Pranokti kitus padėjo vieningos ir tolygios darbuotojų patirtys

Tokį titulą suteikė verslo konsultacijų įmonė „OVC Consulting“, kasmet kviečianti įmones savanoriškai dalyvauti jų organizuojamame tyrime, kuriame matuojamas darbuotojų įsitraukimo lygis. Šiemet jame dalyvavo net keturios dešimtys šalies įmonių, o aukščiausias titulas atiteko vos dviem. Bendrovė „Cramo“, prieš keletą metų jau pelniusi ir geriausio darbdavio titulą, šiemet Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apdovanota kaip „Metų darbovietė 2019”, nesunkiai pateko ir į „Ateities organizacijos 2020“ laimėtojų gretas.

Kaip pasakoja įsitraukimo sprendimų vadovė, „OVC Consulting“ partnerė Almanta Jakštaitė-Vinkuvienė, vieningo idealios organizacijos kultūros recepto nėra, tačiau tam tikri bruožai galėtų būti išskirti.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

„Matome, kad tos organizacijos, kurios siekia viduje suburti stiprius darbuotojus, aukšto lygio specialistus, gebėti puikiai atliepti rinkos poreikį, per savo gyvavimo ir funkcionavimo laiką tikrai patyrė pokyčių. Pirmiausiai, jos keliavo nuo labiau hierarchinio prie labiau plokščio valdymo būdo. Ir jei kalbame apie vidinę jų kultūrą, tai vienareikšmiškai laimėjo ir laimi tos organizacijos, kurios sugebėjo išlikti ne nurodymų kultūroje, o sukurti dalyvavimo kultūrą“, - pasakoja A. Jakštaitė-Vinkuvienė.

Pristatant „Cramo“ rezultatus, A. Jakštaitė-Vinkuvienė pažymi kelis aspektus, kurie padėjo sukurti smarkų atotrūkį, lyginant su kitomis įmonėmis.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

„Pirmiausiai, net 30 proc. daugiau nei kitose įmonėse „Cramo“ darbuotojai jaučia pasitikėjimą savo organizacija, mato įgalinančią veikti darbo aplinką. Be to, net 40 proc. daugiau nei kitose organizacijose „Cramo“ darbuotojai mano, kad įmonės siūlomos mokymosi galimybės padeda realiai tobulėti. Taip pat net 35 proc. daugiau darbuotojų mato, kad gerai dirbantys žmonės yra vertinami įmonėje. Galiausiai, net 38 proc. daugiau respondentų išreiškė nuomonę, kad įmonėje efektyviai bendradarbiaujama vardan bendro tikslo – lyginant su kitomis tyrime dalyvavusiomis organizacijomis, „Cramo“ su šiuo rodikliu pademonstravo itin ryškų atotrūkį“, – sako įsitraukimo sprendimų vadovė.

Įmonės vadovas pasiekimą vertiną kaip nuoseklų įdirbio procesą

Pastebima, jog daugumoje įmonių vis dar įprasta, kad stipresnius įsitraukimo rodiklius parodo vadovaujančias pareigas užimantys darbuotojai, o nevadovaujantys pasižymi kur kas silpnesniais rodikliais. Vis dėlto, dramatiškas pokytis įmonėse gali vykti tuomet, kai iš „hierarchinių“ ir „nurodymų-kontrolės“ požiūrio pereinama į praktikas, paremtas komandų tinklų įgalinimu, kuris padeda stiprinti organizacinį lankstumą.

Šiuo požiūriu vadovaujasi ir „Cramo“ generalinis direktorius Darius Norkus. Jis tikina, kad įmonėje veikia plokščioji valdymo struktūra, nuolat stebimas darbuotojų pasitenkinimas, puoselėjama stipri vidinė komunikacija, su darbuotojais dalijamasi įmonės rezultatais, planais ir idėjomis, kiekvienas darbuotojas skatinamas išsakyti savo nuomonę bei teikti siūlymus. Tai, pasak jo, neabejotinai prisideda prie sėkmingų įsitraukimo rezultatų.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

D. Norkaus teigimu, darbuotojų įsitraukimas yra tiesiogiai susijęs su įmonės finansiniais rodikliais, veiklos efektyvumu, klientų pasitenkinimu ir reikiamų darbuotojų išlaikymu organizacijoje.

„Toks procesas negali būti vienkartinė iniciatyva – tai yra nuoseklus įtraukiančios aplinkos ir įsitraukimo kultūros formavimas bei nuolatinis rūpinimasis savo darbuotojų motyvacija. Vertybiniai ir žmogiškieji kriterijai šiandien užima ne mažiau svarbią vietą nei finansinė nauda. Mums nuoširdžiai rūpi, kaip mūsų darbuotojai jaučiasi, kaip jų lūkesčiai ir tikslai dera su įmonės kryptimi. Mes turime aiškią personalo valdymo strategiją, kuri nuolat skatina motyvaciją ir mūsų darbuotojų įsitraukimą. Įsitraukę darbuotojai yra produktyvesni, lojalesni ir neabejotinai laimingesni – tai yra didžiausias mūsų įmonės turtas“, - sako D. Norkus.

Ypatingas dėmesys tobulėjimui ir sveikatai

Viena iš svarbiausių priemonių, susijusių su darbuotojų įsitraukimu, įmonėje „Cramo“ yra darbuotojų tobulėjimo, kompetencijų ir įgūdžių tobulinimas. Bendrovėje veikia įvairios socialinės atsakomybės ir profesinio augimo programos, padedančios nustatyti asmeninio tobulėjimo tikslus, pasirinkti veiklos prioritetus ir planuoti tolimesnius žingsnius.

2019-aisiais įmonė inicijavo trejų metų trukmės darbuotojų mokymosi projektą „Cramo Akademija“, kuriame gali dalyvauti visi darbuotojai, norintys įsigyti specializuotų žinių bei įgūdžių, tiesiogiai ir netiesiogiai susijusių su atliekamomis darbinėmis funkcijomis, pavyzdžiui, mokytis mikro- ir makro-ekonomikos, verslo etikos, vadybos ir kitų mokslo krypčių.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

Ypatingą dėmesį įmonė skiria ir darbuotojų sveikatai – Vilniuje, šalia pagrindinio administracijos pastato, veikia nuosavas darbuotojams skirtas „Cramo“ sporto klubas, be to, kiekvienam įmonės darbuotojui suteikiamas ir papildomas sveikatos draudimas.

Krizinės situacijos – kaip galimybė augti

Labiau įsitraukę darbuotojai daug lemia ir krizinėse situacijose, kai vadovui tenka priiminėti sudėtingus sprendimus, spręsti kilusius iššūkius ar nesklandumus.

Savo kolegų įsitraukimą šiame kontekste D. Norkus išskiria kaip pavyzdį, pateikdamas nūdienos aktualiją – pasaulį užvaldžiusią COVID-19 pandemiją. Šiemet komandai ji tapo ne išbandymu, o galimybe pademonstruoti sutelktumą ir motyvaciją dirbti net ir ekstremaliomis aplinkybėmis.

Renginio akimirka
Foto: Organizatorių nuotr.

„Dėmesys darbuotojų informavimui bei vidinei komunikacijai įmonėje yra viena iš priemonių palaikyti dialogą, tad šioje situacijoje ji itin pasitarnavo – turėjome galimybę įsitikinti, kaip iš tiesų gebame įsiklausyti vienas į kitą. Operatyviai sukūrus ir iškomunikavus tvarką, pagal kurią judėsime šiuo laikotarpiu, visą likusį darbą atliko darbuotojai: orientavosi į savo kasdienes užduotis bei rezultatus, atsakingai laikydamiesi saugos priemonių savo bei klientų atžvilgiu arba dirbdami iš namų. Pastebėjome, kad kai darbuotojas yra įsitraukęs, jis ir sunkumus mato kaip galimybes tobulėti“, – pasakoja vadovas.

„Cramo“ vadovui antrina ir A. Jakštaitė-Vinkuvienė, tikinanti, kad įsitraukę darbuotojai savo požiūriu ir veiksmais iš tiesų stipriai prisideda prie ateities organizacijos kūrimo.

„Sprendimų reikalaujančiose situacijose įsitraukę ir kompetentingi darbuotojai veikia greitai ir kokybiškai, o jų pasiūlymai dažnai būna inovatyvūs. Kitaip tariant, įsitraukę darbuotojai dažnai nulemia geresnius įmonės rezultatus. Be to, įsitraukę darbuotojai savo lojalumą darbdaviui yra labiau linkę transliuoti į išorę, todėl, būdami organizacijos patriotais, kartu tampa ir jos ambasadoriais“, – tikina ekspertė.