Tai kas gi nutiko? Pirmiausia, rūpinimasis savimi - tai būdas geriau suprasti save ir savo kūną. Kaip pastebi mokslininkai: „Kūnas vis dažniau matomas kaip savikontrolės ir savidisciplinos rodiklis“.[2] Prieš 40 metų būti vyru reiškė dirbti darbą, būti stipriam ir pan. Dabar daug svarbesnė disciplinos ir savikontrolės mintis. Jūs kontroliuojate savo kūną ir esate atsakingas už tai, kaip esate suvokiamas aplinkinių. Tai priveda prie antrojo argumento - įvaizdžio. Savo veiksmais mes galime pakeisti požiūrį į mus. Vyrai pastebi, kad - užsiimant savo odos priežiūra - darbe, santykiuose, ar apskirtai gyvenime sekasi labiau.

Odos priežiūra yra vienas iš būdų, kuriais kuriame savo įvaizdį, kurį atskleidžiame kitiems. Skirtingi vyrai į savo higienos rutiną žiūri labai skirtingai. Kaip parodė „Dove Lietuva“ tyrimas* - tik apie trečdalis respondentų užsiima grožio procedūromis, kurios reikalauja daugiau pastangų nei įprasta higiena.

TV laidų vedėjas ir renginių vėdėjas Tadas Rimgaila mano, kad „viskas prasideda nuo požiūrio, nuo tikslų, nuo noro. Man svarbu jaustis laimingu. O laimę teikia daug kas - gera savijauta, švara, geri kvepalai, gražūs drabužiai, brangūs žmonės šalia, prasmingas laisvalaikis ir mėgstamas darbas. Rūpintis savimi reikia, ir tas rūpestis nėra tik kažkoks vienas elementas.“

Požiūris keičiasi, nors ir lėtai. Daugelis vyrų vis dar mano, kad odos priežiūros procedūros yra homoseksualumo ženklas. Tyrimai[3] parodė, kad vyrui vis dar reikia stengtis pateisinti visiškai normalią odos priežiūros praktiką, nes dažnai gali susidaryti neteisingas įspūdis, kad jis yra gėjus. Tačiau vyrai jaučia iš šių procedūrų gaunamą gyvenimo kokybės naudą, todėl nesunku suprasti, kodėl vis daugiau vyrų nori savo odos priežiūrą įtraukti į savo kasdienę rutiną.

Turėdami 60 metų patirtį, stebėjome vyriškumo raidą. Todėl drąsiai galime teigti, kad vyriškumas ir rūpestis yra neatsiejami dalykai. Nuo reklamos kampanijų iki produktų „Dove Men + Care“ švenčia šiuolaikinį vyriškumą ir parodo, kad vyrai turi rūpintis savimi.

*Remtasi apklausos duomenimis, kuri buvo paskelbta Dove Lietuva Facebook puslapyje 2021 m. balandžio 9 - 16 dienomis. Respondentų skaičius - 203.

[1] Pinney K. Masculinity in Men's Hygiene Products. Maryville University, 2010. p.8
[2] Gill, R., Henwood, K., & McLean, C. Body Projects and the Regulation of Normative Masculinity // Body & Society, 2005. p. 55
[3] Hall. M. Look More Chiselled: Masculinity and Cosmetics // Metrosexual Masculinities. Palgrave Macmillan, 2015.

Užsakymo nr.: PT_87221871