Visose organizacijose ateina metas, kuomet kažkuri viena platforma tampa dominuojanti - ar būtų naudojami asmeniniai, ar įmonei priklausantys įrenginiai. Taip pamažu kristalizuojasi ir ilgalaikė įmonės vizija, kaip dirbs skirtingi departamentai – ar darbuotojai didžiumą laiko praleis biure, ar dirbs nuotoliniu būdu. Anot Pauliaus, tai tampa kertiniu momentu, kuomet būtina pradėti mąstyti apie ilgalaikius, tvarius skaitmeninius sprendimus savo organizacijai.

Foto: Organizatorių nuotr.

Pauliaus šiuo metu Lietuvoje vadovaujama, industrijoje lyderiaujanti vertės srauto valdymo platforma (angl. “Value Stream Platform”) „Digital.AI”, sujungianti verslų programinės įrangos vystymą su strateginiais tikslais, ir kurianti saugias skaitmenines patirtis klientams, supranta tokių sprendimų svarbą. Mobilūs įrenginiai daugeliui tapo neatsiejamais darbo įrankiais, ir retas kuris nori patirti suvaržymus jungiantis prie vidinių įmonės sistemų būnant ne biure. Natūralu, kad tuomet didėja ir organizacijai priklausančių mobilių įrenginių skaičius, bei išauga poreikis nuotoliniu būdu valdyti saugumo parametrus ir programinę įrangą. Remiantis Pauliaus patirtimi, darbuotojų produktyvumas, turint galimybę naudoti išmaniuosius telefonus, išauga kartais - ar prireikus greitai redaguoti prezentaciją, ar skenuojant dokumentus, norint dalyvauti vaizdo konferencijose ar skubiai prisijungti prie savo el. pašto paskyrų. Dėl visų šių tendencijų ekspertas pataria apie mobilių įrenginių valdymą ir saugumą organizacijoje pradėti kalbėti kuo anksčiau, o renkantis konkrečią platformą apgalvoti toliau išvardintus aspektus.

Gera vartotojo patirtis ne tik džiugina, bet ir taupo organizacijos kaštus

Visų pirma svarbu suteikti darbuotojams gerą vartotojo patirtį, kuri netrukdytų produktyvumui. Tai galioja tiek įrenginius valdantiems, tiek juos kasdien naudojantiems kolegoms.

Pauliaus patirtimi, įmonės tikrai dažnai renkasi „Apple” ekosistemą su „Apple Business Manager” programine įranga dėl jos suteikiamo lankstumo ir patogumo. Naudojantis mobiliųjų įrenginių valdymo platforma (angl. MDM - mobile device management), galima sukonfigūruoti išmaniuosius telefonus ir nešiojamuosius kompiuterius jų neišėmus iš pakuotės, o darbuotojui gavus įrenginį šis tarytum pats atpažįsta darbuotoją ir suteikia prieigą prie tų aplikacijų, kurių reikia darbui. Tokiu būdu išlaikoma pirmojo išpakavimo ir įrenginio įjungimo teigiama patirtis darbuotojui.

Anot Pauliaus, taip pat svarbu, jog vykstant atnaujinimams platforma nekeistų savo standarto ir esminių funkcijų - tuomet prireikus pagalba darbuotojams galės būti suteikiama daug lengviau ir paprasčiau. Ir ypač naudinga, jei platforma turės platų atgalinį suderinamumą, nes taip gali būti smarkiai taupomi organizacijos kaštai. Juk bėda ta, kad kai kurių gamintojų programėlės palaiko tik naujausią ir priešpaskutinę operacinės sistemos versijas. Programėlėms atsinaujinus, jos nustoja veikti senesnėse operacinės sistemos versijose, ir taip nenaudojami tampa šimtai įrenginių, nes juose nebeveikia darbui būtinos programėlės. Atnaujinimams nėra laiko, įrenginius tenka keisti. Tad norint to išvengti, kaip pataria specialistas, reikėtų pasirūpinti platformos itin plačiu atgaliniu suderinamumu.

Foto: Organizatorių nuotr.

Vietoje asmeninių ID - programėlių licensijos

Pradedant naudoti unifikuotą platformą, neslepia Paulius, vistiek sulaukiama dalies žmonių, kurie asmeniniuose įrenginiuose naudoja kitas platformas ir nepageidauja kurti naujas paskyras organizacijos pasirinktoje platformoje savo vardu. Ką daryti tuomet? Paulius dalijasi, jog „Apple Business Manager” šią problemą jau išsprendė. Aplikacijas šiuo metu jau galima diegti nenaudojant jokio „Apple ID”. Organizacija tiesiog nusiperka programėlių licencijas ir to užtenka būtinosioms darbo aplikacijoms įdiegti ir palaikyti. Ši funkcija įjungiama „Apple” distributoriui gavus įrenginio serijinį numerį ir pagal jį MDM platformoje atitinkamai sukonfigūravus įrenginį. Darbuotojui panorėjus labiau suasmeninti įrenginį - vis dar palikta galimybė susikurti savo „Apple ID”.

Lengva populiariausio programų paketo integracija

Daugelio taip pat laukta naujai atsiradusi ypatybė yra ir „macOS” įrenginių integracija su „Microsoft” paslaugų paketu „Azure AD”. „Tai didžiulis privalumas mišrioms organizacijoms, kurių darbuotojai pamėgę Microsoft programinę įrangą”, primena Paulius.

Saugumas, neprarandant privatumo - jau įgyvendinamas scenarijus

Labiausiai šiandieninei organizacijai turi būti svarbus jos duomenų saugumas. Norint tai garantuoti, visi įrenginiai - net ir asmeniniai, tačiau naudojami darbui - turi būti tinkamai sukonfigūruoti.

„Niekas nenori apribotų USB jungčių ar dešimčių slaptažodžių, riboto funkcionalumo, ar jausmo, jog jo asmeninė erdvė gali būti sekama”, dalinasi Paulius. Ir čia, anot jo, mėgiama „Apple” ekosistema turi ką pasiūlyti. Naujasis “vartotojo įvedimas” (angl. “user enrollment”) leidžia aiškiai atskirti asmenines ir darbo erdves viename įrenginyje, o įrenginys aiškiai komunikuoja darbuotojui, kas įrenginį valdančiai organizacijai leistina, o kas - ne. Darbdavys tuo tarpu gali rinktis, kokį funkcionalumą suteikti vartotojui, visiškai nesijaudinant dėl jo asmens duomenų privatumo. Aplikacijos, skirtos darbui, čia naudoja vieningo prisijungimo (angl. “single sign-on”) funkciją, užtikrinančią galimybę saugiai atpažinti vartotoją pagal biometrinius duomenis (šiuo atveju - veido ar piršto antspaudo skanavimu). Tokia naujovė itin patogi nuolat skubantiems ir vis daugiau paprastumo iš darbinių sistemų geidžiantiems darbuotojams.

Foto: Organizatorių nuotr.

Susumavus, anot Pauliaus, vieni svarbiausių dalykų, į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis platformą savo organizacijai, yra: saugumas, standarto išlaikymas, atgalinis suderinamumas ir bendra gera vartotojo patirtis. „Sudėtingoji dalis yra rasti balansą tarp saugumo, kaštų efektyvumo, geros vartotojo patirties ir tikslų, kuriuos norite pasiekti. Tai įmanoma tik gerai apgalvojus platformos privalumus ilgalaikėje perspektyvoje,” primena Paulius.