Specialistai teigia, kad šiais metais e-prekybos apimtys turėtų išaugti apie 30 - 40 proc., o elektronines parduotuves atidarys apie 27 proc. visų verslų, kurie galėtų prekiauti internete, bet iki šiol tokia galimybe nesinaudojo.

Žaibiškas elektroninės komercijos augimas verčia prie to prisitaikyti ir logistikos bei siuntų tarnybas, kurie klientams be tradicinių siuntų gabenimo paslaugų pradeda siūlyti ir daug papildomų galimybių, kurios gali palengvinti elektroninių parduotuvių darbą.

Vienos didžiausių Baltijos regione greitųjų siuntų bendrovės „Venipak“ vadovas Justas Šablinskas teigia, kad COVID – 19 paspartino 3PL ir panašių paslaugų plėtrą tiek Lietuvoje, tiek ir visoje Europoje. Įmonės vadovas sako, kad, nors siuntų kiekiai yra išaugę, jo vadovaujamai bendrovei tai nesukelia didesnių nepatogumų ir siuntos gavėjus pasiekia sekančią dieną.

„Siuntų tarnyba jau nėra įmonė, kuri tik nugabena siuntą iš taško A į tašką B. Jau ne vienerius metus rinkai pristatome įvairias papildomas paslaugas. Viena iš jų – 3PL – dar žinoma kaip „fulfillment“ paslauga, kuri leidžia e-parduotuvės savininkui savo prekes laikyti mūsų sandėliuose. Tokiu būdu prekė pas pirkėją gali iškeliauti daug greičiau – vos tik šią jam įsigijus. Visa dabartinė situacija tokias paslaugas padarė daug labiau reikalingas, nes prekyba sparčiai keliasi į internetinę erdvę, tačiau prekybininkai ne visada turi sukurtą lanksčią infrastruktūrą, gebančią susidoroti su išaugusiais kiekiais, prekių sandėliavimui, atrinkimui, supakavimui ir išsiuntimui per kurjerius“, - sako Justas Šablinskas.

„Same day delivery“ paslauga – kaip niekada aktuali verslui

Dar 2019 metų viduryje atlikti tyrimai parodė, kad net 54 proc. vartotojų yra pasirengę mokėti daugiau už pristatymą, kad tik prekė juos pasiektų greičiau, o geriausia – dar tą pačią dieną. Karantino sąlygomis tai tapo dar aktualiau, nes žmonėms atsirado poreikis greitai gendančias prekes įsigyti saugiai iš namų.

„Šiuo laikotarpiu sulaukiame kaip niekada daug užklausų apie skubesnį prekės pristatymą. Atrodytų, kad stipriai išaugus prekių srautams, jų pristatymo laikas turėtų pailgėti. Vis gi taip nėra. Išlaikyti greitą bei kokybišką siuntų pristatymą ženkliai išaugus srautams mums padeda turimas platus pavežėjų tinklas bei partneriai“, - sako J. Šablinskas.

Anot „Venipak“ atstovo, šiomis sąlygomis ypač pasiteisino dar 2014 metais pristatytas „Venipak Drive“ projektas, kurio esmė, kad kiekvienas žmogus gali tapti kurjeriu ir pristatyti siuntas tiesiog keliaudamas iš/į darbą ar namus: „Papildomų kurjerių tinklu dažniausiai naudojamės prieš didžiąsias metų šventes, tačiau šiuo laikotarpiu tinklas išnaudojamas kaip niekada anksčiau. Norinčių pristatyti siuntas laikinai tampant kurjeriais turime labai daug, o siuntų kiekiai taip pat ženkliai išaugę. Taigi, visos šios priemonės leidžia mums siuntas pristatyti be didesnių vėlavimų“.

Pasak J. Šablinsko, situaciją palengvina ir tai, kad žmonės namuose yra nuolat, todėl, priešingai nei anksčiau, siuntas jie gali priimti bet kuriuo metu, tokiu būdu neprailgstant pristatymui.

„Fulfillment“ paslauga

Susidūrus su COVID – 19 ypač išryškėjo prekių sandėliavimo vietos svarba. Dėl karantino darbą sustabdžius daugeliui prekybos vietų, išsiųsti prekę, kurią gavėjas užsisakė internetu, tapo gerokai sudėtingiau nei įprastai, o tai turėjo tiesioginės įtakos tiek prekių pristatymo greičiui, tiek internetinių parduotuvių įvaizdžiui. Šiuo atveju ne mažą pranašumą įgijo „Venipak fulfillment“ paslaugos naudotojai, kurių prekės, laikomos „Venipak“ sandėliuose, gavėjams išsiunčiamos tą pačią dieną po užsakymo.

„Kai mes kalbame apie greitą siuntos pristatymą, būtent „fulfillment“ paslauga yra esminė šiame procese, nes jos dėka viskas vyksta daug greičiau – visos prekės laikomos tame pačiame mūsų sandėlyje ir pas pirkėją gali iškeliauti iškart“, - teigia J. Šablinskas.

Žinoma, paslaugos naudotojai pranašumą įgijo ne tik dėl prekių pristatymo greičio. Laikydami prekes „Venipak“ sandėliuose šie klientai moka tik už faktinę sandėliavimui reikalingą vietą ir įvykdytų užsakymų logistikos bei pristatymo paslaugas, todėl tie, kurių prekyba laikinai sumažėjo ar sustojo, nepatiria papildomų išlaidų. Maža to, užuot ieškodami, kas siuntą suruoš siuntimui ir pristatys gavėjui, klientai gali dar daugiau laiko skirti elektroninės prekybos vystymui bei skatinimui.

Anot bendrovės vadovo, kita svarbi naujovė, kurią pradėjo taikyti „Venipak“ – prekių gabenimas iš gamyklų užsienyje į Lietuvą: „Žiūrint į visą tiekimo grandinę, verslas susiduria su ne mažais sunkumais gabenant prekes iš užsienio į Lietuvą, nes reikia sutvarkyti daug dokumentų. Jeigu verslas nėra stambus ir užsakomų prekių kiekis nėra didelis, jos keliauja pakankamai ilgai. Kadangi mes veikiame tiek Europoje, tiek Azijoje ir Amerikoje, prekes iš gamyklų klientai gali pristatyti tiesiai į mūsų sandėlius. Tokiu būdu verslui nereikia sukti galvos, kaip pasirūpinti greitu, nedidelio prekių kiekio atgabenimu, nes mes galime jas vežti ir skraidinti kartu su kitų įmonių prekėmis. Be to, pardavėjui net nereikės prekių sandėliuoti – už visus procesus esame atsakingi mes, todėl jis rūpinasi tik prekių pardavimu“, - sako J. Šablinskas.

Paštomatų tinklas

„Dar 2011 metais Lietuvai pristatėme pirmuosius paštomatus, išplėtėme tinklą iki 40 paštomatų visoje Lietuvoje, tačiau tuo metu rinka dar nebuvo pasiruošusi šiai paslaugai. Dabar tikriausiai būsime paskutiniai, kurie ją įgyvendinsime“,- taip juokauja „Venipak“ atstovas.

J.Šablinskas sako, kad jo vadovaujama bendrovė šiais metais planavo prie paštomatų paslaugos sugrįžti per partnerius, kurie jau turi tinklus. Tačiau matydama, kad tokiu būdu negalės užtikrinti paslaugos kokybės, ir atsižvelgdama į dabartinių paštomatų trūkumus, įmonė pakoregavo planus. „Dar šių metų antroje pusėje planuojame įsteigti pirmuosius, dar inovatyvesnius „Venipak“ paštomatus didžiuosiuose Lietuvos miestuose“, - planais dalijasi J. Šablinskas.

Anot jo, pasibaigus COVID – 19 karantinui, žmonių įpročiai apsipirkti internete ir toliau išliks iš dalies pasikeitę: „E-prekyba ir toliau bus populiari, planuojam, kad e¬-prekyba po karantino išliks daug populiaresnė nei kad iki jo. Šiandieninė situacija rodo, kad paštomatai gali būti panaudojami daug plačiau – čia gali būti paliekamas tiek maistas, tiek siuntos, tad mes savo tinklą be jokios abejonės turėsime“, - tvirtina „Venipak“ vadovas.

Užsakymo nr.: PT_84379383