Stabdo baimė: vietoje pagrįstos informacijos – gandai

Griežtinant karantino sąlygas žmonės vis sunkiau apsisprendžia, kur lankytis vis dar saugu, o kuriuos vizitus derėtų atidėti. Ant panašių abejonių svarstyklių patenka ir kai kurios medicinos, o ypač – odontologijos paslaugos. Net jeigu jokios pamatuotos rizikos užsikrėsti koronavirusine infekcija odontologijos klinikoje ir nėra, ne vienas pacientas linkęs atidėlioti gydymą, o galimi tokios elgsenos padariniai dažniausiai nėra įvertinami.

Pasak „IME Dental Group“ kokybės ir audito paslaugų vystymo vadovės Julijos Ringytės, bendrą situaciją reikia vertinti objektyviai. Kadangi šiuo metu nėra jokios visuomenei viešai prieinamos ir patikimos Nacionalinio visuomenės sveikatos centro informacijos apie viruso plitimą sveikatos priežiūros įstaigose, ypač privačiuose sektoriuose, todėl bet kuris teiginys apie panašius infekcijos protrūkius yra ne kas kita, kaip spekuliacija gandais. Tam, jog galėtų teikti gydymo paslaugas odontologijos klinikos ruošiasi itin atsakingai, dar pirmosios viruso plitimo bangos metu, vadovaujantis ekstremaliosios situacijos valstybes operacijų vadovo įsakymu atnaujinant veiklą gydymo įstaigos privalėjo paruošti detalų paslaugų teikimo planą, įgyvendinti ir atitikti aukščiausio lygio viruso kontrolės normas.

„Naujausia oficiali viešai prieinama Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie sveikatos apsaugos ministerijos skelbta informacija apie COVID-19 užsikrėtusių asmenų lankytas vietas teikta šių metų spalio mėnesį. Statistikoje aiškiai išskiriami atsikartojantys užsikrėtimo atvejai prekybos centruose ir kitose viešo susibūrimo vietose, kur srautų valdymas sudėtingiausias. Odontologijos ir kitų privačių sveikatos priežiūros paslaugų teikimo sektoriai šioje statistikoje nėra paminėti“, – aiškina J. Ringytė.

Nelinksmos pirmojo karantino pamokos

Pirmojo karantino metu odontologijos klinikoms buvo leista teikti tik būtinąją pagalbą –paslaugas, be kurių paciento būklė žymiai pablogėtų. Deja, tokia sveikatos politika ypač neigiamai paveikė daugelio pacientų sveikatą.

„Tokių nepasvertų pirmojo karantino odontologijos paslaugų ribojimų pasekmės ne sykį buvo labai skaudžios. Dažnu atveju turėjome ne tik šalinti uždelsto gydymo padarinius, bet neretai imtis kraštutinės priemonės – šalinti dantis. Daugybę komplikacijų sudarė nepabaigtas planinins gydymas, kuomet buvo visiškai sustabdyti dantų protezavimo darbai, na, o laikini protezai dėl savo konstrukcijos negali tarnauti ilgai – jie lūžta, skyla. Karantino metu galėjome gydyti tik pacientus, jaučiančius stiprų skausmą, kurio nebenumalšina vaistai. Tokį skausmą sukelia pažengę uždegimai, dantų traumos ir panašios bėdos. Neretai skausmas yra uždelstos problemos indikatorius, kurio būtų galima išvengti suteikiant savalaikį gydymą“, – sako UAB „Šypsenos akademija“ implantuojantis gydytojas odontologas Aidas Ligutis.

Šypsenos akademija

Pasak šios sveikatos priežiūros įstaigos pacientų aptarnavimo skyriaus vadovės Ievos Tamašauskaitės, odontologijos klinikos dėl savo darbo specifikos į epidemiologinę situaciją žiūri itin rimtai. Jau po pirmojo karantino įdiegti saugumo standartai leidžia sėkmingai tvarkytis su dabartine situacija. Šiuo pagrindu, laikantis aukščiausių reikalavimų saugant pacientus ir personalą, karantino metu teikiamos visos įprastos paslaugos.

Sveikatos sektoriui išmokus pirmojo karantino pamokas, odontologijos klinikoms pagrįstai yra sudaryta galimybė teikti planinio dantų gydymo paslaugas. Be to, vizitas į odontologijos kliniką yra teisėtas pagrindas, išvykus iš namų, kirsti savo gyvenamos savivaldybės ribas.

„Siekdami užtikrinti maksimalų savo pacientų ir personalo saugumą, preciziškai laikomės sugriežtintų higienos reikalavimų, atidžiai valdome pacientų srautus, lėtinėmis ligomis sergančius pacientus, senjorus ir kitus į didžiausias rizikos grupes papuolančius pacientus priimame atskiru laiku, kas be ko naudojame aukščiausios kategorijos asmens apsaugos priemones, visiems atvykstantiems pacientams matuojame temperatūrą. Visapusį saugumą klinikoje užtikrina infekcijos kontrolės specialistas. Dar pirmojo karantino metu užmezgėme glaudžius santykius su odontologinės praktikos standartus rengiančia „IME Dental Group“ specialistų komanda. Būdami savo srities profesionalai, tiek juridinį įmonės saugumą, tiek ir paslaugų kokybės standartus patikime savo darbą išmanantiems“, – aiškina I. Tamašauskaitė.

Šypsenos akademija

Delsimas augina išlaidas šimtais eurų ar net kelis kartus

Gydytojo odontologo A. Ligučio teigimu, laiku nepasirūpinus dantų gydymu, nukenčia ne tik sveikata, bet ir piniginė, o tai ypač svarbu daliai pacientų, kurių pajamos pandemijos metu tapo nestabilios.

„Mažiausiai už odontologijos paslaugas išleidžia reguliariai klinikoje besilankantys pacientai, kuriems laiku atliekama diagnostika, tyrimai, burnos higiena. Tuomet dažnu atveju apsiribojama keliasdešimties eurų apsilankymo išlaidomis. Tačiau yra tokių ligų, kurios laiku gali būti pastebėtos tik reguliariai lankantis pas gydytoją odontologą. Atidėliojant vizitą ir uždelsus gydymą sąskaitos skaičiuojamos šimtais“, – atkreipia dėmesį implantuojantis gydytojas.

Pasak A. Ligučio, dantų kariesas dažnai nepasireiškia jokiais žmogui juntamais simptomais, o atsiradęs danties jautrumas šalčiui ar karščiui jau reiškia, kad buvo kiek uždelsta. Tuomet dažnais atvejais reikalingas danties kanalo gydymas. „Atvejų, kuomet danties kanalo gydymas pirmojo karantino metu buvo atidėliojamas, geriant vaistus nuo skausmo, buvo ypač daug. Šie pacientai grįžo pas mus tuomet, kai gydyti jau buvo per vėlu – dantis teko šalinti“, – tvirtina gydytojas.

Kaip parodė pirmasis karantinas, ypač skaudžios ir nemalonios gali būti negydomų periodontologinių dantenų ligų pasekmės. Ne išimtis yra ir dantų implantacijos atidėliojimas. „Pasitaiko atvejų, kai laiku neatstačius danties šaknies kur kas sparčiau tirpsta kaulas, netekto danties vietoje, nutirpus šiam kaului ne tik apsunkinama pati procedūra, bet ir gydymo išlaidos tokiais atvejais gali išaugti net 2–3 kartus“, – pastebi A. Ligutis.

Užsakymo nr.: PT_86036233