„Toyota“ filosofija „mobility for all“ (mobilumas visiems) tampa kasdienybe, tad svarbiausia bus tai, kad artėjančiose žaidynėse pasauliui bus pristatyta daugybė įdomių ir novatoriškų transporto ir mobilumo sprendimų, kurių 90 proc. naudoja tik elektrą ar kitą alternatyvią energiją. Remiantis preliminariais skaičiavimais, vidutinė Tokijo olimpinių žaidynių transporto priemonių CO2 emisija bus mažesnė nei 80 g/km, o tai yra maždaug pusė to kiekio, kuris susidarytų naudojant tokias pat benzinines ir dyzelines transporto priemones.

Taigi apžvelkime, kokius mobilumo sprendimus sukūrė „Toyota“ Tokijo olimpinėms (2020 m.) ir parolimpinėms žaidynėms, įvyksiančioms 2021 metais.

e-Palette

Vienas iš pirmųjų transporto sprendimų, kurį bus galima pamatyti ir realiai išbandyti bei naudoti Tokijo žaidynėse, yra „Toyota“ autonominė elektrinė transporto priemonė „e-Palette“, kuri gabens organizatorius ir sportininkus olimpiniame ir parolimpiniame kaimelyje.

Dėl žemos, elektra pakreipiamos „e-Palette“ rampos, tarp šaligatvio ir autobuso nelieka tarpų, o tai labai palengvina neįgaliųjų vežimėliais judančių asmenų gyvenimą ir padeda jiems daug lengviau keliauti trumpus atstumus.

Toyota APM

Šiek tiek panašus į „e-Palette“, tačiau sukurtas taip, kad teiktų vadinamąjį „paskutinės mylios“ sprendimą, taip pat pritaikytas ir neįgaliųjų vežimėliams bei parolimpiečiams. APM gabens organizatorius, sportininkus ir darbuotojus.

i-Road

„Toyota“ koncepcinis automobilis „i-ROAD“ pasirodė viešumoje jau 2013 m. Ženevos automobilių parodoje kaip puikus pavyzdys, kaip turėtų atrodyti kompaktiškas, lengvas ir tvarus transporto sprendimas ateities miestams. Jis sveria 300 kilogramų ir yra 90 centimetrų pločio, tad jame „I-ROAD“ patogiai telpa du žmones; jis turi automobiliams būdingą interjerą su visais patogumais, tokiais kaip oro kondicionierius, apšvietimas ir garso sistema.

„Sora“ – kuro elementais elektrifikuotas autobusas

Iš pirmo žvilgsnio autobusas gali pasirodyti ne pati ypatingiausia transporto priemonė, tačiau jei tikslas yra parodyti, kad vandeniliu varoma transporto priemonė gali būti įprasta kasdienio gyvenimo dalis, sunku rasti geresnį pavyzdį nei „Sora“ autobusas. Tai ne tik būdas nukakti iš taško A į tašką B, bet ir palyginus su įprastomis, labiau sociali, tvari, išplėtota ir prieinama transporto rūšis. „Sora“ salone sėdynės sulankstomos automatiškai, kad būtų daugiau vietos stovintiems bei judantiems neįgaliųjų vežimėliais.

Pėsčiųjų zonoje naudojamos elektrinės transporto priemonės

Tokijo olimpinėse žaidynių rungtynių vietose ir šalia jų dirbančiam apsaugos ir medicinos personalui „Toyota“ taip pat parūpins asmenines elektrines transporto priemones arba BEV („battery electric vehicle“), skirtas judėti pėsčiųjų zonose.

Pėsčiųjų zonos transporto priemones galima naudoti patruliuojant, saugumo patikroms ar sunkiai įrangai perkelti prie įvairių statinių. Transporto priemonės, kuriose galima atsisėsti, siūlo mobilumo sprendimus žmonėms, kuriems gali būti sunku vaikščioti.

HSR, DSR ir FSR robotai

Žaidynėse darbuosis ir transporto, bendravimo bei aikštelių robotai. FSR („Field Support Robot“) robotai padės surinkti ietis, diskus, rutulius ir visus kitus sportininkų išskraidintus objektus bei grąžins juos savininkams.

O pagrindinė HSR („Human Support Robot“) ir DSR („Delivery Support Robot“) užduotis yra žmonių aptarnavimas. Jei HSR padeda neįgaliųjų vežimėlių naudotojams, tai DSR pristato žiūrovams gėrimus ir kitus užsakytus dalykus, kuriuos jie užsisako per specialią planšetę. Jie taip pat padeda darbuotojams atlikti valymo darbus.

Šakiniai krautuvai

Iš pirmo žvilgsnio atrodo nieko ypatingo – keltuvas kaip keltuvas. Bet kai pagalvoji kiek prekių, dėžių ir sporto reikmenų reikia perkelti olimpinių žaidynių metu, prieš šiuos šaunius keltuvus reikia nusiimti kepurę. Svarbiausia, kad jie zuja aplinkui naudodami vien vandenilį.

MIRAI

Pabaigai – transporto priemonė, kuri jau yra realiai naudojama ir kurią netrukus bus galima įsigyti kiekvienoje „Toyota“ atstovybėje – tai, žinoma, „Toyota Mirai“, aukščiausias nulinės emisijos pavyzdys. „Tokyo 2020“ organizacinio komiteto tikslas yra parodyti, kad vandeniliu varomos transporto priemonės gali susitvarkyti su viskuo, ir to įrodymas – „Mirai“ gabens organizatorius žaidynių laikotarpiu.

Susipažinkite iš arčiau, kaip „Toyota“ dalyvauja olimpinėse žaidynėse:

Užsakymo nr.: PT_87481467