Nuotolinis darbas ir mokymasis, virtualios verslo konferencijos, sporto varžybos be žiūrovų – jau nieko nebestebinantis reiškinys. O kaip gi visi likę renginiai? Nors Lietuvoje šioje srityje pastebimi pirmieji žingsniai, daug renginių organizatorių į šią nišą žengia labai nedrąsiai. Pateikiame tris priežastis, kodėl renginių organizatoriams negalima ignoruoti sparčiai augančios internetinių renginių paklausos ir neišnaudoto šios srities potencialo.

Daugiau pelno

Galima drąsiai teigti, jog galimybė uždirbti yra viena pagrindinių priežasčių, motyvuojančių naujos veiklos imtis bene kiekvieną verslą. Internetiniai renginiai gyvai (live) ir jų įrašai – puikus būdas uždirbti ne tik šiuo sunkiu renginių organizatoriams laikotarpiu, tačiau ir puikus papildomų pajamų šaltinis bet kuriuo metu. Nors internetinių renginių bilietų kainos yra mažesnės, pasiekus „break even“ tašką (kai uždirbote tiek, kiek išleidote transliacijos rengimui) visa kita bus grynas pelnas be didelių papildomų pastangų.

Online renginiai

Nepamirškite, kad renginį nufilmuoti galite net jei ir dėl kokių nors priežasčių neturite galimybės surengti tiesioginės transliacijos. Internetinių renginių įrašai, be abejo, nėra tokie populiarūs, kaip transliacijos gyvai, tačiau tokiu atveju jums potencialiai sukurtų papildomą pajamų šaltinį jau renginiui pasibaigus.

Daugiau žiūrovų

Niekam ne paslaptis, kad dalis žiūrovų į renginius šiuo metu nenori eiti dėl baimės užsikrėsti koronavirusu. Visgi, net ir be globalinės pandemijos yra daugybė jūsų renginyje sudalyvauti norinčių, bet dėl tam tikrų priežasčių to padaryti negalinčių žmonių. Pavyzdžiui, kituose miestuose ar net šalyse gyvenantys žmonės, mažamečiais vaikais, neįgaliaisiais ar senyvo amžiaus žmonėmis besirūpinantys ir jų vienų namuose negalintys palikti asmenys, susirgę, saviizoliuoti turintys ar su kitomis neplanuotomis bėdomis susidūrę žmonės

Online renginiai

Surengę internetinę renginio transliaciją progą jame sudalyvauti suteiksite ne tik minėtoms tikslinėms auditorijoms, bet taip pat ir visiems, kurie laiku bilietų įsigyti paprasčiausiai nespėjo, nes fiziniai renginio bilietai buvo išparduoti (sold out). Negana to, mažesnė internetinio renginio bilieto kaina gali sugundyti žmones, kurie domisi jūsų renginio turiniu, tačiau nėra pasiryžę mokėti pilnos bilieto kainos.

Daugiau naujovių

Egzistuoja nuomonė, kad rengti internetinę transliaciją yra sudėtinga ir brangu. Praeityje tai galbūt ir buvo tiesa, tačiau šiandien – nebe. Dėl nuolat tobulėjančių technologijų nebėra reikalo leisti kalno pinigų kino aikšteles ar televizijos studijas primenančiai įrangai ar rūpintis internetiniais serveriais, gebančiais atlaikyti renginį stebėsiančių žiūrovų srautą.

„Internetinio renginio filmavimo kaštai nėra dideli – transliacijos kainos prasideda vos nuo 250 eurų, todėl organizatoriams belieka pasirūpinti tik pačiu renginiu. Technologija irgi nėra sudėtinga. Pavyzdžiui, „Tiketa“ sistemoje priimame gyvo renginio signalą ir lengvai jį transliuojame internete. Taip pat turime net kelias įmones užsiimančias filmavimu“, - populiarius mitus apie internetinius renginius griovė „Tiketa“ komercijos direktorius Laurynas Vairys.

Online renginiai

Negana to, internetinės transliacijos prisideda ir prie įmonės įvaizdžio gerinimo – atrodysite ne tik modernus, bet ir atsakingas verslas šiuo precedento neturinčiu laikotarpiu. Būtent taip save pristatė ir Lietuvos nacionalinis dramos teatras (LNDT) bei Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras (LVSO), kurie naująjį renginių sezoną pradėjo ne tik salėje, bet ir virtualioje erdvėje, bei pritraukė po kelis šimtus papildomų žiūrovų per renginį.

„Šį sezoną nusprendėme visas premjeras be jų fizinių rodymų, transliuoti ir tiesiogiai internetu. Taip norėjome patikinti savo žiūrovus, kad nepaisant visų apribojimų dėl pandemijos, premjeros įvyks ir žiūrovai turės galimybę išvysti naujus spektaklius. Be to, virtualiai teatras vėl įgyja savo salę, kurios dabar neturi dėl vykdomos rekonstrukcijos – žiūrovai tarsi pakviečiami į LNDT erdvę. Manome, kad ir grįžus į savo erdves, dalį renginių LNDT ir toliau transliuos internetu“, - teigė LNDT generalinio direktoriaus pavaduotoja Ieva Skaržinskaitė.

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį?

Faktas, kaip blynas: internetiniai renginiai gali padidinti jūsų pajamas, pagerinti įmonės ar organizacijos įvaizdį, suteikti progą jūsų renginyje dalyvauti daugiau žmonių ir praplėsti auditoriją ne tik už renginio salės, bet ir už šalies ribų. Taigi, kokie potencialūs iššūkiai jūsų laukia nusprendus rengti transliaciją internete?

„Pagrindinis iššūkis, ruošiantis „online“ renginiui yra geras patyrusios filmavimo komandos pasirinkimas ir labai aiškus tarpusavio supratimas dėl jūsų lūkesčių galutiniam rezultatui. Svarbu kuo kokybiškiau žiūrovui namuose perteikti vaizdą ir garsą, todėl vien statinio filmavimo nepakaks. Žiūrovai namuose turi galėti matyti tą patį ar net daugiau už žiūrovus salėje. Taip pat labai svarbus renginio laikas. Ar žmonės penktadienio vakarą iškeis savo planus į jūsų renginio transliaciją? Galbūt jiems patogesnis sekmadienio vakaras?“, - akcentavo „Tiketa“ komercijos direktorius Laurynas Vairys.

Online renginiai

Pasiruošimo transliacijai svarbą akcentavo ir LNDT generalinio direktoriaus pavaduotoja. „Transliacijoms atsakingai ruošėmės – planavome rakursus ir transliacijos režisūrinius sprendimus, veiksmą pertraukų metu. Sulaukėme labai daug gerų atsiliepimų. Dauguma žmonių sako, kad stebėdami transliaciją namuose jaučiasi tarsi būtų teatre. Bilietai į jas išperkami dažniausiai paskutinėmis dienomis iki rodymo, bet skaičiai didesni nei gyvų rodymų. Transliacijų populiarumą, mūsų nuomone, lemia saugumas, patogumas ir nedidelė kaina“, - teigė I. Skaržinskaitė.

Aišku viena – internetinių renginių populiarumas visame pasaulyje ir toliau augs nepriklausomai nuo globalinės pandemijos trukmės. Nors Lietuvos rinkoje tokių renginių pasiūla išlieka maža, pirmąsias transliacijas surengę minėti LNDT ir LVSO neapsiriko – organizatoriai džiaugiasi rezultatais ir jau planuoja būsimus internetinius renginius. Kas bus kitas neišnaudotą internetinių renginių potencialą atradęs verslas?

Užsakymo nr.: PT_85504251