Variklių derinys sukuria pažangią važiavimo sistemą. Automobiliai su šia technologija vadinami „Plug In Hybrid Electric Vehicles“ (PHEV). Jie atveria galimybes, kurių šiuo metu neturi įprasti hibridai.

Technologija patenkina skirtingus poreikius

Pažangiausiuose PHEV modeliuose gamintojai užtikrina laisvę spręsti, kurį variklį naudoti atitinkamu metu ir kokiomis automobilio savybėmis mėgautis. Pavyzdžiui, visų pirma, galite važiuoti į darbą 100 proc. elektriniu režimu – be jokios taršos ir su mažesnėmis išlaidomis degalams.

Antra, jeigu kelionės metu pasirenkamas hibridinis režimas, PHEV elektros variklis palaiko vidaus degimo variklį ir papildomai jį sustiprina.

Pavyzdžiui, naujasis „Volkswagen Tiguan eHybrid“ gali važiuoti tik elektra, hibridiniu ar maksimalią galią išvystančiu GTE režimais, o baterijai išsekus – tik benzinu.

Prisitaiko prie įvairių sąlygų

Elektrinio iš elektros tinklo įkraunamo ir įprasto benzininio variklių derinys užtikrina, kad efektyvus važiavimas yra pasiekiamas tiek per greitą kelionę į miestą, tiek per ilgesnę išvyką į gamtą ar prie jūros.

„Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalims Justas Nekrošius teigia, kad mažesnės degalų sąnaudos ir mažesnė CO2 emisija – pagrindiniai tikslai, kuriuos išsikėlė ir įgyvendino naujojo „Tiguan eHybrid“ kūrėjai. Sukurtas elektrinio iš elektros tinklo įkraunamo ir įprasto benzininio 1,4 l TSI variklių derinys patenkina skirtingus vairuotojų norus ir atitinka įvairias važiavimo sąlygas.

J. Nekrošiaus teigimu, elektrinis motoras nuo pat starto leidžia pajusti galią – jam nereikia sukelti aukštų sūkių, kad galėtų veikti visu pajėgumu nuo pat pradžių. Iš elektros tinklo įkraunamas hibridas nuo 0 iki 100 km/h pagreitėja per 7,5 sekundės. Taigi, vidaus degimo ir elektrinio variklių derinio galia ir akimirksniu veikiantis sukimo momentas užtikrina vairavimo malonumą.

Viena vertus, GTE režimu vidaus degimo variklis ir elektrinis varikliai kartu sukuria 180 kW (245 AG) sistemos galią. Kita vertus, ne mažiau svarbi ekonomiško važiavimo galimybė: „Tiguan eHybrid“ variklių derinys gali veikti taip, kad įprastos trumpos kelionės Lietuvos miestuose ir net užmiesčiuose tampa įveikiamos 100 proc. elektriniu režimu.

Tris kartus mažesnės degalų sąnaudos

J. Nekrošius sako, kad „eHybrid“ versija papildo itin Lietuvoje mėgstamo „Tiguan“ modelių gamą ir leidžia pasiūlyti šį SUV dar platesniam vairuotojų ratui.

Tiguan eHybrid

„Naujasis „Tiguan eHybrid“ yra technologijų žingsnis į ateitį, siūlantis galimybes, kurių įprasti hibridai neturi. Elektrinio iš elektros tinklo įkraunamo ir įprasto benzininio TSI variklių derinys užtikrina, kad vien elektros režimu, be jokios CO2 taršos, galite nuvažiuoti iki 50 km atstumą“, – atkreipia dėmesį „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas.

Įkrauti PHEV esantį ličio jonų akumuliatorių paprasta: tereikia prijungti įkrovimo laidą prie namų ar viešosios įkrovimo stotelės elektros lizdo.

Elektros energija kainuoja pigiau nei degalai, dėl to pastebimai sumažėja automobilio eksploatavimo išlaidos. Be to, mažiau nusidėvi stabdžių trinkelės ir diskai, nes įkraunamu hibridiniu automobiliu stabdymas atliekamas daugiausia naudojant elektrinį motorą – tuo pačiu įkraunant bateriją.

Vairuotojas taip pat gali pasirinkti kada naudoti bateriją – įkrauti ją keliaujant greitkelyje, o mieste persijungti į elektrinį režimą.

Gamintojų duomenimis, „Tiguan eHybrid“ degalų sąnaudos, remiantis naujausia WLTP procedūra, siekia 1,8 l/100 km. Palyginti, tokios degalų sąnaudos yra daugiau kaip 3 kartus mažesnės negu kitų įprastų hibridų, kurie 100 kilometrų sudegina vidutiniškai apie 5,7 l benzino.

Tyla ir sutaupytas laikas

PHEV nereikalinga įprasta vidaus degimo varikliuose naudojama taršą ir garsą sukelianti užvedimo–sustojimo sistema, tad iš vietos pajudama tyliai ir, apskritai, dėl elektrinio variklio šis automobilis yra stebėtinai tylus.

„Tiguan eHybrid“ išlaiko bei sustiprina „Volkswagen“ vairavimo malonumą, tuo pačiu metu žvelgdamas į ateitį. Gali būti, kad ateityje tam tikrose miestų dalyse bus galima važiuoti tik CO2 neišskiriančiais automobiliais. Galimybė net pusšimtį kilometrų nuvažiuoti tik elektra leis jaustis patogiai bet kuriame mieste“, – dalijasi J. Nekrošius.

Akivaizdu, kad kurdami „Tiguan eHybrid“ gamintojai mąstė ne tik apie sutaupytus degalus ir mažesnį CO2 pėdsaką (emisija sudaro 41 g/km). Jie įrodė, kad įkrauti automobilį iki galo neturi trukti amžinai.

Namuose, kur įkrovimo galia siekia 2,3 kW, ličio jonų akumuliatorius visiškai įkraunamas maždaug per 5 valandas.

Jei naudojama viešoji įkrovimo stotelė arba papildoma sieninė įkrovimo stotelė, pavyzdžiui, „ID.Charger“, kurio įkrovimo galia siekia 3,6 kW, akumuliatorius bus visiškai įkrautas per 3 valandas 40 minučių.

Skaičiuojama, kad daugeliu atveju kasdienės kelionės vidutiniškai sudaro iki 60–90 kilometrų, iš kurių bent pusę įkraunamu hibridiniu automobiliu galima atlikti be jokios taršos.