Pakito krepšelio dydis

Pirkėjai ilgą laiką buvo įpratę apsipirkti tokiose trečiųjų šalių elektroninėse parduotuvėse kaip „Aliexpress“, kurios juos viliodavo dėl itin žemių kainų ir netaikytų mokesčių. Tiesa, nors kainos ten nepakito, dabar už prekes dėl įvestų pakeitimų tenka susimokėti daugiau.

„Pastebėjome, kad lietuviai sugrįžta į vietos elektronines parduotuves. Tikrai matome padidėjusį užsakymų kiekį“, – sako M. Petrauskas.

Esą jie ne tik atsigręžė į lietuviškas elektronines parduotuves – pasikeitė ir jų krepšelis.

„Anksčiau stebėjome, kad pirkėjai buvo linkę vienu kartu pirkti po daug daugiau prekių. O šiuo metu matomi vienos prekės užsakymai. Tad pirkinių krepšelio suma sumažėjo, tačiau padidėjo užsakymų kiekis“, – aiškina jis.

Kainos užsienietiškoms prekėms augs

Tiesa, jei kol kas prekių kainos elektroninėse parduotuvėse vis dar vilioja, laukia pokyčiai. Specialistai jau kurį laiką kalba apie žaliavų brangimą, o tai, esą, padidins prekių iš Kinijos kainas. Anot pašnekovo, apie tai informavo ir Kinijos gamintojai.

„Žaliavų kainos kils, o dėl to, žinoma, brangs ir prekės. Prie kainų augimo prisideda labai pakilusios ir vis dar kylančios transportavimo išlaidos“, – tikina M. Petrauskas.

Jis priduria, kad brangstant žaliavoms ir transportavimo išlaidoms, kils bene visų prekių kainos. O kur dar pasaulinė pandemija.

„Dėl COVID-19 atsiranda naujų sunkumų: serga darbuotojai, mažėja įmonių pajėgumas, stringa gamyba. Todėl patariame pirkėjams pirkti kuo greičiau – ypač tas prekes, kurias pardavėjas turi savo sandėlyje“, – aiškina „Pačiupk.lt“ atstovas.

Esą prekių kainų kilimo galima tikėtis su kiekvienu produkcijos papildymu. O tiems, kurie tikisi, kad kainos kils neženkliai, anot M. Petrausko, teks nusivilti – jos šoktels ženkliai.

„Vienas iš virtuvės reikmenų gamintojų visai neseniai pranešė, kad jų gaminiuose naudojamos medžiagos pabrango net 120 procentų. Brango plienas, varis, aliuminis, išaugo ir plastiko kainos“, – pasakoja jis.

Įpročius keičia ir pandemija

Tiesa, dėl pasikeitusių vartotojų įpročių kaltas ne tik prekių apmokestinimas ir PVM lengvatos panaikinimas.

„Pandemija paskatino žmones labiau naudotis internetu, išbandyti anksčiau galbūt „svetimas“ paslaugas. Mes specializuojamės namų ir namų ruošos, vaikų prekėse, tad išties pajautėme padidėjusį užsakymų kiekį“, – pasakoja elektroninės parduotuvės atstovas.

Tai įrodo ir naujų užsakymų kiekis – nemažą dalį prekių užsisakė vartotojai, kurie iki tol elektroninėje parduotuvėje „Pačiupk.lt“ dar nebuvo apsipirkę.

„Jie išbandė šį apsipirkimo būdą ir suprato, kad tai išties patogu: nereikia važiuoti į parduotuvę, susitaupo laiko“, – tikina jis.

Pasak pašnekovo, įpročiai apsipirkti elektroninėje parduotuvėje išliko net pagerėjus sergamumo situacijai, mat žmonės suprato, kaip tai yra patogu. Tad vasarą pirkėjai šlavė ventiliatorius, garso kolonėles, hamakus, sodo įrankius, lavinamuosius žaidimus vaikams. O štai atvėsus orams gyventojai ima rūpintis elektriniais šildytuvais, smulkiomis teminėmis dovanomis, kaip antai puodeliai.

„Dėl Lietuvoje gerai išplėtotos kurjerių ir paštomatų veiklos pirkėjai gali rinktis iš didelės pasiūlos ir patogiu būdu gauti užsakytas prekes. Jei pirkėjui reikia, siunta gali būti pristatyta į darbą ar net iki namų durų. O jeigu jis pageidauja, galime pristatyti siuntą į paštomatus, kurie dirba visą parą. Taip žmogus galės atsiimti prekę kada jam patogu. Visą tai pirkėjai supranta ir renkasi apsipirkimą el. parduotuvėse“, – dar vieną priežastį įvardija elektroninės parduotuvės „Pačiupk.lt“ atstovas M. Petrauskas.