Šiuo metu Kauno geležinkelio mazgo rekonstrukcijos pritaikant ją „Rail Baltica“ poreikiams suplanuotų darbų baigtumas siekia apie 80 proc. ir, nepaisant iškilusių sunkumų dėl karantino, darbų tempas nėra sumažėjęs.

Per pirmuosius šių metų mėnesius rangovai supylė ir sutvirtino geležinkelio sankasą nuo Kauno geležinkelio stoties iki naujo per Baršausko gatvę pastatyto geležinkelio viaduko, sutvirtino šlaitus, įrengė atramines sienutes, pradėta tiesti geležinkelio linija, kuri dar šiemet pasieks Kauno intermodalinį terminalą.

„SVA projektai“ nuotr.

Pačiame tunelyje sugretinta europinio standarto geležinkelio vėžė nutiesta dar pernai, dėl statybos darbų keliems mėnesiams sustabdžius traukinių eismą tarp Palemono ir Kauno geležinkelio stoties.

Sustabdžius traukinių eismą rekonstruotas ne tik geležinkelio tunelis, bet pastatyti ir keturi visiškai nauji tuneliai skirti saugiau kirsti geležinkelį automobiliams ir pėstiesiems: Marių g. tunelis, Kauno miesto pietinio aplinkkelio (rekonstruoto Ateities pl.) tunelis bei pėsčiųjų tuneliai ties Ateities pl. ir Chemijos g. žiedine sankryža, įpusėjo tunelio ties Ugniakuro g. statybos. Visi minėti tuneliai skirti buvusių Amalių ir Marių g. geležinkelio pervažų, taip pat pėsčiųjų perėjų per geležinkelį panaikinimui bei rekonstravimui į dviejų lygių susikirtimus su geležinkeliu, šiuo metu ties jais vyksta baigiamieji gerbūvio darbai.

„SVA projektai“ nuotr.

Iš viso šiuo metu Kauno geležinkelio tunelyje ir jo prieigose paklota apie 2 km ilgio sugretintos 1435/1520 mm pločio vėžės geležinkelio kelio, taip pat rekonstruota apie 3,6 km ilgio esamo 1520 pločio vėžės geležinkelio bei beveik baigtas statyti 1435 mm pločio vėžės geležinkelio viadukas per Baršausko g.

Taip pat įrengiamos triukšmą slopinančios sienutės, atraminės sienutės, rekonstruota dalis kontaktinio tinklo, drenažo vamzdynų, atlikti kiti ruožo infrastruktūros darbai.

Iš viso Kauno geležinkelio mazgas susideda iš keturių atkarpų: Kaunas-Palemonas, Jiesia-Kaunas, Jiesia-Rokai ir Rokai-Palemonas.

Ruožas Jiesia-Kaunas baigtas rekonstruoti 2015 m. rugpjūtį, o Jiesia-Rokai – 2018 m. spalį. Kauno geležinkelio mazgo ruože Kaunas-Palemonas statybos pradėtos 2019 metų pradžioje.

„SVA projektai“ nuotr.

Baigus visus statybos darbus Kauno geležinkelio mazgas bus vienas moderniausių geležinkelio mazgų per kurį važiuos didžioji dalis visų „Rail Baltica“ geležinkeliu važiuojančių traukinių.

„Rail Baltica“ – didžiausias Baltijos regiono infrastruktūros projektas per pastarąjį šimtmetį. Moderni greitoji „Rail Baltica“ jungtis suteiks patogią, saugią ir aplinkai nekenkiančią keleivių judėjimo alternatyvą, o geležinkelio linija sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Nutiesus „Rail Baltica“, keliones pradės šiuolaikiški ir modernūs elektriniai traukiniai.

Kaip šiuo metu atrodo statybos darbai Kauno geležinkelio mazge – generalinio rangovo „Leonhard Weiss OÜ“ fotoreportaže.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Užsakymo nr.: PT_84394805