„Švyturys-Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas džiaugiasi, kad visuomenė pastebi ir įvertina nuoseklų Lietuvai svarbių sričių rėmimą. „Daugelį metų remiame įvairias visuomenės iniciatyvas. Vis dėlto daugiau kaip du dešimtmečius besitęsianti parama sporto bendruomenei yra viena reikšmingiausių, su ja jau užaugo sportininkų karta. Todėl smagu, kad įmonės pastangas visuomenė pastebi – tai suteikia dar daugiau impulso tęsti gerus darbus bei dalį verslo finansų skirti būtent sportui, kuriam šiuo sunkiu periodu mūsų parama gali būti gyvybiškai reikalinga“, – sako R. Viršilas.

Didžiausias šalies gėrimų pramonės gamintojas už socialinę atsakomybę, remiant sportą, gyventojų pastebėtas ne pirmą kartą. Prieš daugiau nei septynerius metus visuomenė šią įmonę taip pat įvardijo reikšmingiausiu sporto rėmėju Lietuvoje.

Apklausą atlikusios įmonės „Spinter tyrimai“ vadovas, sociologas Ignas Zokas pastebi – tam tikrose socialinės atsakomybės kategorijose įvardijamos įmonės rėmimu užsiima jau daug metų, tad gyventojai nesunkiai jas ir įvardija. „Kai kurios įmonės jau yra padariusios nemažą įdirbį. Štai „Maxima“ labiau siejama su kultūros ir mokslo rėmimu, „Švyturys“ matomas kaip sporto rėmėjų lyderis“, – pažymi I. Zokas.

Krepšinyje remiami net konkurentai

„Švyturys-Utenos alus“ sportininkus finansiškai aktyviai remia daugiau nei 20 metų ir tam yra skyrusi per 8 milijonus eurų. R. Viršilas atkreipia dėmesį, kad įmonė išlaiko tradiciją gausiausiai remti antrąja lietuvių religija vadinamą krepšinį. „Siekiame, kad mūsų finansinė parama ugdytų talentus ir palaikytų kuo platesnę krepšinio bendruomenę, prisidėtų prie reikšmingų šaliai sporto pasiekimų. Todėl remiame net tarpusavyje konkuruojančius krepšinio klubus, beveik du dešimtmečius paramą teikėme ir Lietuvos krepšinio rinktinei. Džiugu žinoti, kad su mūsų pagalba klubai gali sėkmingai veikti ir didinti visuomenės pasididžiavimą šalies sportininkų pasiekimais“, – pabrėžia R. Viršilas.

Šiuo metu „Švyturys-Utenos alus“ finansinę paramą teikia „Žalgirio“, „Ryto“, „Neptūno“ ir „Juventus“ krepšinio klubams. Iki 2018 m. parama skirta ir Lietuvos krepšinio federacijai.

Atsakingas įmones įvertina ir klientai, ir darbuotojai

Visuomenės apklausas vykdančios įmonės „Spinter tyrimai“ vadovas pastebi, kad gyventojai vis labiau vertina socialinę atsakomybę. Štai 2020 m. atliktoje apklausoje beveik du trečdaliai respondentų, t. y. 63 procentai, buvo linkę pritarti arba visiškai pritarė, kad socialiai atsakingas verslas ženkliai prisideda prie šalies gerovės.

„Verslo socialinė atsakomybė Lietuvoje jau nebėra nauja tema ir nebėra vien tušti žodžiai. Tai dar nėra ir turbūt greitai nebus svarbiausias faktorius, renkantis prekę ar paslaugą, tačiau tampa vienu iš pasirinkimo kriterijų, ypač tarp jaunesnio amžiaus, aukštesnio išsimokslinimo ir didesnių pajamų žmonių“, – akcentuoja I. Zokas.

„Švyturys-Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas R. Viršilas patvirtina, kad remdamas įvairias iniciatyvas verslas gauna įvairiapusės pridėtinės vertės. „Išleisdami milijonus įvairioms socialinėms iniciatyvoms, gauname grąžą, grįžtančią su klientų pasitikėjimu bei didesniu atpažįstamumu. Labai svarbu, kad rėmimą palaiko esami darbuotojai, o ieškantiesiems darbo mūsų socialiai atsakingas požiūris tampa viena iš priežasčių rinktis mus, kaip darbdavį. Tai yra itin reikšmingas įvertinimas verslui“, – sako įmonės vadovas.

Pernai atliktoje gyventojų nuomonių apklausoje daugiau nei pusė respondentų patvirtino, kad socialinė įmonės atsakomybė jiems svarbi, renkantis darbdavį. „Šiame kontekste darbdavio reputacija svarbesnė tiems visuomenės nariams, kurie kaip darbuotojai jau yra pasiekę savo vertę ir turi derybinės galios renkantis darbdavį – dažniausiai aukštesnio išsimokslinimo ir didesnių pajamų atstovai“, – pažymi „Spinter tyrimų“ vadovas.

Prisideda ir prie kultūros bei aplinkosaugos stiprinimo

Visuomenės apklausų tyrimų įmonės vadovas I. Zokas priduria: nepaisant to, kad socialinė atsakomybė labiausiai siejama su aplinkai draugiška produktų gamyba ir parama pažeidžiamiems gyventojams, įvertinama ir įmonių reakcija į aktualias problemas. „Tai lankstus dalykas – visuomenės aktualių temų dienotvarkei keičiantis, keičiasi ir vertinami prioritetai. Pavyzdžiui, pavasarį susidūrus su neaiškiu priešu, bet kokia parama medikams sulaukė tikrai pozityvaus palaikymo“, – pažymi sociologas.

Aktyviausiai sportą remiantis „Švyturys-Utenos alus“ šia sritimi neapsiriboja. Prasidėjus pandemijai, įmonė šimtatūkstantine suma prisidėjo prie paramos medikams bei socialiai pažeidžiamiems asmenims. Svarbų vaidmenį „Švyturys-Utenos alus“ socialinės atsakomybės srityje apima ir aplinkosauga – įmonės „Utenos“ daryklai pernai buvo suteiktas „carbon neutral“ statusas, pažymint, jog visa darykloje naudojama energija yra išgaunama iš atsinaujinančių šaltinių. Įmonė kasmet beveik milijoną investicijų skiria tam, kad būtų mažinamas gamtos resursų, energijos ir plastiko naudojimas. Be to, didžiausias Lietuvoje aludaris daug metų remia kultūros bei meno projektus visoje Lietuvoje: yra pagrindinis MO muziejaus rėmėjas, taip pat vienas iš pagrindinių rėmėjų „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ renginiuose.

Užsakymo nr.: PT_86244311