„Avitela“ ir „Elektromarkt“ prekės ženklų rinkodaros vadovas Irmantas Viliūnas sako pastebintis tendenciją, kad Kalėdų laikotarpiu žmonės sau ar savo artimiesiems ieško ypatingų dovanų, kurios ne tik suteiktų daug džiaugsmo, bet ir prisidėtų prie namų atnaujinimo.

„Lietuviai ieško praktiškų dovanų ir yra linkę jomis atsinaujinti savo namus, o laikui bėgant ši tendencija tik ryškėja. Jau antrus metus atliekama mūsų internetinės parduotuvės klientų apklausa atskleidė, kad geidžiamiausia dovana išlieka išmanusis telefonas, o jam nedaug nusileidžia – kavos aparatas. 3-čią ir 4-tą vietas dalinasi nešiojamasis kompiuteris ir televizorius“, – pasakoja I. Viliūnas.

Tačiau tokie pirkiniai iš šeimos biudžeto pareikalauja ne kelių dešimčių, o šimtų eurų. Kad naujas nešiojamasis kompiuteris ar televizorius netaptų našta, pirkėjai neretai renkasi už prietaisus mokėti dalimis – juos įsigyti lizingu.

Vis dėlto „Mokilizingas“ komercijos vadovas Vaidoto Rimeikis įspėja, kad prieš tai reikia atsakingai įsivertinti savo finansines galimybes.

„Vis dažniau iš klientų išgirstame norus savo artimuosius nustebinti didesnėmis – praktiškesnėmis dovanomis ar tiesiog tokiomis, kurių tuo metu negali įpirkti savo lėšomis. Žinoma, mūsų tikslas padėti klientams įgyvendinti jų norus. Lizingas yra puikus pasirinkimas, kai klientas atsakingai susipažįsta su pirkimo išsimokėtinai sąlygomis, įvertina savo galimybes mokėti įmokas, – aiškina V. Rimeikis.

„Avitela“ ir „Elektromarkt“ rinkodaros vadovo pasiteiravus, į ką pirkėjai atkreipia dėmesį rinkdamiesi dovanas, I. Viliūnas atskleidžia, kad vienas iš prioritetų yra daikto kokybė.

„Kalėdiniu laikotarpiu, klientai rinkdamiesi dovanas sau ir savo šeimai, renkasi aukštos kokybės produktus, vertina jų funkcionalumą, ilgaamžiškumą bei dizainą. Tai nebūtinai visada būna pirmos būtinybės prekė, tačiau tai, apie ką svajojo visus metus, tai, kas patenkins visus jų poreikius bei estetinius lūkesčius“, – sako „Avitela“ ir „Elektromarkt“ atstovas.

Ne ką mažiau, pasak I. Viliūno, lietuviams yra svarbu, kad perkamas daiktas atitiktų naujausias ir šiuolaikines tendencijas.

„Lietuviai pasižymi itin aukštu technologiniu išprusimu, kasmet domisi naujausiomis technologijomis. Itin populiarios dovanos, kaip, pavyzdžiui, aktyvumo apyrankės ir išmanieji laikrodžiai, telefonu valdomi kavos aparatai ar robotai dulkių siurbliai, elektriniai paspirtukai bei naujausios vaizdo technologijos. Ne mažiau laukiama ir populiari dovana – „grožio“ technika: elektrinis dantų šepetėlis, epiliatorius, barzdaskutė, džiovintuvas ir kt.“, – vardija prekės ženklų rinkodaros vadovas.

Kalėdinės dovanos

Tačiau didžiausią prioritetą, pasak I. Viliūno, dovanų ieškantys Lietuvos gyventojai teikia daikto funkcionalumui ir pritaikymui buityje.

„Jei žiūrėtumėme iš praktinės pusės, buities technika tampa ne tik dovana, bet ir proga atnaujinti namus, patobulinti ir palengvinti savo buitį belaukiant gražiausių metų švenčių ir šeimos ar giminės susibūrimo. Įsigyjama maisto gaminimo technika, orkaitės, kaitlentės, indaplovės, skalbimo mašinos bei džiovyklės, šaldytuvai. Galima sakyti, visa aktuali technika, kuri padeda namų ruošoje“, – teigia pašnekovas.

Jam antrina ir „Mokilizingas“ atstovas Vaidotas Rimeikis, pastebintis, kad per šventes sudaroma kur kas daugiau sutarčių, kai žmonės įsigyja prekes šeimos, o ne vieno asmens vardu.

„Žmonės atsisako įprasto keitimosi dovanomis artimųjų būryje ir verčiau įsigyja bendrą gerbūvį praturtinančias didesnes dovanas, kurios atneša džiaugsmo visai šeimai. Vartojimo paskolos vidurkis dovanoms svyruoja nuo 100 iki 2000 eurų“, – teigia jis.

Komercijos vadovo teigimu, šiandien Lietuvos gyventojai skolinasi pakankamai drąsiai, tačiau prieš tai nesikuklina pasiteirauti, išsiaiškinti bei išsirinkti geriausias sąlygas sau.

„Jei klientas dvejoja, mūsų konsultantai visada yra pasirengę padėti ir atsakyti į visus jam kylančius klausimus. Tik bendradarbiaudami galime surasti geriausią sprendimą abiem pusėms, – sako V. Rimeikis.

Užsakymo nr.: PT_83038149