Pasak prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernestos Dapkienės, nors karantino laikotarpiu suformuotas įprotis apsipirkimus planuoti ir apsipirkti rečiau išliko, pastarosiomis savaitėmis pirkėjai pamažu grįžta į įprastą gyvenimo ritmą ir parduotuvėse lankosi vis dažniau.

„Juntamas kulinarijos patiekalų – jau paruoštų užkandžių, mėsos gaminių, salotų – pardavimų didėjimas. Žmonės renkasi dirbti ne tik namuose, bet ir fizinėse darbo vietose, todėl, turėdami mažiau laiko gaminti namie, įsigyja jau paruoštus mėgstamus patiekalus pietums ar vakarienei. Fiksuojamas laipsniškas duonos ir duonos gaminių paklausos augimas. Karantino laikotarpiu daugelis klientų įvairius miltinius gaminius – duoną, batoną, bandeles ir kt. – kepė namie, tad į viršų šoko kepiniams reikalingų ingredientų pardavimai. Dabar ši tendencija silpnėja – duonos gaminiai vis dažniau įsigyjami parduotuvėse.

Mėgaudamiesi gerais orais ir žymiai daugiau laiko praleisdami lauke, klientai taip pat dažniau įsigyja ledų, sulčių ir vaisvandenių. Auga susidomėjimas tortais, pyragais ir pyragaičiais, tad galima daryti prielaidą, kad žmonės daugiau laiko praleidžia su brangiais žmonėmis, mini jiems svarbias progas. Įdomu ir tai, kad dažniau išeidami į darbą ar laisvalaikį leisdami ne namuose, klientai daugiau dėmesio skiria savo išvaizdai. Stebime drabužių – viršutinių drabužių, kojinių, pėdkelnių ir kt. – paklausos augimą“, - tendencijomis dalijasi E. Dapkienė.

Dabar įtaką pirkėjų pasirinkimui daro vasara

Panašiomis tendencijomis dalijasi ir prekybos tinklo „Rimi“ komercijos skyriaus vadovė Ieva Gindrėnė. Pasak jos, nors pirkėjai vis dar atsargūs, apsipirkti į prekybos centrus užsuka jau dažniau, jų populiariausių prekių krepšelį formuoja ne koronaviruso grėsmė, o vasaros sezonas.

„Vasarą išauga maisto prekių, tinkančių leisti laiką gamtoje, iškyloms pardavimai. Atitinkamai auga šviežios ir gaminimui lauke jau paruoštos, pagal „Rimi“ kulinarų receptus marinuotos, mėsos pardavimai. Tai lemia ir geresnius mūsų gamybos prekių pardavimus, kurie lyginant su karantinu, dabar yra apie ketvirtadaliu didesni. Taip pat vasarą tradiciškai auga kartu su mėsos patiekalais patiekiamų šviežių daržovių, įvairių padažų bei mėsos ir daržovių marinavimui skirtų prieskonių, marinatų pardavimai. Pirkėjų krepšeliuose šiuo metu daugiau ir įvairių užkandžiams tinkančių apdorotų – rūkytų, keptų, vytintų – mėsos, sūrio produktų“, - vardija I. Gindrėnė.
Pirkėjų grįžimą prie ankstesnių įpročių prekybos tinklas „Iki“ pradėjo fiksuoti su pasibaigusiu karantinu. Įpusėjus vasarai pirkėjų krepšeliuose vėl dominuoja įprastos vasaros sezonu populiariausios prekės.

„Šiuo metų laiku norisi pailsėti, daugiau laiko leidžiama atvirame ore, daugiau mėgaujamasi lengvais užkandžiais. Su vasara prasideda ir uogų sezonas, todėl žmonės noriai perka trešnes, šilauoges, avietes, taip pat arbūzus bei visus metus tarp populiariausių vaisių išsilaikančius bananus. Iš daržovių, matome, išauga pomidorų, trumpavaisių agurkų pardavimai, vasarą daugiau perkama ir ledų, gėrimų – tiek nealkoholinių, tiek silpnų alkoholinių, po karantino atsigauna ir kulinarijos bei konditerijos pardavimai“, - teigia Mindaugas Tamošiūnas, prekybos tinklo „Iki“ Komercijos ir rinkodaros tarnybos Bakalėjos, gėrimų ir ne maisto prekių departamento vadovas.

Pirkėjų krepšelį formuoja ir sveikos mitybos tendencijos

Sudarydama „Populiariausių prekių“ sąrašą, Lietuvos prekybos įmonių asociacija vertina iš didžiųjų prekybos tinklų gautus duomenis – kokių prekių tam tikrose kategorijose gyventojai nupirko daugiausiai. Į sąrašą patenka tiek maisto produktai, tiek buities prekės. „Populiariausių prekių“ sąrašas išskirtinis tuo, kad tik vartotojai savo pasirinkimu sprendžia, kurios prekės į jį pateks.

„Tai yra prekės, kurios perkamos ir išlieka populiarios visais metų laikais, nors tam tikrose kategorijose prekių pardavimui įtakos turi ir sezoniškumas. Visgi per 11 metų, kai asociacija sudaro šį sąrašą, tokio ryškaus pirkėjų įpročių pasikeitimo kaip šį pavasarį nesame turėję. Bus įdomu palyginti „Populiariausio prekės 2019” ir šių metų sąrašus. Įprasta, kad vartotojai kai kurias prekes yra taip pamėgę, kad jos užimą garbingą vietą tarp populiariausių prekių metai iš metų. Tačiau kasmet sąraše matome ir naujovių – pirkėjai išbando naujus produktus, atranda naujus prekės ženklus. Kol kas sunku pasakyti, ar neįprasta situacija atneš žymių pokyčių ir į šių metų „Populiariausios prekės“ sąrašą“, - sako Rūta Vainienė, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė.

Vertindama, ko pirkėjai daugiausiai pirko praėjusiais metais, Lietuvos prekybos įmonių asociacija atsižvelgė ir į kintančius vartojimo įpročius. „Populiariausios prekės 2019” sąrašas buvo išplėstas – į jį įtraukta 40 naujų prekių kategorijų. Viena didžiausių naujovių – ekologiškų ir sveikatai palankių produktų, kurių gyventojai perka vis daugiau, įtraukimas tarp populiariausiųjų.

Iš didžiųjų prekybos tinklų – „Maximos“, „Iki“, „Rimi“ ir „Norfos“ – surinkti duomenys rodo, kad pirkėjai praėjusiais metais kiek dažniau rinkosi lietuvišką produkciją: „Populiariausios prekės 2019” sąraše 110 lietuviškų prekės ženklų ir 85 užsienio gamintojų. Lietuviai pernai dažniau rinkosi tokią Lietuvos gamintojų produkciją kaip duona, grūdai, makaronai, pieno produktai, konservuoti gaminiai, mėsos gaminiai, šaldyti produktai, ledai. Užsienio prekės ženklus pirkėjai dažniau rinkosi pirkdami aliejų, kečupą, arbatą, manų kruopas, kavą, sveriamus saldainius, žuvų užtepėles ir konservus, saldžius ir riešutų kremus.

Su visu „Populiariausios prekės 2019” sąrašu galite susipažinti čia.