Tuo metu jis nežinojo, kad „Tesla“ neparduoda jokių dalių automobiliams, kuriuos po avarijos draudimo bendrovės „nurašo“. Nepaisant to, toks projektas R. Benoit kainavo 6 500 JAV dolerių ir prie jo užtruko 500 valandų. Visą procesą jis filmavo, o kai pritrūko vietos telefone, pradėjo vaizdo įrašus kelti į „Youtube“. Šiandien savo kanale „Rich Rebuilds“ jis turi daugiau nei 1,2 mln. sekėjų.

Jiems buvęs IT specialistas iš labai arti parodė, su kokiomis problemomis susiduria „Tesla“ savininkai, kurie atsisako remontuoti ir prižiūrėti savo elektromobilius oficialioje gamintojo atstovybėje. R. Benoit nuolatos pabrėžia, kad toks „Tesla“ mikromonopolis ne tik neleidžia darkart panaudoti elektromobilių dalių, bet ir riboja laisvę pačiam savo automobiliu rūpintis. Negana to, jis kartu su dviem kolegomis įkūrė nepriklausomas dirbtuves, kur prieš „Tesla“ valią taiso jos gaminamus elektromobilius.

Dalių parduotuvėse nėra

Su tokiomis pačiomis problemomis susiduria ir „Tesla“ savininkai Lietuvoje. Gamintojas detales tiekia tik savo serviso tinklui. Tuo atveju, jei automobilis yra pirktas arba sertifikuotas Europoje, pirkti dalis ir remontuoti „Tesla“ elektromobilius galima tik oficialioje atstovybėje. Ne paslaptis, kad didelė dalis „Tesla“ elektromobilių į Lietuvą atkeliauja iš JAV aukcionų, todėl neturi oficialios „Tesla“ priežiūros paslaugos, o norint juos suremontuoti, dalių reikia ieškoti automobilių laužynuose.

Kaip pasakoja bendrovės „Ovoko“ valdomo portalo „RRR.lt“ klientų plėtros specialistas Agnius Skudutis, šiuo metu „RRR.lt“ platformoje populiariausi elektromobilių modeliai išlieka „Nissan Leaf“ ir „BMW i3“, po jų – „Tesla Model S“.

„Oficialūs „Tesla“ servisai yra tik Varšuvoje ir Helsinkyje, todėl Lietuvoje gyvenantiems šių automobilių savininkams tikrai keblu atlikti priežiūrą arba įsigyti dalių. Nepaisant to, „Tesla“ automobilių daugėja kiekvienais metais ir ta dinamika atsispindi mūsų dalių sistemoje. Pavyzdžiui, vien vasarį buvo paskelbta apie 500 naudotų dalių šiems automobiliams. Didžiausias dalių pasirinkimas yra „Tesla Model S“ automobiliams. Tai yra ilgiausiai gaminamas „Tesla“ modelis, todėl šiandien „RRR.lt“ galima rasti daugiau nei 1 200 dalių šiam elektromobiliui“, – apie situaciją kalba A. Skudutis.

 Agnius Skudutis

Daugėja elektromobilių ardytojų

Pasak jo, platformoje per mėnesį parduodama vidutiniškai nuo 10 iki 30 naudotų „Tesla“ elektromobilių dalių. Dažniausiai klientai renkasi žibintus, pakabos komponentus, salono apdailos medžiagas.

„Greitai besidėvinčios dalys visuomet parduodamos greičiausiai, o „RRR.lt“ sistemoje „Tesla“ baterija parduodama mažiau nei per mėnesį. Lyginant su įprastų automobilių dalių dinamika, tai galbūt nėra įspūdingas skaičius, tačiau kol kas ir elektromobiliai mūsų keliuose sudaro labai mažą dalį. Taip pat pastebime, kad populiarėja ir „Tesla“ saugumo sistemų elementai bei valytuvų mechanizmai“, – apie tai, kokias „Tesla“ dalis renkasi lietuviai, pasakoja A. Skudutis.

Specialistas pabrėžia, kad šiuo metu nerandantieji populiariausių dalių neturėtų nuleisti rankų. Pasak A. Skudučio, elektromobilių dalių laužynuose išties daugėja, o keletas „RRR.lt“ pardavėjų partnerių jau pradėjo specializuotis išskirtinai elektromobilių ardyme.

Užsakymo nr.: PT_88009995