„Gubernija“ Šiaulių krašte veikia jau kelis šimtus metų, o ožio atvaizdas „Gubernijos“ daryklos produkciją puošia nuo 1922-ųjų. Tiesa, istoriniai šaltiniai mena, kad ožys etiketėse vaizduotas ir seniau, net XIX a. pabaigoje, tačiau anuomet darykla dar nesivadino „Gubernija“.

Seniausia žinoma šios daryklos etiketė – ovalo formos, geltona, joje vaizduojamas ožys priekinę koją užkėlęs ant statinės, kurios dugną puošia užrašas „Bock bier“. Etiketės apačioje taip pat atspausdintas „Gubernijos“ priklausomybę liudijantis užrašas: „Šiaulių ekonomijos grafo N. N. Zubovo garinė alaus darykla“.

Nuo 1922-ųjų, kai grafų N. N. Zubovų įsteigtas alaus bravoras tapo akciniu ir pasikeitus savininkams gavo „Gubernijos“ pavadinimą, jo logotipas iki šių dienų smarkiai evoliucionavo ir iš viso keitėsi net 11 kartų.

Gubernija

Nepaisant to, simbolinę prasmę slepiantis ožys logotipe visad išliko – kone visą amžių „Gubernijos“ etiketėse jie vaizduoti net du, o pernai, daryklai reikšmingai atsinaujinus, „Gubernijos“ gaminius papuošė vienas, akį traukiantis stilizuotas ožys. Taigi kodėl „Gubernijai“ ožys toks svarbus?

Tapo kokybės ženklu

Pasak „Gubernijos“ ambasadoriaus Tomo Joso, nors praėjusiame amžiuje ožys kaip simbolis etiketėse buvo populiarus tarp įvairių gamintojų, „Gubernija“ yra vienintelė darykla Lietuvoje, tokį simbolį išlaikiusi iki pat šių dienų.

T. Joso teigimu, tokiu būdu „Gubernija“ tarytum pabrėžia ilgametę tradiciją, be to, ožys daryklos etiketėse tarytum tapęs jos kokybės ženklu.

„Atkreipkite dėmesį į tautosakoje ar mitologijoje ožiui priskiriamas charakterio savybes – tai užsispyręs, darbštus, veržlus, atkaklus, tikslo nepaliaujamai siekiantis gyvūnas, kuriam taip pat būdingas pasitikėjimas savimi, ryžtas, drąsa, aukšta savivertė ir ištikimybė“, – sako T. Josas.

Gubernija

Anot eksperto, tokias savybes idealiai atkartoja ir „Gubernijos“ meistrai. „Nuo senų laikų iki pat šių dienų „Gubernijos“ meistrai žinomi kaip nuolat siekiantys kurti išskirtinius produktus, nebijantys eksperimentuoti ir taikantys sau aukščiausią kokybės kartelę. Galima sakyti, kad ožį ir „Guberniją“ nuo seno vienija ambicija, tikslas ir rezultatas“, – sako T. Josas.

Sąsajos su pagonių tikėjimu ir įkvėpimas šiandienos iššūkiams

Be to, kad ožiui būdinga charakteristika puikiai atspindi ambicingą meistrų charakterį, kaip vieną iš versijų, kodėl „Guberniją“ puošia ožys, T. Josas išskiria ir kultūrinį lietuvių paveldą. Ekspertas atkreipia dėmesį į ožio simbolyje įžvelgiamas sąsajas su pagonišku tikėjimu.

„Remiantis nuo seno išlikusiais šaltiniais, ožys siejasi su senovės lietuvių garbintu aludarių dievu Ragučiu, atsakingu už alų, raugą ir kitus gėrimus. Senovėje šis dievas būdavo vaizduojamas kaip žmogus, geriantis iš ožio rago. Ragutį uoliai garbindavo tie, kurie mėgsta puotauti, taip pat ir duonos kepėjai, mat kaip ir verdant alų, taip ir kepant duoną naudojamas raugas. Tikėtina, kad kuriant daryklos logotipą buvo atsižvelgta ir į šį lietuvių paveldą“, – sako „Gubernijos“ ambasadorius.

Pastarąjį kartą „Gubernija“ savo logotipą atnaujino pernai rudenį. Naujas „Gubernijos“ logotipas, kurio pagrindiniu simboliu vėlei išliko ožys, kuris ir toliau žymi naują daryklos gyvavimo etapą.,

Valstybei ir visuomenei šiemet susidūrus su pandemijos iššūkiais„Guberniją“ ėmėsi ryžtingai inicijuoti nacionalinį judėjimą „Savi už savus“. Judėjimas padeda formuotis aktyviai bendruomenei, kuri palaiko vietinius smulkius ir vidutinius verslus – labai svarbią Lietuvos ekonomikos dalį. Bendruomenės pasirinkimai ir rekomendacijos padeda šalyje auginti bendrą vartojimą, saugoti darbo vietas ir stabdyti ekonominį nuosmukį.

Prie judėjimo šiandien gali prisijungti kiekvienas Lietuvos žmogus, tikintis, kad užklupus iššūkiams ir sunkumams labai svarbu išlikti vieningiems, o palaikyti vienas kitą būtina tam, kad galėtume ir toliau gyventi kaip galima geriau – ryžtingai peršokti kelyje ištikusias kliūtis ir drąsiai judėti pirmyn.

Užsakymo nr.: PT_84485157