Bioritmai daro įtaką jūsų svoriui

Pradėti, žinoma, reikėtų nuo to, kad svoris tikrai nėra tik grožio problema. Apie 400 mln. žmonių pasaulyje turi antsvorį, o tai lemia metabolinius sutrikimus, širdies-kraujagyslių sistemos ligas bei kitus sutrikimus. Manoma, kad svorio netekimą ar atvirkščiai, prieaugį, reguliuoja daugybė įvairių mechanizmų, tam itin svarbūs ir bioritmai.

Žmonėms, kaip ir kitiems gyviems organizmams, būdinga tai, kad įvairūs procesai, vykstantys jų organizme, yra cikliški. Tokia pasikartojanti veikla, veikiama įvairių hormoninių mechanizmų, yra vadinama bioritmais. Dažniausiai tai 24-ių valandų ciklas, reguliuojamas šviesos ir tamsos poveikio, turintis svarbą visoms žmogaus sritims: darbui, poilsiui, valgymo įpročiams. Bioritmų įtaka žmonėms jau ilgą laiką domina įvairių sričių mokslininkus, o 2017 m. už cirkadinio ritmo molekulinio kontrolės mechanizmo atradimą net buvo gauta Nobelio premija.

Tinkama dienotvarkė yra esmė

Žinant tai, kad svorį lemia sezoniniai ypatumai, nesunku suprasti, kad dienos cikliškumas yra ne mažiau svarbus. Medžiagų apykaitos procesas, kitaip vadinamas metabolizmu, susideda iš katabolinių ir anabolinių procesų. Anabolinių procesų metu smulkesnės molekulės jungiamos į makromolekules, tokias kaip lipidai, šis procesas spartesnis miego metu. Tuo tarpu, dienos metu vyrauja kataboliniai procesai, jų metu molekulės skaldomos tam, kad būtų išskirta energija, kuria jau aprūpinamas visas organizmas. Štai, kodėl dieną patariama pradėti pilnagrūdžiais maisto produktais, kurie aprūpins organizmą tiek energija, tiek vitaminais ir mineralais, o kalorijos bus nesunkiai sudeginamos.

Asociatyvi nuotr.
Foto: Shutterstock

Tuo tarpu, vakare jau dera rinktis daržovių ir baltymų derinį, kurie padės atsistatyti raumenų masę bei turės mažiau kalorijų, kurios, jų nespėjus efektyviai išnaudoti, būtų panaudotos riebalinio audinio gamybai. Nors galima ginčytis, kada paskutinį kartą reikia valgyti, ar tam reikalingos griežtos valandos, ar ne, galima užtikrinti, kad porą valandų prieš miegą valgyti jau neturėtumėte. Toks vakarinis valgymas dažniausiai yra susijęs su žalingais įpročiais, pavyzdžiui, valgymu priešais ekraną, kompiuterį ir dažniausiai suvartojamą per didelį maisto kiekį. Be to, prieš miegą suvalgytas aštrus maistas gali trikdyti ramų jūsų miegą, o nepakankamas ar nekokybiškas miegas taip pat veda į svorio problemas.

Beje, vis dar kyla diskusijų, ar protarpinis badavimas yra naudingas, ar ne, tačiau, jei kontroliuosite savo paskutinio valgymo laiką, greičiausiai, natūraliai gausite keliolikos valandų pertrauką be maisto ir taip sumažinsite gaunamų kalorijų skaičių, kuris ilgainiui taps geresnės savijautos bei gražesnės išvaizdos priežastimi, ir visai nesvarbu, kokiu mitybos režimo pavadinimu jį vadinsite.

Miego trūkumas lemia blogesnius pasirinkimus

Miegas tinkamo svorio palaikymui itin svarbus dėl daugelio priežasčių. Ne veltui rūpinantis savo išvaizda, miegas siūlomas kaip grožio šaltinis: miego metu sintetinama daugiau kolageno, o šis svarbus tiek plaukams, nagams, kaulams, tiek stangriai ir sveikai atrodančiai odai. Be to, jau gerai žinoma, kad tuomet, kai trūksta poilsio, didėja antsvorio tikimybė tiek suaugusiems, tiek vaikams. Tačiau, keli netikėti tyrimai atskleidė, kad miego trukmė netgi turi įtaką mūsų pasirinkimams. Mokslininkai nustatė, kad tie, kurie pasižymėjo miego trūkumu, dažniau rinkosi kaloringesnius maisto produktus. Apskaičiuota, kad kai kurie, trumpiau miegoję, žmonės suvartodavo net trečdaliu ar dar daugiau kalorijų nei rekomenduojama vidutiniam žmogui. Aišku, verta prisiminti, jog itin svarbu, kad miegas būtų ne tik tinkamos trukmės, bet ir kokybiškas. Siekdami to, neapsieisite be ramios miego vietos ir tinkamos miego higienos vakarop nesiimkite intensyvios veiklos, venkite streso, įspūdžių, geriau antrą dienos dalį paskirkite atsipalaidavimui ir ramybei. Taip pat prieš miegą venkite ilgo žiūrėjimo į ekranus, prigesinkite šviesas ir nusiteikite ramiam ir liekninančiam miegui.

Asociatyvi nuotr.
Foto: Shutterstock

Papildoma pagalba, paremta bioritmais

Dar vienas pagalbos sau būdas tiems, kam patiems kontroliuoti svorį tampa tikru iššūkiu – „BioChronoss“ maisto papildai, kurių veiksmingumo principas paremtas bioritmais ir jų derinimu. Produktai – „neuro ir OFFICE“, „neuro ir REST“ sukurti taip, kad padėtų subalansuoti žmogaus vidinį laikrodį. „neuroOFFICE“ – fiziniam ir protiniam darbingumui subalansuoti. Jame esantis triptofanas virs serotoninu, o juodasis eleuterakokas – padės palaikyti normalią pažinimo funkciją bei protinę veiklą bei normalią fizinę energiją. O prieš miegą vartojamas „neuroREST“ – miego kokybei, jame esantis melatoninas padeda mažinti laiko, reikalingo užmigti, trukmę, o raudonžiedė pasiflora palaiko normalią miego funkciją.

Daugiau informacijos apie „neuroREST“, „neuroOFFICE“ rasite: www.biochronoss.com