Mados prekių kategorijos atstovai pasakoja, kad praėję metai buvo itin sudėtingi šiam sektoriui. Dėl pandemijos užvėrus fizinių parduotuvių duris, apranga, avalyne ir aksesuarais prekiaujantys verslai neteko pagrindinio savo pardavimų kanalo.

Rogeris Puksas (Roger Puks), estiško kapitalo koncerno, valdančio tokius prekių ženklus kaip „Baltman“, „Monton“ ir „Ivo Nikkolo“, „Baltika Group“ atstovas teigia, kad koronaviruso pandemija įmonei sukėlė netikėtų iššūkių.

„Nebelikus įprastų tradicinės prekybos kanalų, privalėjome investuoti į e. prekybą. Tad praplėtėme bendrovės e-komercijos departamentą nuo vieno žmogaus iki dešimties. Tuo pat metu, norint mūsų klientams ne tik pasiūlyti visas prekes, kurias galima įsigyti fizinėse parduotuvėse, bet ir pristatyti jas per kelias dienas, teko reorganizuoti visą logistikos grandinę. Panašu, kad identiškas likimas ištiko ir kitus sektoriaus žaidėjus“, – sako R. Puksas.

Prekyba internetu padėjo atsistoti ant kojų

UAB „Lifestyle trade” prekybos vadovė Skirmantė Liutkutė taip pat pasakoja, kad dėl pandemijos susiklosčiusi situacija privertė ir jų įmonę veiklą pradėti elektroninėje erdvėje: „Perkėlę prekybą į internetą įsitikinome, kad specifika skiriasi nuo fizinės prekybos. Teko investuoti daugiau laiko į prekių pateikimą: atidžiai pasirinkti kiekvieno produkto nuotrauką, patraukliai išversti tekstus Baltijos šalių kalbomis. Vis dėlto visos investicijos į e. prekybą atsipirko.“

Pigu.lt

„Puma“ prekinį ženklą atstovaujanti bendrovė „Lifestyle trade“ pradėjo prekybą per „Pigu.lt“. Prie e. prekybos platformos prisijungė ir ne tik vietos rinkoje, bet ir Lietuvoje bei Estijoje prekybą pradėjo ir italų krepšių, lagaminų gamybos prekių ženklo „Carpisa“ atstovai. Įmonės, valdančios šį prekės ženklą, valdybos narė Kitija Reinfelde antrina, kad prasidėjus pandemijai, įmonei teko uždaryti fizinės parduotuvės duris Latvijoje. Tačiau kilusius iššūkius pavyko paversti galimybėmis: „Pradėjus prekiauti internetu, piko metu stebėjome net 90 proc. išaugusį užsakymų skaičių, šiandien sparčiai auga ir e. parduotuvės „220.lv” prekybos centre internete pardavimai – kas mėnesį po 30 proc. Panašaus tempo greitai tikimės ir Lietuvoje bei Estijoje.“

E-komercija ir mados industrija nebe konkuruoja, o papildo viena kitą

Mados prekių industrijos atstovai, vertindami e-komercijos potencialą, vieningai teigia, kad e. prekyba tapo vienu pagrindinių apsipirkimo kanalų ir tai artimiausiu metu nesikeis.

„Skirtingų prekybos kanalų turėjimas – mados industrijos ateitis. E. prekyba leidžia pasiekti naujus, atokiau gyvenančius ir niekada mūsų fizinėse parduotuvėse nesilankiusius žmones. Tikimės, kad ateityje augs tiek fizinės, tiek elektroninės prekybos pardavimai“, – sako „Lifestyle trade“ prekybos vadovė S. Liutkutė.

R. Puksas priduria, kad pandemija lėmė, jog prekyba internetu mados sektoriuje tapo neatsiejamu atributu, ir dabar papildo fizinę prekybą, kuri turės sekti e-komercijos pramintu keliu: „Augant e. prekybos mastams, auga ir vartotojų lūkesčiai. Jie nori įsigytą prekę gauti kuo greičiau. Todėl mados industrijos įmonės privalės kuo labiau ištobulinti vidinius įmonių procesus ir užtikrinti, kad prekių pasirinkimas ir pirkėjų patiriama emocija būtų vienoda tiek fizinėje, tiek e. parduotuvėje.“

Kategorijos augimą lėmė pasikeitę pirkėjų įpročiai

Anot „Pigu.lt“ rinkodaros vadovo Ernesto Kačerausko, mados kategorijos augimo priežastys – pasikeitę vartotojų įpročiai ir vis labiau gyventojų pastebimi e-komercijos privalumai: milžiniškas asortimentas, saugus apsipirkimas, galimybė taupyti laiką ir rinktis ne tik gerą kainą, bet ir patogiausią mokėjimo bei pristatymo būdą.

Pigu.lt

„Anksčiau vartotojai neįsivaizdavo, kaip galima įsigyti marškinėlius jų nepasimatavus ar rankinę jos nepačiupinėjus. Uždarius fizinės prekybos vietas, tai padaryti tapo nebeįmanoma, tad jie buvo priversti prekių ieškoti internete. E. prekybininkai, norėdami išlaikyti senus ir pritraukti naujus klientus, turėjo prisitaikyti ir gausiai investuoti į maksimaliai patogios patirties kūrimą: išsamiai aprašyti prekes, pateikti kokybiškas jų nuotraukas ir dar daugiau“, – sako „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.

Pasak jo, jau galima užtikrintai teigti, kad virtualus apsipirkimas tapo neatsiejama daugybės Baltijos šalių gyventojų kasdienybe, tad žmonės vis aktyviau pirks rūbus, avalynę ir aksesuarus internetu.

„Per metus „Pigu.lt“ prekybos centre internete ši kategorija iš populiariausiųjų sąrašo pabaigos šoktelėjo į top 5-uką, o kas mėnesį ji stabiliai auga apie 25 proc. Aprangos, avalynės ir aksesuarų kategorijos apyvarta per metus išaugo ir yra 8 kartus didesnė nei artimiausios top kategorijos. Šiuo metu asortimentą sudaro apie 100 tūkst. įvairių prekių ir daugiau nei 2 tūkst. skirtingų prekių ženklų. Savo pirkėją rado ir didėjančius pardavimus skaičiuoja „Puma“, „Vero Moda“, „Ivo Nikkolo“, „Tommy Hilfiger“, „Furla“, „Geox“, „Guess“, „Audimas“, „Nike“ ir daugybė kitų“, – sako E. Kačerauskas, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.