Rinkoje jau 15 metų

Parduotuvių tinklo „Vasarė“ atstovas Rytis Paulikaitis sako, kad per penkiolika metų elektroniniai dviračiai nuolatos keitėsi. Iš pradžių buvo tik miesto tipo dviračiai. „Nuo 2010 mūsų atstovaujamas elektroninių dviračių gamintojas apvertė tuo metu buvusį „BOSCH“ pirmos kartos variklį aukštyn kojomis ir įtaisė jį į kalnų dviratį. Tada vieni sakė, kad kam to reikia, kiti nenustojo žavėtis. Vėliau gamintojas „Haibike“ padarė proveržį Vokietijoje ir kitose Vakarų Europos šalyse. Galiausiai, po dviejų metų, praktiškai nebebuvo dviračių gamintojo, kuris nemąstytų apie elektrinių dviračių linijos vystymą savo asortimente“ – verslininkas atskleidė el. dviračių populiarumo tendencijas.

Karantino metu – ir didesnis susidomėjimas

Pašnekovas paliudijo, jog ligi šiol Lietuvoje yra jaučiamas aktyvesnis susidomėjimas dviračiais. Būtent dėl karantino ribojimų, kitų nepatogumų žmonės keliavo po Lietuvą pasirinkę el. dviračius.

„Teko susipažinti su „Vasarės“ klientais, kurie norėdami daugiau laiko praleisti gryname ore, bei rūpindamiesi savo ne tik fizine, bet ir psichologine sveikata, šiltuoju metų sezonu ieškojo alternatyvios transporto priemonės kelionėms į darbą, tiek ir laisvalaikiui. Šie žmonės patogioms kelionėms rinkosi el. dviračius, nes būtent beminant vienu įkrovimu galima įveikti daugiau nei 100 kilometrų be nuovargio.

Taip pat naudojantis tokio tipo transporto priemone žmogui, kuris nėra fiziškai stiprus, galima ramiai įveikti įkalnes, be vargo aplenkti automobilių spūstis. Tad, galima sakyti, jog elektrinis dviratis yra pati geriausia automobilio alternatyva didžiųjų miestų gyventojams“ – teigė „Vasarė“ įmonės direktorius R. Paulikaitis.

Taršaus automobilio keitimas į el. dviratį vis dažnesnė praktika

Pašnekovas prasitarė, jog, jo nuomone, ypač sėkmingai vyko taršaus automobilio keitimo akcija, už kurio utilizavimą žmonės galėjo rinktis mažiau taršią priemonę: dviratį, el. dviratį ar el. paspirtuką. Žinoma, ne visi minėtas alternatyvias transporto priemones šiuo metu naudos kasdieniniam susiekimui, tačiau dalis atstumų tikrai bus įveikti aplinkos neteršiančiu dviračiu ar paspirtuku.

Be kita ko, R. Paulikaitis patikino, kad žmonės, pasinaudoję galimybe utilizuoti seną automobilį ir jį pakeisti kita susisiekimo priemone, padėjo sumažinti senų automobilių parko problemą. „Minėtos transporto priemonės dažniausiai užima papildomas parkavimosi vietas, dėl kritinės būklės leidžia tepalus ir tokiu būdu teršia aplinka“ – paminėjo pašnekovas.

Foto: Shutterstock

El. dviračiai labiausiai patraukia senjorų akis

Verslininkas R. Paulikaitis patikino, jog el. dviračiai yra skirti ir paaugliams, nuo 24” ratų dydžio galimą dviratį su el. varikliu pasiūlyti ir vaikui nuo maždaug 7 metų. „Skirtingus dviračius renkasi skirtingus poreikius turintys žmonės. Asmenys, kurie ieško ekstremalesnių pojūčių, renkasi kalnų tipo el. dviračius, nes juos minti yra malonu miškuose. Pastebėjome senjorų susidomėjimą el. dviračiais, nes dažniausiai jie nori pakeisti seną automobilį, o ir nebeturi jėgų minti paprastą dviratę transporto priemonę. Dėl šių priežasčių pagyvenę žmonės renkasi miesto tipo el. dviračius su žemais lengvai peržengiamais rėmais.“ – teigė pašnekovas.

Skeptikai ir el. dviračių varžybos

Parduotuvių tinklo „Vasarė“ atstovas R. Paulikaitis prasitarė, jog vis dar tenka sutikti ir skeptiškai į el. dviračius žvelgiančius asmenis. „Pasigirsta nuomonių: „Kam tas dviratis, jei jis turi el. variklį? Koks čia sportas?“. Vis dėlto taip, kalba tik tie, kurie dar nėra jų iš tikrųjų bandę el. dviračio. Būtent minant tokio tipo transporto priemonę galima sudeginti lygiai tiek pat, o kartais ir daugiau kalorijų.“ – teigė dviračių entuziastas.

Reikia nepamiršti, jog būtent elektriniu dviračiu per tą patį laiką galima nuvažiuoti dvigubai ilgesni atstumą, tobulinti vairavimo įgūdžius. Svarbu paminėti, jog tikėtina, kad greitu metu Lietuvoje bus pradėtos rengti el. dviračių varžybos. Šiuo metu tokio tipo sporto renginiai yra aktyviai yra organizuojami Vokietijoje, Lenkijoje.

Opi problema turint bet kokį dviratį – prastai išvystyta infrastruktūra

Tikriausiai vieša paslaptis, jog Lietuvoje yra labai menkai išvystyta dviratininkams skirtų takų infrastruktūra. Dviračių parduotuvių tinklo „Vasarė“ savininkas teigė, kad el. dviračiams, kitaip nei el. automobiliams, nereikia įkrovimo stotelių. „Kroviklius galima vežiotis su savimi kuprinėje ir, kur tik yra 220V elektros lizdas, galima jį pasikrauti. Būtent tokio tipo dviratei transporto priemone galima laisvai važiuoti, kaip paprastu dviračiu, net ir išsikrovus baterijai“, - aiškino pašnekovas.

„Deja, žmogus negalėtų pilnavertiškai keliauti po Lietuvą mindamas el. dviratį dėl neišvystyto takų tinklas. Jeigu mieste, ar miestelio ribose yra dviračių takas, tai tarp miestelių tenka važiuoti bendru srautu su automobiliais. Vakarų šalyse tai nieko nestebina, tačiau pas mus dar dviratininkas nėra laikomas lygiavertis su kitais eismo dalyviais, todėl ir negali būti saugus“ – patikino dviračių parduotuvių tinklo savininkas.

El. dviračių pasiūla ir kainos

R. Paulikaitis atskleidė, jog didžiausią proveržį el. dviračių rinkoje yra padarę Vokietijos gamintojai. Būtent iš šios šalies atkeliavo ir joje buvo sukurti pagrindiniai Europos saugumo standartai minėto tipo dviračiams.

„Naujas el. dviratis, atitinkantis ES standartus, kainuoja nuo 2000eur. Jo vertė gali kilti priklausomai nuo komplektacijos (baterijos ar 2 baterijų talpos, variklio galingumo, pavarų sistemos, rėmo medžiagos)“ – galimą mažiausią el. dviračio kainą atskleidė pašnekovas.

Vis dėlto el. dviračius siūlo įsigyti ne tik specializuotos parduotuvės „Vasarė“, bet ir perpardavinėtojai. Parduotuvių tinklo savininkas patikino, jog dažnai žmonės susižavi maža, kaina, tačiau iš antrų rankų pirkti el. dviračiai dažnai būna be valdiklio, baterijos ar įkroviklio. „Dažnai pasitaiko atvejų, kai į mus kreipiasi žmonės be pirminių dviračio įsigijimo dokumentų norėdami, jog jiems sutvarkytume jų turimą transporto priemonę. Vis dėlto tokiais atvejais niekuo negalime padėti, nes be minėtų dokumentų, pavyzdžiui, „BOSCH“ gamintojas net nesiunčia pakeitimui variklio detalių pasibaigus garantiniam laikotarpiui“ – naujo el. dviračio ir jo dokumentų svarbą atskleidė verslininkas.

Foto: Shutterstock

Geriausia rinktis el. dviratį pagal variklio padėtį

„Geriausia, kai variklis yra pritvirtintas centrinės dviračio dalies miniklio veleno vietoje. Taip pat dar geriau, kad ir baterija būtų kuo arčiau dviračio centro. Tokiu būdu viso dviračio svorio centras nepakinta bei valdymas išlieka stabilus.“ – dalijosi mintimis Rytis Paulikaitis.

„Nerekomenduočiau rinktis el. dviračių, kurių varikliai yra pritvirtinti prie priekinio ar galinio rato, žmonės, planuosiantiems važinėtis miško takais, bekelėmis. Priekiniame rate esantis variklis kylant į kalną praranda sukibimą, prabuksuoja, todėl dviratis gali tapti visiškai nestabilus“, – pašnekovas atkreipė dėmesį į dviračius, kurių varikliai yra ratuose.

Būtent dviračių parduotuvių tinkle „Vasarė“ galima rasti Premium klasės el. dviračių prekės ženklų, kurie dažniausiai būna sukomplektuojami, pagal individualius kliento poreikius ir per 4-5 savaites pristatomi į Lietuvą. Minėto tinklo parduotuvės randasi Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.