lengvesnės, nes traktoriukai buvo ne tokie galingi ir su vairu, o šių metų varžybos tapo daug greitesnės ir sunkesnės. Tačiau nuo to buvo tik įdomiau“, – sakė V. Žala.

Kitokių įgūdžių vairavimas įsiminė ir V. Švedui. „Sunkiausia buvo pereiti nuo vairavimo vairu prie vairavimo vairalazdėmis, tai tikrai neįprasta, tačiau daug manevringiau ir greičiau. Tokio tipo vejos traktorius specialioje 15 m. lenktynių trasoje išvystė 22 km/val. greitį. Tai tikrai nekuklus rezultatas žoliapjovei“, – kolegai antrino jis.

Keisčiausios lenktynės karjeroje

Lenktynininkų pasiteiravus, kuo skiriasi važiavimas sportiniu automobiliu ir žoliapjove, pastarieji įvardijo keletą esminių skirtumų.

„Automobilio greitis didesnis. Sunkiausia yra tokiu greičiu suvaldyti žoliapjovę, tačiau tuo ir įdomiau“, – teigė. V. Žala.

Tuo tarpu V. Švedui lenktyniauti su tokiu bolidu buvo vienas malonumas. „Važiuoti lenktynėse yra sunkus darbas, su žoliapjove tikras malonumas. Prie naujų potyrių reikia priprasti“, – sakė profesionalas.

Antrą kartą surengtose vejos traktorių lenktynėse abu sportininkai sako pastebėję didelį žmonių susidomėjimą bei pripažino, kad tai buvo pačios neįprasčiausios lenktynės jų gyvenime.

„Lenktynės sutraukė didelį būrį žiūrovų, kurie buvo prie pat trasos, todėl teko labai saugotis. Tiek žmonių galima pamatyti tik greičio ruožuose. Tikriausiai kol kas – tai pačios keisčiausios lenktynės karjeroje. Puikios varžybos ir dar puikesnis palaikymas“, – vieningai sutarė geri bičiuliai.

Didelio populiarumo susilaukusių žoliapjovių-traktorių varžybose nuo kitų metų „Samsonas Rally Rokiškis“ ralyje bus steigiama pereinamoji taurė.

„Šios lenktynės jau tapo tradicija, todėl nusprendėme įsteigti joms taurę, ant kurios bus graviruojamas tų metų nugalėtojo vardas. Lietuvos ralio čempionas turės galimybę mesti iššūkį antrosios vietos laimėtojui. Kiek man žinoma, kitais metais V. Žala yra pasiruošęs pasivaržyti su Giedriumi Notkumi“, – apie ateinančių lenktynių planus kalbėjo L. Matulaitis.

Aistra autosportui

V. Žalos ir V. Švedo partneriai įvairiose varžybose „Stokker“ jau daugiau nei 20 metų patirtį motosporte, automobilių detalių ir žemės ūkio technikos pardavimo srityje turinti bendrovė, kurios paslaugomis naudojasi įvairaus autosporto profesionalai ir mėgėjai.

„Vaidotas ir Vytautas yra mūsų partneriai. Lietuvos ir Europos raliuose jie naudoja mūsų atstovaujamo prekės ženklo alyvą ir garažo įrangą. Bendrai kalbant, „Stokker“ su automobiliu sportu yra neatsiejami jau daugybę metų. Mūsų partneriai dalyvauja Formulės 3 lenktynėse, įvairiuose Europos raliuose ir varžybose. Komanda, su kuria dirbame ilgą laiką, šiais metais laimėjo „1006 km lenktynes“, o V. Žala tapo greičiausiu „Samsonas Rally Rokiškis“ ralyje. Džiaugiamės, kad galime prisidėti prie Lietuvos automobilių sportininkų pasiekimų“, – sako UAB „Stokker“ projektų vadovas Linas Matulaitis.

Prieš ketverius metus Lietuvoje atsiradę „Kubota“ atstovai sparčiai plėtėsi žemės ūkio ir komunalinėje technikoje, todėl dabar gali pasiūlyti aukščiausio lygio įrangą savo klientams.

„Bendradarbiaujame su tiekėjais, kurie yra savo srities specialistai, todėl galime pasiūlyti šiuolaikinę ir patikimą žemės ūkio techniką, kuri yra patvari, aukštos kokybės bei užtikrina kokybišką ir greitą aptarnavimą visose Baltijos šalyse“, – nedvejodamas sako L. Matulaitis.