Norint padėti savo virškinimo sistemai, rekomenduojama nenumoti ranka į gyvenimo būdą bei mitybą. Tačiau mitybos ir gyvenimo būdo pakeitimas dažnam asocijuojasi su „uždraustais vaisiais“. Rėmeniui suvaldyti kartais nereikia imtis drastiškų priemonių ir griežtai atsisakyti mėgstamų produktų – gali pakakti kelių raciono ir gyvenimo būdo pakeitimų. Specialistai atkreipia dėmesį, kad tai, kas tinka kitam, nebūtinai tiks ir jums. Taigi, apsišarvuokite kantrybe ir nebijokite eksperimentuoti.

5 „nekalti“ įpročiai

1. Kramtomoji guma. Būtinai atkreipkite dėmesį, kokią gumą kramtote. Pavyzdžiui, šaltmėtė ir pipirmėtė skatina skrandžio sulčių išsiskyrimą, sukelia dirginimo pojūtį.
2. Valgymas prieš miegą. Bent 3–4 val. prieš miegą pasistenkite nebevalgyti. Jei einate miegoti iškart po valgio, sukuriate puikias sąlygas pasireikšti rėmens simptomams.
3. Valgymo poza. Valgyti rekomenduojama patogiai atsisėdus prie stalo, o pavalgius mažiausiai dvi valandas nesigulti. Tam, kad skrandžio sultys nekiltų aukštyn, pasistenkite po valgio rasti laiko trumpam pasivaikščiojimui.
4. Valgymo intervalai. Rekomenduojama laikytis 2–3 val. valgymo mažomis porcijomis intervalo ir nepraleisti valgymų, taip išvengsite persivalgymo priepuolių ir pilnumo jausmo.
5. Alkoholio ir gazuotų gėrimų vartojimas. Alkoholis ir gazuoti gėrimai yra vieni iš skrandžio dirgiklių, kurie sukelia rėmens graužimo simptomus.

Foto: Shutterstock

Jei eksperimentams nėra laiko

Kartais gyvenimo ir mitybos keitimas, nuolatinės paieškos efektyviausio ir greitai veikiančio būdo, kaip įveikti rėmens graužimą, vargina, reikalauja laiko ir ne visuomet pasiteisina. Tačiau visiškai nesiimdami veiksmų, galite sulaukti ir komplikacijų. Kai skrandžio rūgštis nuolat degina stemplę, joje formuojasi žaizdelės, kurios, negydomos, gali sukelti stemplės vėžį. Todėl labai svarbu ne tik suvaldyti rūgštį, bet ir apsaugoti stemplės gleivinę. Taigi, jei eksperimentams neturite laiko, geriau nedelskite – rinkitės tinkamą medikamentinį gydymą.

Į ką būtina atkreipti dėmesį?

Vaistinėje galima rasti galybę preparatų, kurie mažina skrandžio rūgštingumą. Medicinos specialistai įspėja, kad tie pacientai, kurie skuba tik sumažinti rūgštingumą, gali dar labiau sau pakenkti. Neutralizuojant skrandžio rūgštis sukuriama puiki terpė bakterijų dauginimuisi, kurios gali paveikti kvėpavimo takus, taip sukeldamos net plaučių uždegimą.

Atkreipkite dėmesį į tai, ar pasirinktas preparatas veikia dvejopai: stemplėje ir skrandyje. Kaip minėta, stemplės apsauga yra pirmoji pagalba, kai kyla rūgštys. Sutrikus stemplėje esančio raumens, kuris atsakingas už maisto „užrakinimą“ skrandyje, funkcijai, atsiranda varginantis deginimo pojūtis. Jaučiant rėmens graužimą, medicinos specialistai rekomenduoja rinktis būtent „GerdOFF“, kuris ne tik apsaugo stemplės gleivinę, bet ir slopina nemalonius simptomus, tokius kaip: deginimas už krūtinkaulio, rūgšties atpylimas, dirginantis kosulys (ypač naktį), raugėjimas, užkimęs balsas, pasunkėjęs rijimas. Galima rinktis iš burnoje tirpstančių tablečių ir sirupo paketėliuose. Sirupą itin patogu naudoti vyresniems pacientams, vaikams, nėščioms moterims prieš miegą. „GerdOFF“ –patikima priemonė, sukurta, patentuota ir pagaminta Šveicarijoje.