Didžiausias prekybos įkarštis

„Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas, komunikacijos konsultantas Jaunius Špakauskas teigia, kad Kalėdų sezonas dažniausiai priklauso nuo konkretaus sektoriaus veiklos.

„Vieni startuoja anksčiau, kiti – vėliau, tačiau bent jau mažmeninėje prekyboje įprasta šventinėmis prekėmis parduotuvių „kilimo takus“ papuošti iškart po Vėlinių. Tuo metu telekomunikacijų sektoriuje Kalėdos „įjungiamos“ maždaug lapkričio viduryje“, – sako J. Špakauskas.

Pasak jo, Kalėdos kiekvienam pardavėjui – ir svarbiausias, ir bene labiausiai įtemptas bei brangiausias laikas metuose.

„Brangiausias, visų pirma, dėl to, kad tuo metu ypač gausu komunikacinio „triukšmo“: aktyviai reklamuojasi dauguma prekės ženklų, taip pat ir tie, kurie visus likusius metus reklamuojasi nedaug, pavyzdžiui, žaislų gamintojai. Šio komunikacinio „triukšmo“ ir eterio brangumo derinys yra viena priežasčių, kodėl prekės ženklai Kalėdas stengiasi „ankstinti“, – aiškina specialistas, kuris taip pat akcentuoja, kad būtent metų pabaigoje pardavimų pikus patiria daugumos sektorių pardavėjai, o šiais metais, dėl pasaulį užklupusios pandemijos, neabejotinai matomas ir internetinės prekybos populiarumas, kuris per šventes turėtų dar labiau išaugti.

Norfa

Švenčių laukia pakiliomis nuotaikomis

„Norfa“ vyr. vadybininkė Irina Černiajeva sako, kad nors šalyje ir siaučia pandemija, prekybos centras laikosi savo plano ir yra pasiruošęs išpildyti visus klientų lūkesčius.

„Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiais, turėsime gausybę tiek naujų, tiek ir jau mūsų klientų pamėgtų kalėdinių produktų. Kaip ir įprasta šventiniam laikotarpiui, didelę dalį produkcijos sudaro importuojamos prekės, tačiau taip pat ir Lietuvoje gaminami produktai: kalėdinių dovanėlių rinkiniai vaikams, sveriami saldainiai ir sausainiai, saldainių dėžutės, „Rivonos“ konditerių gaminami tortai, pyragai ir kiti skanėstai“, – pasakoja I. Černiajeva.

Visgi, kitaip nei įprasta, šiais metais šventes prekybos centras „Norfa“ pasitinka šiek tiek anksčiau. Pasak I. Černiajevos, tokias sąlygas diktuoja besikeičiančios tendencijos ir žmonių įpročiai.

„Šiais metais sezoną pradėjome maždaug keliomis savaitėmis anksčiau. Jei iki šiol gruodžio pradžia buvo tas laikas, kai parduotuvės jau pilnai spinduliavo Kalėdų nuotaika, tai šiais metais visais papuošimais ir kalėdiniais produktais užpildytas lentynas galima pamatyti jau antroje lapkričio pusėje. Tokį ankstyvą pasiruošimą prekybininkams lemia tai, kad keičiasi pirkėjų įpročiai. Šventinė nuotaiką žmonės nori jausti ilgiau nei tik tas kelias oficialias dienos, todėl savo namus pradeda puošti likus mėnesiui iki švenčių, į savo asortimentą vis dažniau įtraukia šventinius skanėstus ir panašiai“, – sako „Norfa“ atstovė.

Jaunius Špakauskas

Jei pirkėjai Kalėdų nuotaiką prekybos centruose gali pajausti jau lapkričio mėnesį, tai patys prekybininkai planus šventėms pradeda dėlioti dar vasarą.

„Visi užsakymai, bendravimai su tiekėjais bei asortimento derinimas prasideda likus pusei metų iki didžiųjų metų švenčių ir baigiasi vasaros pabaigoje. Per tą laikotarpį stebime tendencijas rinkoje, ieškome naujovių, kuriomis galėtume nustebinti savo pirkėjus, analizuojame ir vertinama pasiūlymus. Šiuo metų laiku jau praktiškai ruošiamės Velykoms“, – juokiasi I. Černiajeva.

Ką renkasi Lietuvos pirkėjai?

„Rivona mažmena“ prekių grupės vadybininkė Nadežda Perminienė sako, kad bėgant metams, keičiasi ir patys apsipirkimo įpročiai.

„Besikartojančios prekės su tokiais pačiais dizainais pirkėjams atsibosta, jų pardavimai krenta, todėl prieš kiekvienas šventes, užsakydami ir gamindami produktus, į asortimentą įtraukiame kažką naujo. Pavyzdžiui, šiais metais akcentavome natūralesnės sudėties konditerijos gaminius: airiškas pyragas, tortai su prancūzišku kremu, morengu, šaltalankiais, plikyto kremo vyniotiniai su aguonomis, prancūziški pyragėliai ir daugelis kitų skanėstų, kurių įprastai prekybos centruose nerasite“, – sako N. Perminienė.

„Šioms šventėms „Norfos“ konditerijos skyriuje taip pat jau galite rasti itališkus pyragus, vokiškus keksus, belgiškus sausainius su dideliu procentu tikro šokolado, netrūksta ir sveriamų sausainių, su įdaru ar riešutais“, – priduria pašnekovė.

Visgi, kaip sako „Rivona“ atstovė, planuojant produktų asortimentą, nereikėtų pamiršti ir klasikinių skonių mėgėjų. „Dalis lietuvių išlieka konservatyvūs, todėl klasikiniai skoniai taip pat yra labai reikalinga. Turime pirkėjų segmentą, kuris pas mus ateina ieškodami būtent tokių produktų“, – teigia N. Perminienė.

Prekybos centro šventinės akcijos

Šventės tikrai bus

Rinkdamiesi, kokį produktą įsigyti, pasak specialistės, pirkėjai atsižvelgia į tris pagrindinius akcentus: jo išvaizdą, skonį ir kainą, tačiau būtent šventės, jos teigimu, yra tas metas, kai pirkėjai leidžia sau įsigyti įdomesnius, prabangesnius bei neįprastus produktus.

„Kalėdos dažniausiai neįsivaizduojamos be dovanų, todėl produktai su kalėdiniais papuošimais, vadinkime, pridėtine verte, dažnai yra perkami ir kaip dovanos. Pavyzdžiui, sausainiai su belgišku šokoladu pateikiami gražioje skardinėje dėžutėje, kurią galima panaudoti kaip dekoraciją arba kažkam susidėti“, – pasakoja „Rivona“ atstovė.

Jos pasiteiravus, su kokiomis nuotaikomis Šv. Kalėdas pasitinka prekybininkai, pašnekovė sako, kad labai tikisi, jog pandemija nesujauks gražiausių metų švenčių. „Manau, kad vienaip ar kitaip šventės bus ir esama situacija per daug nesugriaus tiek mūsų, tiek ir pirkėjų planų. Šv. Kalėdų proga visiems norėčiau palinkėti išlikti sveikiems“, – sako N. Perminienė.

Užsakymo nr.: PT_85772071