Inovacijos idėja kilo dėl netvarkos balkone

B. Raubos teigimu, inovacijos idėja kilo norint susitvarkyti balkoną, kai jame pastatyti 5 dviračius tapo per daug sudėtinga. Kadangi transporto priemonių vieta turėjo likti ta pati, reikėjo surasti sprendimą, kaip paprastai ir kūrybiškai jas sutalpinti mažoje erdvėje.

„Įsijungiau „Google“ naršyklę ir pradėjau ieškoti. Tačiau viskas, ką galėjau rasti, buvo paprasti kabliai, ant kurių užkabinamas dviratis. Šis variantas man netiko, kadangi dviratį reikia kelti rankomis, o mažoje patalpoje tai padaryti labai sudėtinga. Pradėjau mąstyti, koks įrenginys pakeltų priekinį ratą, kad žmogaus pastangų nereikėtų“, – apie idėjos gimimą pasakoja B. Rauba.

Balkonas, kuriame kilo idėja

Pirmasis prototipas buvo pagamintas iš faneros ir medinių detalių. Puikus veikimas sužavėjo idėjos autoriaus draugus ir jų paskatintas B. Rauba nusprendė suburti kolektyvą projekto tobulinimui. Tačiau tai, jog rinkoje visiškai nebuvo dviračių parkavimo įrenginio, kuris statytų juos vertikaliai, kėlė abejonių, ar prietaisas bus paklausus ir reikalingas.

Sėkmingas pirmasis bandymas

Norėdamas patikrinti įrenginio paklausą, kolektyvas nusprendė pateikti projektą sutelktinio finansavimo platformoje „Kickstarter“. Kiekvienas norintis gali finansuoti inovaciją, o vėliau mainais gauti patį produktą.

„Labai nustebome, tačiau sulaukėme didžiulio susidomėjimo. Mūsų įrenginio filmuku savo svetainėse pasidalino „Business insider“, „Bored Panda“ ir kitos žiniasklaidos priemonės. Jis buvo peržiūrėtas daugiau nei 50 mln. kartų. Tai buvo didelis paskatinimas vystyti produktą toliau“, – sėkmingo pirmojo bandymo įspūdžiais dalijasi pašnekovas.

Vertikaliai dviratį pastatantis įrenginys po pristatyto pirminio varianto buvo patobulintas pagal klientų užklausas. Daug potencialių pirkėjų domėjosi, ar dviratį prie įrenginio galima prirakinti bei ar jis pritaikytas viešoms vietoms. Tai skatino tobulinti produktą, pritaikyti jį skirtingiems užsakovams.

Iššūkių niekada netrūksta

Pašnekovo teigimu, vieni iššūkiai nuolat keičia kitus, todėl versle niekada nėra lengva. Iš pradžių buvo sudėtinga už prieinamą kainą pagaminti bandomuosius įrenginius, kadangi lazerius naudojančios įmonės nebuvo suinteresuotos bendrauti su tokiais mažais klientais.

Taip pat daug įtampos kėlė ir pirmųjų užsakymų vykdymas. Reikėjo pagaminti daug „Parkis“ įrenginių, tačiau visi jie buvo surinkinėjami rankomis, kadangi gamykloje užsakytos buvo tik detalės. Tai sudėtingas procesas, nes konstrukciją sudaro net 100 skirtingų detalių.

Pirminės problemos dabar tiek daug rūpesčių nebekelia, kadangi pradėta serijinė gamyba. Visgi, iššūkiai nesibaigia. Šiuo metu sunkiausia užtikrinti greitą ir kokybišką komunikaciją. B. Raubos teigimu, kiekvieną dieną sulaukiama didelio srauto laiškų iš viso pasaulio: dėl produkto įsigijimo, panaudojimo, pritaikymo. Nuolat reikia įsigilinti į klientų poreikius ir problemas, kiekvienam padėti.

Nepaisant kylančių iššūkių, „Parkio“ inovacija jau eksportuojama į 30 šalių – juo žmonės naudojasi ir Aliaskoje, ir Havajuose.

Šiuo metu įmonė pasinaudojusi Ūkio ministerijos administruojama Europos Sąjungos (ES) investicijų priemone „Inopatentas“ siekia gauti Europos patento finansavimą.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

Užsakymo nr.: PT_78589639