Idėją paskatino noras pritaikyti žinias

UAB „Innofoods“ vadovė Paulina Štreimikytė sako, kad idėją kurti augalinės kilmės gėrimus paskatino domėjimasis maisto produktų gerosiomis savybėmis ir teigiamu poveikiu žmogaus organizmui. „Maistas gali būti produktyvumą didinanti ir energiją suteikianti prevencinė priemonė nuo įvairių ligų. Norėjome sukurti tokį produktą, kuris būtų skanus, be priedų ir teiktų tam tikrą naudą“, – veiklos pradžią prisimena pašnekovė.

Įmonės vadovė pasakoja, kad prieš kelerius metus kilus idėjai gaminti augalinės kilmės gėrimus, parduotuvėse nebuvo alternatyvios pieno gaminiams produkcijos. Todėl įgytas maisto mokslų ir technologijų išsilavinimas paskatino turimas žinias pritaikyti praktikoje.

Doktorantūros studijas Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centre (LAMMC) tęsianti P. Štreimikytė teigia, kad kelias idėjos įgyvendinimo link yra grįstas mokslu. „Daug mokiausi, dalyvavau stažuotėse užsienyje, netgi persidirbau. Būtent tuo metu supratau, kad maistas yra ir vaistas. Todėl pradėjau ieškoti įvairių maisto produktų, kurie teiktų naudą, gilinausi į tai, kokia gali būti jų sinergija. Taip susidomėjau probiotikais ir prebiotikais. Šios sritys glaudžiai susijusios ir su mano disertacijos tema.

Paulinos Štreimikytės nuotr.

Taip pat labai domiuosi „ateities maistu“. Stebint dabartinę situaciją, klimato kaitos pokyčius, matome, kad maisto industrija turės keistis ir prisitaikyti. Ateityje bus svarbu adaptuoti dabar kuriamas inovacijas, tokias kaip biotechnologijos, bakterijų bei fermentų panaudojimas įvairiose maisto tiekimo grandinės etapuose“, – pasakoja P. Štreimikytė.

Natūralus ir maistingas pieno pakaitalas

UAB „Innofoods“ vadovė sako, kad idėją įgyvendinti padeda ir prie AVOO avižų gėrimo kūrimo darbuojasi nemaža komanda. Produkto tobulinimui svarbūs tyrimai ir jo prototipų gamyba atliekama LAMMC Sodininkystės ir daržininkystės institute įsikūrusioje biochemijos ir technologijos laboratorijoje.

Pasakodama apie AVOO prekinio ženklo gaminius, P. Štreimikytė sako, kad juose gausu naudingų medžiagų, kurias svarbu įtraukti į kiekvieno žmogaus mitybos racioną. „Gėrimų sudėtyje yra avižos ir vanduo, taip pat specialios technologijos būdu išgaunami natūralūs cukrūs, oligosacharidai, polisacharidai. Jie suteikia produktui švelnų skonį bei galimai pasižymi prebiotinėmis savybėmis, t. y. teikia maistines medžiagas gerosioms organizmo bakterijoms“, – apie produkto sudėtį pasakoja pašnekovė.

P. Štreimikytė dalijasi įžvalgomis ir apie tinkamos mitybos reikšmę žmogaus fizinei bei psichinei sveikatai ir teigia, kad AVOO gėrimai puikiai tam tinka. „Norint palaikyti subalansuotą mitybą ir išlaikyti mikrobiotos, sukuriančios specialią terpę mūsų žarnyne ir darančios svarbią įtaką mūsų virškinimui, įvairovę, rekomenduojama per savaitę suvalgyti 30 skirtingų augalinės kilmės produktų. Vis labiau aptarinėjama mikrobiotos ir mūsų savijautos sinergija. Moksliniai tyrimai kalba apie potencialią šių procesų naudą mūsų miegui, produktyvumui, imuninės sistemos stiprinimui. Tad AVOO produktas vienas iš tų, kuriuos tikrai rekomenduojame įtraukti į savo racioną. Tai gali būti puiki alternatyva pieno gaminiams.“

Paulinos Štreimikytės nuotr.

Pasak pašnekovės, AVOO augalinės kilmės gėrimai pasižymi ne viena išskirtine savybe. „Produkto sudėtyje yra tik du ingredientai – vanduo ir avižos. Taip pat jam būdinga švelni tekstūra, saldus skonis. Avižose esančios skaidulos gerina virškinimą. Be to, mūsų gėrimas puikiai tinka sportuojantiems žmonėms, nes suteikia greitos energijos ir yra mažai kaloringas (100 ml yra 54-59 kcal)”, – unikalų avižų gėrimą pristato produkto sumanytoja.

Teigiami įvertinimai motyvuoja

Norintieji išbandyti AVOO produkciją ar pagardinti ja ruošiamą maistą, augalinės kilmės gėrimus jau gali įsigyti prekybos centruose. UAB „Innofoods“ vadovė džiaugiasi, kad lietuviškas avižų gėrimas sulaukia palankaus žmonių vertinimo. „Suprantame, kad kiekvieno žmogaus skonis yra individualus, tačiau daugelis produktą išbandžiusių jį priima tikrai teigiamai. Man, komandai ir drauge dirbantiems mokslininkams labai malonu, kai gauname teigiamų atsiliepimų – tai vienas iš variklių, skatinančių toliau dirbti ir eiti pirmyn. Smagu, kad galime pasidalinti kuriamais produktais ir didžiuotis augančiomis maisto inovacijomis bei startuoliais“, – optimistiškai kalba įmonės vadovė.

P. Štreimikytė sako, kad pradėjus vystyti idėją ir gaminti augalinės kilmės gėrimus, komandai teko patirti nemažai sunkumų. „Turėjome spręsti klausimus, susijusius su produkto pakavimu, galiojimo laiku, gamybos našumu, reikalingomis žaliavomis, kitais technologiniais niuansais. Nėra sudėtinga į gėrimą pridėti tam tikrų priedų. Tačiau jei norime išsaugoti produkto gerąsias savybes, padaryti jį skaniu, o etiketę aiškia, tuomet kyla nemažai iššūkių. Maisto mokslas išties labai gilus ir įdomus, todėl panašus procesas taikomas kiekvienam naujam produktui.“

Pasiteiravus apie tai, ar pašnekovė pastebi, kad žmonės vis aktyviau propaguoja sveiką gyvenseną, atsakingiau rūpinasi savo sveikata ir tuo, kokius maisto produktus vartoja, P. Štreimikytė sako, kad susidomėjimą šia tema ir teigiamas tendencijas paskatino COVID-19 pandemija.

„Labai svarbu, jog rūpintumėmės fiziniu aktyvumu, valgomu maistu ir emocine būkle. Mūsų savijauta labai priklauso nuo mitybos. Ji daro įtaką mūsų produktyvumui, miego kokybei, ilgaamžiškumui. Netinkamai pasirenkamas maistas gali lemti įvairius sutrikimus. Galiu pasidalinti globalią situaciją atspindinčio tyrimo rezultatais, kurio imtis buvo 60 tūkst. respondentų. Jis atskleidė, kad daugiau nei 40% žmonių ieško produktų, kurie turi aukštesnę pridėtinę vertę“, – įžvalgomis dalijasi unikalaus produkto kūrėja.

Paulinos Štreimikytės nuotr.

Parama ypač svarbi mokslo srities startuoliams

Kalbėdama apie ateities planus, UAB „Innofoods“ vadovė sako, kad įmonės tikslas – visame Pabaltyje būti žinomiems, kaip vieniems stipriausių augalinės kilmės, funkcinių gėrimų gamintojų. Tarp pagrindinių uždavinių ji vardija ir siekį skleisti žinią apie mokslo teikiamą naudą, edukuoti visuomenę, populiarinti augalinės kilmės gėrimus bei plėsti veiklą į užsienio rinkas.

UAB „Innofoods“ vadovė pasakoja, kad įgyvendindama idėją, įmonė pasinaudojo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) administruojama priemone „Inostartas“. Ši priemonė skirta skatinti naujų, inovatyvių įmonių savarankiškumą vykdant mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbus. „Inostarto“ pagalba smulkiojo ar vidutinio verslo subjektai gali gauti paramą idėjos, produkto vystymui ar tyrėjų ir mokslininkų įdarbinimui.

P. Štreimikytė sako, kad visiems startuoliams, o ypač dirbantiems mokslo srityje labai reikalingos investicijos. Pašnekovė vertina drauge su komanda ir mokslininkais patiriamą atradimo džiaugsmą, tačiau sako, kad norint įgyvendinti turimą verslo idėją ir atlikti visus namų darbus, prireikia laiko. Todėl „Inostarto“ priemonė suteikė svarbią finansinę pagalbą, leidusią išgryninti pradinę idėjos koncepciją ir sukurti produkto prototipą, kuris jau pasiekė parduotuvių lentynas ir gali būti įsigyjamas vartotojų.

„Be abejonės, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) vaidmuo yra itin aktualus ir vertingas. Laboratorijose kuriami mokslininkų projektai galiausiai tampa populiariais produktais. Tai, kad mokslininkai gali susitelkti į geriausią rezultatą, o verslas prisidėti prie šių siekių, yra didelis ir svarbus laimėjimas“, - pabrėžė profesionalė.

Siekiantiems pasinaudoti skiriama parama, spalio 11 d. MITA paskelbė naują kvietimą teikti paraiškas pagal priemonę „Inostartas“ – ji skirta naujoms, inovatyvioms įmonėms, pagal kurią smulkiojo ar vidutinio verslo subjektai (SVV) gali gauti valstybės investiciją idėjos, produkto vystymui ar tyrėjų ir mokslininkų įdarbinimui. Šiuo metu yra paskelbti 2 kvietimai: : inovatoriams, veiklą vykdantiems Vilniaus, Kauno, Klaipėdos miestuose ir rajonuose (skiriama 573 tūkst. Eur) bei inovatoriams, vystantiems inovatyvias idėjas visuose kituose Lietuvos miestuose ir rajonuose (skiriama 707 tūkst. Eur), o paraiškas startuoliai gali teikti iki spalio 31 d. Daugiau informacijos apie kvietimus.

Startuolius, norinčius pradėti veiklą ir vystyti idėjas, savo patirtimi ir žiniomis mielai besidalijanti P. Štreimikytė ragina neabejoti ir kuo greičiau pradėti veikti. Pasak jos, kaip siekiant savo tikslo įgyvendinti tam tikrus darbus, sužinome tik jų ėmęsi.

Mokslo ir verslo bendradarbiavimą skatina Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Šiuo metu MITA vykdo komunikacijos kampaniją „Inovacijų Lietuva: ar žinai, ką kuriame?“, kuri finansuojama ES struktūrinių ir investicinių fondų lėšomis. Daugiau informacijos www.mita.lrv.lt

Užsakymo nr.: PT_88422357