„Stebime kintančius vartotojų apsipirkimo įpročius, augančią sveikos mitybos tendenciją ir didėjantį pirkėjų sąmoningumą – visa tai paskatino „Populiariausios prekės“ sąrašą išplėsti.
Pernai, siekdami dar objektyviau atspindėti pirkėjų pasirinkimą, į populiariausių prekių sąrašą įtraukėme per 40 naujų kategorijų, tarp kurių – ir ekologiški bei sveikatai palankūs produktai“, - sako Rūta Vainienė, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomoji direktorė.

Sąrašą „Populiariausia prekė 2019” Lietuvos prekybos įmonių asociacija sudarė, įvertinusi didžiųjų prekybos tinklų – „Maximos“, „Iki“, „Rimi“ ir „Norfos“ – pardavimų duomenis atrinktose prekių kategorijose. Ar prekės pateks į populiariausiųjų gretas lemia tik vartotojai – sąraše tos prekės, kurių praėjusiais metais gyventojai nupirko daugiausiai. Atpažinti šias prekes prekybos centruose nesunku – didelė dalis šių prekių kaip ir kasmet pažymėtos specialiu „Populiariausios prekės“ projekto karuliu. Susipažinti su karuliu pažymėtomis populiariausiomis prekėmis galite iliustracijoje.

Aukšti reikalavimai kokybei ir gamintojo reputacijai

Produktams, pretenduojantiems į „Populiariausios prekės“ apdovanojimus, taikomi aukšti kokybės ir gamintojo bei tiekėjo reputacijos reikalavimai. Atrinkusi perkamiausias prekes skirtingose kategorijose, asociacija šį sąrašą siunčia Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai bei Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai. Šios tikrina, ar nominuotos prekės per pastaruosius 24 mėnesius nebuvo sulaukusios nuobaudų už kokybę ir saugą.

Populiariausios jūsų prekės

„Po tokios griežtos patikros pradinis 200 kategorijų sąrašas sutrumpėjo 5 pozicijomis. Antrą vietą pagal pardavimus užėmusi prekė tokiu atveju nėra nominuojama – „Populiariausia prekė“ gali būti tik pirma“, - aiškina R. Vainienė.

Šiais metais buvo atnaujintas ir „Populiariausios prekės“ ženklo šūkis – „Populiariausia prekė – gera be reklamos“. Šūkiu siekiama akcentuoti pirkėjų dėmesį produktų kokybei ir pasitikėjimui gamintojais bei tiekėjais.

Lojaliausi – lietuviškiems pieno produktams

Kaip atrodo 2019 m. populiariausių prekių krepšelis? Jeigu į jį sudėtume visas perkamiausias prekes atrinktose kategorijose, jame atsidurtų 155 maisto produktai ir 40 kasdienio vartojimo prekių. Krepšelyje dominuotų Lietuvos gamintojų produkcija: 110 lietuviškų prekės ženklų ir 85 užsienio gamintojų.

„Vertindami pardavimų rezultatus, aiškiai pamatėme, kad labiausiai lietuviai pasitiki savo šalies maisto produktų gamintojais. Įvairūs pieno, grūdų, duonos produktai, makaronai, konservuoti gaminiai, mėsos gaminiai, šaldyti produktai, ledai, pomidorų padažai – tai kategorijos, kuriose užsienio gamintojams jau ne pirmus metus sunku konkuruoti su Lietuvos gamintojais. Šiose kategorijose pirkėjai yra atradę savo mėgstamus prekės ženklus, kurie ne vienerius metus triumfuoja „Populiariausios prekės” apdovanojimuose”, - prekių kategorijas, kuriose dominuoja Lietuvos gamintojai, vardija R. Vainienė.

Tačiau pirkėjų krepšeliuose netrūksta ir pamėgtų užsienio gamintojų produktų. Aliejus, kečupas, arbata, konservuoti kukurūzai ir žirneliai, krekeriai, manų kruopos, kava, sveriami saldainiai, žuvų užtepėlės ir konservai, saldūs ir riešutų kremai – tai dalis kategorijų, kuriose pernai dominavo užsienio gamintojų prekės.

„Apibendrinant vartotojų pasirinkimus, stebime išliekantį lojalumą mėgstamiems prekių ženklams. Konkurencija tarp gamintojų ir jų prekių parduotuvių lentynose didelė, kiekviena prekė varžosi dėl vartotojo dėmesio – kad atsidurtų jo pirkinių krepšelyje. „Populiariausių prekių“ sąrašas rodo, kad aplenkti lyderius nėra paprasta – atradę patinkantį produktą, pirkėjai neskuba jo pakeisti nauju. Tačiau pokyčių pernai buvo. Nauji prekių ženklai užėmė vietą tarp perkamiausių prekių tokiose kategorijose kaip kečupas, juodoji, vaisinė arbata, nealkoholinis alus“, - vardija projektą „Populiariausia prekė“ inicijuojančios Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovė.

Šiais metais asociacija nusprendė suteikti grįžtamąjį ryšį ir patiems pirkėjams – galimybę susipažinti su visomis prekėmis, kurios Lietuvoje praėjusiais metais buvo perkamos dažniausiai. Visų 195 prekių sąrašą galima rasti ČIA.

Naujoves padiktavo sveikos mitybos tendencijos

Kintantys vartotojų įpročiai asociacijai padiktavo ir kryptį, kokias naujas prekių kategorijas įtraukti į „Populiariausios prekės 2019” sąrašą. Ekologiškas pienas, daugiau baltymų turintis jogurtas, makaronai be glitimo, pieno produktai be laktozės ir šviežia paukštiena – prekės, kurios vis dažniau atsiduria pirkėjų krepšeliuose.

„Siekį gyventi ir maitintis sveikiau pastebime mūsų klientų pasirinkimuose įvairiuose parduotuvių skyriuose. Lyginant su praėjusiais metais, net 65 proc. šiemet augo produktų be laktozės – pieno produktų, šaldytų miltinių gaminių, saldumynų – paklausa. 25 proc. didesnį susidomėjimą nei pernai fiksavome veganams skirtų prekių kategorijoje. Ją sudaro pieno produktai, gaminiai galintys pakeisti mėsą ar žuvį, konditerijos, kulinarijos patiekalai, ledai ir kitos prekės. 10 proc. šiemet didesnė ekologiškų produktų – daržovių, vaisių, uogų, duonos gaminių, pieno produktų, kiaušinių – paklausa“, – sako Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė.

Populiariausios jūsų prekės

„IKI“ prekybos tinklas stebi augančią šviežios mėsos, tarp jos – ir paukštienos, paklausą. Pernai pirmą kartą prekybininkus vienijanti asociacija vertino, kokios šviežios paukštienos lietuviai nuperka daugiausiai.

„Mes, „Iki“, didžiuojamės galėdami savo pirkėjams pasiūlyti įvairios šviežios mėsos – šiais ir kitais metais segėsime prestižinį tarptautinio sertifikavimo asociacijos (ICERTIAS) medalį QUDAL kaip tinklas, turintis kokybiškiausią šviežios mėsos skyrių. Kokybė visada buvo svarbiausias mūsų prioritetas. Manome, kad prie tokio vertinimo prisidėjo tai, kad Lietuvos pirkėjai IKI parduotuvėse visuomet gali įsigyti kokybiškos mūsų šalies ūkiuose užaugintos šviežios mėsos “, - sako Nijolė Kvietkauskaitė, prekybos tinklo „Iki“ generalinė direktorė

Kintanti vartotojų elgsena ir prekių pasirinkimo kriterijai, skatina ir prekybos tinklus peržiūrėti savo rinkodaros planus. Nesunku pastebėti ir pačių prekybininkų aktyvias priemones, skatinančias sveikesnius maisto produktų pasirinkimus.

„Dėmesys sveikatai – viena svarbiausių krypčių, kuri turi įtakos mūsų sprendimams tiek formuojant prekių asortimentą, tiek pristatant jį pirkėjams. Ekologiškų bei sveikatai palankių maisto produktų pardavimų dalis mūsų tinklo parduotuvėse nuosekliai auga. Šios tendencijos nepakeitė ir dabartinė situacija – stebime šių, taip pat specialiuosius mitybos poreikius tenkinančių – vegetarams, veganams skirtų prekių pardavimų augimą“, – sako „Rimi Lietuva“ komercijos skyriaus vadovė Ieva Gindrėnė.

Užsakymo nr.: PT_84464027