Idėją pasufleravo laisva niša

Prieš sukurdamas sėkmingo verslo idėją, M. Kalytis daugiau kaip 10 metų dirbo 3D dizaino srityje. Savo dizaino studijoje jis kūrė bei naudojo kitų sukurtus 3D modelius reklamos, video, animacijos projektuose. Būtent galimybė pabuvoti abiejose 3D srities pusėse: ir kūrėjo, ir pirkėjo – leido suprasti rinkos trūkumus. M. Kalytis pastebėjo, kad dizaineriai neturi galimybės uždirbti iš savo kūrinių neprisirišant prie konkrečios darbovietės. Be to, trūko ir patogios skaitmeninės platformos, kurioje efektyviai ir už prieinamą kainą būtų galima nusipirkti kokybiškų 3D modelių, todėl poreikis sukurti inovaciją, patenkinančią ir 3D kūrėjų, ir užsakovų interesus, tapo akivaizdus.

Lietuvoje veikianti tarptautinė platforma leidžia pavieniams asmenims ir modeliavimo studijoms įkelti, parduoti ar dalintis savo 3D modeliais su „CGTrader“ internetinės prekyvietės bendruomene. 7-erius metus veikianti „CGTrader“ platforma yra puikus dalijimosi ekonomikos pavyzdys – ja naudojasi jau beveik 1,5 mln. vartotojų, įkelta daugiau nei 640 tūkst. 3D modelių.

Dizainerių skaičius išaugo greitai

Gimus inovacijos idėjai, pradėtas kurti 3D pardavimo kanalas. Šis procesas tebevyksta iki šiol dėl besitęsiančio noro tobulėti. Visgi, pagrindinis iššūkis, su kuriuo teko susidurti iniciatoriams, kilo ne dėl platformos kūrimo.

„Pagrindiniai sunkumai buvo susiję su vartotojais. Reikėjo pasirinkti, į ką pirmiausia orientuotis ir ką stengtis auginti: pirkėjus ar pardavėjus? Tai problema, su kuria susiduria visi platformų, jungiančių dizainerius ir užsakovus, kūrėjai. Pirmieji nepatenkinti, jei neperkami jų modeliai, o pirkėjai nebegrįžta, jei neranda sau tinkamo produkto“, – teigia „CGTrader“ direktorė Dalia Lašaitė.

3D modelio pavyzdys

Tačiau sudėtingas pasirinkimas buvo išspręstas, išauginus 3D profesionalų skaičių. Juos prisijungti skatino tai, jog nuo kiekvieno pardavimo rinkoje jiems atitekdavo didžiausia pajamų dalis. Be to, viliojo ir platformos atvirumas – prisijungti galėjo kiekvienas norintis.

3D platformų lyderiai pasaulyje

Iš pradžių „CGTrader“ klestėjimą lėmė produkto naujumas, kuris žadino kūrėjų smalsumą, tačiau vėliau sėkmės garantu tapo teigiami atsiliepimai ir rekomendacijos.

„Pirmiausiai dalis kūrėjų jungėsi vedami noro ištestuoti naują pardavimo kanalą. Dabar jau turime labai stiprią, įmonę palaikančią dizainerių bendruomenę. Dauguma narių yra lyg mūsų ambasadoriai, kurie kviečia prie platformos jungtis savo draugus bei pažįstamus. Tai reiškia, kad esame reikalingi ir įvertinti, kadangi niekas nerekomenduotų nepatogaus, netobulėjančio produkto“, – apie inovacijos teigiamą įtaką verslo plėtrai pasakoja D. Lašaitė.

Įmonės pripažinimą įrodo ne tik gausus susidomėjusiųjų ratas, bet ir tai, jog pirkėjai bei partneriai yra didelės, pripažintos įmonės. Amerikiečių elitinio verslo žurnalo „Fortune“ kasmet skelbiamame stambiausių pasaulio kompanijų sąraše nurodomos 500 pelningiausių įmonių. Daugiau nei 100 jų naudojasi „CGTrader“ platformos paslaugomis.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

Užsakymo nr.: PT_78535307