2021 m. sausio 25 d. „Corporate Knights“, pirmaujanti Kanados žiniasklaidos ir tyrimų įmonė, 100 tvariausių korporacijų pasaulyje indekse „Schneider Electric“ skyrė pirmąją vietą.

„Toks pripažinimas mus ne tik džiugina, bet ir motyvuoja toliau dirbti šia kryptimi. „Tvariausia kompanija pasaulyje“ – tai įvertinimas, kurio siekia kiekvienas energijos ir tvarumo paslaugų sektoriuje dirbantis verslas, todėl į tokį apdovanojimą žiūrime labai rimtai“, – sako „Schneider Electric“ baltijos šalių regiono generalinis direktorius Denis Gacicha.

Jo teigimu, įmonės misija – teikti energiją ir efektyvumą didinančius sprendimus, gerinant gyvenimo kokybę, spartinant technologijų pažangą bei judėjimą link tvaresnio pasaulio.

„Šiais laikais produktyvumo nebegalima atskirti nuo energijos efektyvumo ir tvarumo. Norėdami pritraukti investicijas, talentus bei klientus, turite įsipareigoti kovoti su klimato kaita, bet nepamiršti ir pelningumo. Kitaip verslui bus sunku išlikti konkurencingam. Galiausiai, tvarumo ir energijos efektyvumo didinimas lemia didesnį produktyvumą bei pelningumą. Todėl nuolat keliame kartelę sau, savo klientams ir partneriams, o tvarumo rekomenduojame siekti keturiais pagrindiniais žingsniais“, – teigia D. Gacicha.

Pirmas žingsnis: išsiaiškinkite, kur esate dabar ir koks jūsų potencialas

Žinojimas, kurioje CO2 emisijų mažinimo proceso stadijoje esate, ne tik padeda išsikelti tikslus, bet ir leidžia imtis greitesnių sprendimų.

„Schneider Electric“ siūlo pradėti nuo bazinio išmetamų teršalų kiekio pagal šaltinį identifikavimo ir susisteminimo. Duomenims rinkti ir kaupti yra siūloma naudoti vieną skaitmeninį įrankį, pavyzdžiui, „EcoStruxure Power Advisor“. Ši programinė įranga saugo visą surinktą informaciją vienoje vietoje bei palengvina analizavimą ir dalijimąsi duomenimis su suinteresuotais asmenimis: klientais, partneriais, investuotojais ir pan.

Kalbant apie suinteresuotus asmenis, viso proceso metu su jais yra siūloma palaikyti glaudžius santykius. Konsultacijos su jais užtikrins, kad įmonės CO2 emisijos mažinimo ambicijos atitinka organizacijos norą keistis.

Galiausiai, įmonė rekomenduoja rinktis moksliniais tyrimais pagrįstus tikslus. Tokiu būdu – verslo ambicijos bus grindžiamos faktais ir atneš maksimalią investicijų grąžą.

Antras žingsnis: paskelbkite savo tikslus

Nusistačius ir įsivertinus tikslus, laikas juos paskelbti viešai. Remiantis „Schneider Electric“ duomenimis, viešas pranešimas skatina įmones nustatyti ambicingesnius planus, motyvuoja dirbti greičiau, pasiekti užsibrėžtus tikslus bei didina pasitikėjimą.

Patys „Schneider Electric“ paskelbė tikslą iki 2025 m. tapti CO2 atžvilgiu neutralia bei padėti kitoms įmonėms mažinti CO2 emisijas. Šiam tikslui kompanija sudėliojo „Schneider Sustainability Impact“ programą, kuri yra paremta šešiais ilgalaikiais įsipareigojimais pagal Jungtinių Tautų darnaus vystymo tikslus.

Oficialus pranešimas, kaip teigia „Schneider Electric Lietuva“ vadovas, įpareigoja verslą jausti atsakomybę, o tai, neabejotinai, prisideda prie teigiamų rezultatų. „Jei pranešite pasauliui apie savo tikslus, labiau tikėtina, kad juos ir pasieksite“, – sako D. Gacicha.

Trečias žingsnis: imkitės konkrečių priemonių

Viena yra turėti tikslą ar viziją, bet visai kas kita – juos paversti realybe, todėl būtina imtis konkrečių veiksmų. „Vienos priemonės mažinti CO2 emisijų išmetimą skirtingiems sektoriams nėra, todėl svarbiausia yra nusistatyti tinkamiausius jūsų įmonei“, – teigia D. Gacicha.

Daugumai įmonių kelias link tvarumo apima unikalų duomenų valdymo, infrastruktūros atnaujinimo, novatoriškų technologijų ir skaitmeninių sprendimų derinį. „Schneider Electric“ išskiria pagrindines CO2 emisijų mažinimo priemones:

Energijos valdymas, naudojant stebėjimo, našumo ir analizės sprendimus.
Išteklių optimizavimas, naudojant energetinio naudingumo sutartis, efektyvumo konsultacijas, pastatų valdymo sistemas, eksploatavimo technologijas ir paslaugas.
• Didesnis atsinaujinančios energijos šaltinių, alternatyvių degalų, elektros panaudojimas procesuose.
Taršos balansas, įgyvendinant anglies dioksido kompensavimo projektus.
Tiekimo grandinės neutralumas, taikant tvarią pirkimų praktiką, gyvavimo ciklo vertinimus ir žiedinės ekonomikos modelius.

Įmonės patirtis rodo, kad CO2 emisijų mažinimo priemonės ne tik tiesiogiai prisideda prie aplinkos taršos mažinimo, bet ir teigiamai veikia įmonių efektyvumą, atsparumą, konkurencinį pranašumą bei pelningumą.

Ketvirtas žingsnis: stebėkite ir prisitaikykite

Laikui bėgant, įmonės tikslai ir strategijos gali keistis. Jei viskas vyksta labai sklandžiai, galima išsikelti ambicingesnius tikslus, tačiau taip pat šiame kelyje gali atsirasti ir sunkumų. Tokiu atveju – gali tekti pritraukti naujų dalyvių, perskirstyti biudžetą ir keisti neveikiančias priemones. Tačiau tai yra visiškai normalu, nes šis procesas yra dinamiškas ir besikeičiantis.

„Svarbiausia yra kalbėtis ir spręsti, kas sekasi gerai, kas ne, ką reikėtų keisti ir pan. Tik bendradarbiaudamos visos šalys gali sėkmingai siekti tikslų. Jei jums reikia pagalbos – kreipkitės į specialistus, bendradarbiaukite su kitomis organizacijomis, samdykite konsultantus, ekspertus. Svarbiausia – nesustoti pusiaukelėje, nes tik visi kartu galime mūsų pasaulį paversti tvaresniu“, – sako D. Gacicha.

Užsakymo nr.: PT_87287941