Pasak „Omniva LT“ vadovo Simono Bielskio, karantino metu norėdami ir toliau tęsti veiklą suvaldant bet kokias galimas rizikas, verslai turėjo priimti greitus ir drąsius sprendimus. Bendrovė, siekdama užtikrinti darbuotojų ir klientų saugumą, perorganizavo savo procesus ir paslaugas: visas privačių klientų siuntas nukreipė į paštomatus, perėjo prie bekontakčio siuntos perdavimo modelio, atsisakė siuntos atsiėmimo tiesiai iš terminalo galimybės, nuolat dezinfekavo paštomatų ir kitus paviršius.

„Paskelbus karantiną, vartotojai staiga pakeitė savo įpročius ir įprastą apsipirkimą fizinėse parduotuvėse perkėlė į elektronines platformas. Žinoma, šiuo metu jau pastebimas siuntų srautų stabilizavimasis, bet elektroninė prekyba niekada nebebus tokiame lygyje, kokiame buvo prieš karantiną, – sako S. Bielskis. – Atsižvelgiant į švelnesnes karantino sąlygas, toliau laikysimės visų saugumo priemonių, tačiau privatiems vartotojams grąžiname kurjerinių siuntų paslaugą, kuri karantino metu buvo sustabdyta“.

Pasibaigus karantinui įmonė planuoja išlaikyti visus naujai pasamdytus ir pastaruosius mėnesius aktyviai dirbusius darbuotojus. Planuojama, kad „Omniva LT“ kurjerių ir sandėlio darbuotojų skaičius padidės 78 proc. lyginant su prieškarantinėmis pajėgomis. Siuntų srautams išaugus 70 proc., bendrovė karantino metu įdarbino 155 naujus darbuotojus, iš kurių 22 proc. buvo įdarbinti į rezervines pajėgas, tam atvejui, jei įmonėje būtų COVID-19 atvejis ir reiktų pakeisti visą pamainos komandą.

Bendrovės apdorojamų siuntų skaičius nuo karantino pradžios perkopė daugiau nei 1 milijoną. Kaip rodo „Omniva LT“ statistika, labiausiai karantino metu, lyginant su laikotarpiu prieš karantiną (sausis–kovo vid.), siuntų kiekis augo mišrias prekes siūlančiose didžiausiose Lietuvos e. parduotuvėse (211 proc.), toliau elektronika (202 proc.), knygomis (118 proc.) bei grožio prekėmis (85 proc.) prekiaujančiuose sektoriuose. Taip pat žmonės daugiau užsisakinėjo iš e. parduotuvių, prekiaujančių apranga (28 proc.), tekstile (67 proc.) ir gyvūnų prekėmis (83 proc.).

Prevencinės priemonės išlieka

Prioritetas ir toliau teikiamas darbuotojų ir klientų saugumui, todėl bendrovė nenustos naudoti prevencinių priemonių bet kokiai užsikrėtimo rizikai suvaldyti. Visi kurjeriai ir toliau dėvės veido kaukes bei vienkartines pirštines, klientams kurjerinės siuntos bus perduodamos tik bekontakčiu būdu, paštomatai dezinfekuojami kiekvienąkart į juos atvykus sudėti ir išimti siuntų, o atsiėmimo tiesiai iš terminalo paslauga vis dar bus neprieinama.

Anot „Omniva LT“ operacijų departamento direktorės Giedrės Vaitekūnaitės, stabilizuojantis siuntų srautams, nuo gegužės pradžios pradėjo stabilizuotis ir siuntų pristatymo terminai. „Šiuo metu 97 proc. mūsų siuntų gavėjus pasiekia per pirmas dvi dienas nuo siuntos išsiuntimo, o nuo gegužės 18 dienos visas siuntas pristatysime jau kitą darbo dieną, kaip tai buvo daroma prieš pandemijos paskelbimą. Todėl vis dar organizuojame kurjerių budėjimus prie paštomatų, nukreipiame į pasirinktus paštomatus netelpančias siuntas į gavėjui artimiausią laisvą paštomatą, pildome didmiesčių paštomatus tiek kartų per dieną, kiek reikia, kad jau nuo pirmadienio pilnai įvykdytume savo pažadą – kitos dienos pristatymą“, – sako G. Vaitekūnaitė.

„Omniva LT“ ir toliau skatina visus vartotojus, kurie iki šiol pirmenybę teikė siuntų formavimui prie paštomato, pradėti naudotis privačių klientų e. savitarna ir siuntas formuoti internetu. Naudodamiesi šia paslauga siuntėjai gali patogiai matyti artimiausią paštomatą, el. paštu ir SMS žinute gauti siuntos kodą, su kuriuo galės sekti siuntą omniva.lt puslapyje, adreso kortelę vis dar galima paprastai atsispausdinti prie paštomato bei trapiems siuntiniams iš anksto užsisakyti paslaugą „Atsargiai“.

Atkreipiamas dėmesys į siuntos pakavimą

Klientai taip pat skatinami laikytis siuntos pakavimo taisyklių, karantino metu ypatingai išryškėjus, kad siuntos dažnai yra netinkamai supakuojamos: rinktis tinkamo dydžio pakuotes, tvirtas pakavimo medžiagas, pakuotes sandariai užklijuoti. Jei siuntinys mažesnis nei dėžė – laisvą erdvę užpildyti užpildomąja medžiaga, taip pat įsitikinti, kad siuntinys pakuotėje nėra per daug suspaustas, kitaip pristatymo metu dėžė gali atsidaryti. Siuntos lipduką klijuoti rekomenduojama aiškiai matomoje vietoje, ant pakuotės viršaus. Jeigu paštomatas neatspausdino adreso kortelės, siuntą į atsidariusį skyrelį galima dėti be jos – tokiu atveju siuntos paimti atvykęs kurjeris užklijuos siuntai skirtą lipduką ir ji bus saugiai pristatyta gavėjui.

Iškilus bet kokiems su siuntomis susijusiems klausimams, klientai kviečiame užsukti į populiariausių klausimų ir atsakymų skiltį omniva.lt svetainėje.