Pasitikdami 101-ąjį gimtadienį, „Lietuvos geležinkeliai“ specialiame puslapyje 101pokytis.lt atskleidė, kaip neatpažįstamai vos per ketverius metus pasikeitė įmonių veikla. Rekordišku greičiu augantys keleivių srautai, didėjančios gabenamų krovinių apimtys, ambicingi infrastruktūros projektai ir randami nauji mobilumo sprendimai – visa tai šiandien yra realybė dėl suburtos stiprios profesionalų komandos ir iš esmės pasikeitusio požiūrio į geležinkelių veiklą.

„Jau šiandien esame lyderiai Baltijos šalių geležinkelio krovinių rinkoje. Atsargiai matuojame rinkos Lenkijoje temperatūrą, kuriame naujas galimybes verslui veždami intermodalinius krovinius. Pradedame vežti puspriekabes iš ir į Vakarų Europą. Pokyčiai keleivių vežimo versle taip pat akivaizdūs – nors kol kas esame bene mažiausiai traukiniais keliaujanti šalis Europoje, kasmet augame bene 25 proc. ir šiuo rodikliu esame lyderiai visoje Europoje. Pervažiavimą iš taško A į tašką B keičiame malonia kelione iš vieno šalies miesto į kitą. Ir, kur turime elektrifikuotus maršrutus, darome tai ekologiškai – naudojant tik elektrą iš atsinaujinančių šaltinių“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška.

Lietuvos geležinkelių nuotr.

Dėmesys pažangai ir tvarumui

Vakarų pasaulio visuomenėse netylant diskusijoms apie dėmesį aplinkai bei jos išsaugojimui, „Lietuvos geležinkeliai“ jau ne vienerius metus siekia užtikrinti galimybę po Lietuvą ir kaimynines šalis greitai keliauti nesukuriant jokios taršos.

Elektrifikavus populiariausią šalies geležinkelių magistralę Vilnius-Klaipėda ir perkant tik žaliąją energiją, LTG grupė sukurs lietuviams ir šalies svečiams patogią ir žalią kelionių alternatyvą. Tęsiant geležinkelių elektrifikacijos darbus, žaliais taps ir kiti LTG maršrutai.

Tai svarbu ne tik kalbant apie keleivius. Krovinius iš Kinijos gamtos neteršiantys traukiniai į Lietuvą jau atgabena šešiskart greičiau už laivus ir kasmet šis bendradarbiavimas intensyvėja. Nuo kelių į traukinius perkėlę vilkikų puspriekabes ir produktus iš Vokietijos veždami geležinkeliais, tausojame viską – laiką, pinigus, aplinką, kitų vairuotojų, nebeturinčių stovėti kamščiuose, kantrybę. Įsivaizduokite – keturiasdešimčiai puspriekabių užtenka vieno vairuotojo.

Tačiau geriausia yra tai, kad ekologiškas gyvenimo būdas bei meilė gamtai neturi ir traukiniuose nebus apsunkinimas keleiviams ar krovinių laukiantiems klientams. Priešingai – žaliosios kelionės jau po kelių metų taps itin greitos. Nutiesus tarptautinę „Rail Baltica“ vėžę, traukiniai ja skries 250 kilometrų per valandą greičiu.

Lietuvos geležinkelių nuotr.

„Kiekvienas iš šių žingsnių leidžia mums kurti vis daugiau naudos Lietuvai – toks yra esminis mūsų veiklos tikslas ir principas. „Lietuvos geležinkeliai“ yra ir ateityje turi būti šalies ekonomikos augimo garantas, katalizatorius. Todėl, plėsdami savo galimybių ribas, žengiame į užsienį – siekiame konkuruoti su didžiaisiais Europos vežėjais“, – jau šiandien įgyvendinti pradėtais ateities planais dalinasi M. Bartuška.

Prekės ženklai – ir užsienio rinkoms

Kartu su atnaujintu įvaizdžiu pristatyti nauji grupės įmonių prekės ženklai skirti lengvai suprasti bei įsiminti ne tik lietuviams, bet ir užsieniečiams. Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“, krovinių gabenimo įmonė „LTG Cargo“ bei infrastruktūrą vystanti „LTG Infra“ sieks bendradarbiauti su Lietuvos ir užsienio verslu, konkuruoti su tarptautiniais vežėjais bei Lietuvoje ne tik gyventojus, bet ir turistus skatinti keliauti traukiniais.

„LTG Cargo“ – naujas „Lietuvos geležinkelių“ grupės krovinių vežimo veiklą vykdančios bendrovės pavadinimas. Ši bendrovė veikia didžiulės globalios konkurencijos rinkoje, kurioje didėja netolerancija taršai, o labiau už viską branginamas laikas ir profesionalumas. Bendrovės tikslas – rasti naujas galimybes ir išspręsti klientų logistinius galvosūkius. Šis vardas naujame šimtmetyje bus žinomas ne tik verslams Lietuvoje, bet ir visame regione.

Lietuvos geležinkelių nuotr.

Šalies geležinkelių tinklą valdančios grupės bendrovės naujas vardas – „LTG Infra“. Tai yra Lietuvos transporto sistemos stuburas, tarnaujantis Lietuvos visuomenei. O ji yra reikli, tad bendrovės kuriami sprendimai skatins mobilumą ir technologines inovacijas – traukinių keleiviai ar bėgiais gabenami kroviniai turi važiuoti saugiai, greitai ir užtikrintai pasiekti kelionės tikslą. Ši misija neturi pabaigos – šioje bendrovėje inovacijos ir tobulėjimas yra nuolatinis būvis.

„LTG Link“ – naujas keleivinių traukinių vardas. Keliavimas yra jungtys – su kitu miestu, su darbu, su artimaisiais. Nesvarbu, ar keliaujate vieną kartą metuose, ar kasdien važiuojate traukiniu į darbą – jūsų keliavimo patirtis yra mūsų tikslas. Norime, kad pasirinkę mus patirtumėte daugiau. Gyvename dalinimosi ekonomikos, ekologiško keliavimo laikais, tad sieksime, kad visa jūsų kelionės patirtis būtų išskirtinė. Naujame šimtmetyje keisis stotys, keisis traukiniai ir kiti mobilumo įrankiai, bet pažadame siekti, kad „LTG Link“ būtų jūsų pirmas pasirinkimas.

Lietuvos geležinkelių nuotr.

10 įsipareigojimų Lietuvai

Ruošdamiesi naujam veiklos etapui, „Lietuvos geležinkeliai“ kreipėsi į šalies visuomenę, savo komandą, įvairių sričių ekspertus ir politikus. Diskusijose įmonių grupė siekė išgirsti skirtingų visuomenės grupių lūkesčius bei išryškinti svarbiausius prioritetus ateičiai.

Remdamiesi jų rezultatais, LTG grupės įmonių vadovai Mantas Bartuška, Egidijus Lazauskas, Karolis Sankovski ir Linas Baužys kartu su naujuoju įvaizdžiu pristatė ir 10 įsipareigojimų ateičiai.

• LTG grupė – Lietuvos ekonomikos augimo katalizatorius. Savo veikla įmonių grupė padės verslui vystytis Lietuvoje ir užsienyje.
• Konkuruosime užsienyje. Naudą Lietuvai įmonių grupė kurs sėkmingai konkuruodama su kitais vežėjais užsienio rinkose.
• Sėkmingai įgyvendinsime „Rail Baltica“. Baigtas projektas leis keliauti 250 kilometrų per valandą greičiu iš Vilniaus į Rygą ar Varšuvą.
• Nauji maršrutai. „LTG Link“ girdi visuomenės poreikius ir kurs naujus patogius maršrutus, leisiančius vis daugiau populiariausių vietų Lietuvoje ir užsienyje pasiekti traukiniais.
• Švaresnė aplinka. Traukiniai yra viena švariausių transporto priemonių. LTG grupė jau šiandien užtikrina, kad populiariausiu maršrutu Vilnius-Kaunas riedantys keleiviniai traukiniai visiškai neterštų aplinkos. O elektrifikavus pagrindinę šalies geležinkelių transporto magistralę Vilnius-Klaipėda, elektrine trauka bus vežama didelė dalis ir krovinių.

• Intermodalinis transportas. Vis daugiau krovinių konteineriuose ar automobilinėmis puspriekabėmis nuo kelių bus perkeliama į traukinius ir gabenama žaliau, pigiau ir efektyviau.
• Išmanioji bilietų programėlė. „LTG Link“ pasitelks vis daugiau išmanių technologijų, užtikrindami patogesnes keliones. Skaitmenizacijos keliu žengs ir visa LTG grupė, diegdama modernias stočių informavimo sistemas, verslo valdymo sprendimus.
• Keisis stotys, o ypač – Vilniaus geležinkelio stotis. LTG grupė yra svarbi bendro šalies įvaizdžio dalis, todėl ir toliau aktyviai atsinaujins renovuodami stotis. Vilniaus geležinkelių stotis yra vieni pagrindinių Lietuvos sostinės vartų – ji taps gražia, jaukia ir šiuolaikiška erdve būti.
• Nauji traukiniai keleiviams. Elektrifikavus geležinkelius, jais riedės vis daugiau naujų, modernių, patogių ir greitų elektrinių traukinių pagrindiniams šalies maršrutams, o šiuo metu Vilnius-Klaipėda maršrutu riedantys patogūs traukiniai persikels darbui į šalies regionus.
• Interneto ryšys traukiniuose. Keliaujant traukiniais, patogu ir ilsėtis, ir dirbti. O tam gali prireikti interneto. LTG grupė įsipareigojo pagerinti interneto ryšio kokybę traukiniuose.