Kaip priėmėte žinią, kad įvedamas karantinas, nebegalima vesti pamokų, kursų klasėse?

Jūratė. Žinia, apie ugdymo proceso sustabdymą mums nebuvo visiškai netikėta. Dvi savaitės iki to laiko mes jau turėjome klientų, kurie grįžę iš patvirtintų užkrato šalių turėjo karantinuotis ir negalėjo dalyvauti realiuose KALBA užsiėmimuose. Tokiems klientams siūlėme galimybę nuotoliniu būdu stebėti užsiėmimus. Visgi sprendimas stabdyti švietimo veiklą buvo priimtas greitai ir apsispręsti taip pat reikėjo greitai – kaip ir kokie „KALBA“ mokymai vyks toliau.

Eglė. Asmeniškai žinią priėmiau gana ramiai, netgi kaip galimybę. Jaučiau netgi šiek tiek azarto, lyg stovėdama prie starto linijos. Nes visuomet turėjau viziją, jog ateities mokymai neišvengiamai persikels online, tik laikas atėjo daug greičiau ir atėjo staiga.

Kokių priemonių ėmėtės, kad galėtumėte organizuoti mokymus, kaip vyko darbų koordinavimas?

E. Visgi sprendimas visiškai stabdyti švietimo veiklą buvo priimtas greitai ir apsispręsti taip pat reikėjo greitai – kaip ir kokie KALBA mokymai vyks toliau.

J. Tačiau, nors pats sprendimas buvo staigus, apie poreikį pereiti prie nuotolinių mokymų dėl galimo karantino pradėjome diskutuoti su komandomis anksti, dar dvi savaitės iki karantino paskelbimo buvome sudarę veiksmų planą, numatę reikalingą techninę ir programinę įrangą. Šiek tiek nerimo kėlė tik operacijos mąstai.

E. Taip, nes nors jau kelerius metus mes organizuojame nuotolinius mokymus, mums buvo puikiai žinomos mokymo platformos, turėjome apmokytus dėstytojus ir klientus, kurie mokėsi nuotoliniu būdu. Tačiau... Tai buvo maža mūsų įmonės veiklos dalis. „KALBA“ – tai 8 filialai, pilnos klasės kursų dalyvių, mokymai įmonėse. Turėjome vos kelias dienas, kad visas „KALBOS“ gyvenimas persikeltų į internetą.

Eglė Kazlauskienė, Kauno regiono mokymų kokybės vadovė

Kaip į pokyčius reagavo darbuotojai? Juk ir jiems tai naujas iššūkis.

J. Iššūkiai sutelkia. Susiklosčiusią situaciją labai darniai priėmė tiek dėstytojai, tiek visi darbuotojai, atsakingi už mokymų organizavimą. Visų mūsų tikslas buvo kuo sklandžiau pratęsti mokymosi procesą, kad mūsų klientai galėtų, praktiškai, kaip įprastai, toliau įgyti jiems reikalingų žinių.

E. Aš galiu labiau pakomentuoti, kaip jautėsi dėstytojai. Kai kuriems iš jų teko išeiti iš komforto zonos, bet pirmąją karantino savaitę baigėme su didesniu pasitikėjimu savo įgūdžiais. Likau nustebinta dėstytojų entuziazmu ir išradingumu: nuo miniklasės įrengimo savo ramiam virtuvės kampelyje iki specialiai pritaikytų vaizdinių priemonių.

Taigi, jūs įmonės viduje susitvarkėte, o kaip reagavo klientai?

J. Pirmas iššūkis buvo perkelti jau vykstančius kursus į virtualią aplinką, nes iki tol didžioji dalis nuotolinių kursų dalyvių – buvo individualūs klientai – jie mokėsi po vieną. Buvo tikrai buvo nuostabu ir džiugu, kai iš kursų vadybininkų pradėjome gauti žinias – taip! Mūsų grupinių kursų klientai sutinka mokytis nuotoliniu būdu. Buvo gera suprasti, kad „KALBA“ kursus lanko drąsūs, žingeidūs ir nuotolinių technologijų nebijantys išbandyti žmonės. Sunkiau sekėsi su įmonėmis: didžioji dalis atsisakė kursų ar nukėlė juos vėlesniam laikui. Tai suprantama – juk įmonės turėjo savų iššūkių, su kuriais reikia tvarkytis čia ir dabar. Vis dėlto, tikimės, kad kai situacija stabilizuosis, įmonės grįš prie užsienio kalbų.

E. Labai laukiau pirmųjų atsiliepimų iš klientų ir dėstytojų. Nors buvau tikra dėl nuotolinių mokymų kokybės, taip pat žinojau, kad didelė dalis mūsų klientų visgi nelinkę tikėti tuo, ko negali paliesti, ypač kai tenka klasę iškeisti į ekraną. Po bandomųjų pirmųjų pamokų atsiliepimai buvo geri, mačiau net entuziazmo pristatant savo naminį gyvūną bendramoksliams angliškai. Sakyčiau, kad gyvas bendravimas nenukentėjo, netgi tapo šiltesnis. Žinoma, pasitaikė interneto ryšio trikdžių, kai kam prisijungti pavyko ne pirmuoju bandymu, bet tai normalu ir buvo galima tikėtis, bent kol visi apsiprasime. Mūsų klientai tikrai geranoriški.

Eglė Kazlauskienė, Kauno regiono mokymų kokybės vadovė

Po karantino mokymo įstaigose įvedimo praėjo beveik dvi savaitės. Ar šio laiko užteko, kad viskas aprimtų, nusistovėtų nauja mokymų tvarka?

J. Šiandien yra įprasta diena „KALBA“ įmonėje. Vyksta mokymai, sprendžiami rutininiai kursų klausimai, dėliojamos tolimesnių mokymų strategijos. Vienintelis skirtumas – tuščios ir tylios klasės. Džiugiausia, kad pamokos vyksta lygiai taip pat, kaip iki šiol – dalyviai gali kokybiškai dalyvauti mokymuose – diskutuoti su dėstytoju, klausti, gauti atsakymus, bendrauti su grupės dalyviais porose. Dėstytojams atsirado daugiau galimybių užsiėmimą organizuoti dar įdomiau – daugiau galimybių rodyti video užduočių, pamokos metu iš karto dalintis mokomąja medžiagą su grupe ir daug kitų.

E. Dabar galiu tvirtinti, kad mums sėkmingai pavyko perkelti visus savo mokymus į nuotolinę erdvę, mokomės taip, kaip ir gyvose klasėse: grupėse, mini-grupėse, individualiai, tęsiasi pasiruošimas egzaminams, korepetavimas. Mokinių lankomumas didelis, trikdžių pasitaiko retai, nes visi jau apsiprato su naująja mokymosi terpe. Dabar netgi lengviau prakalbinti intravertus, nes jie laisviau jaučiasi namų aplinkoje. Taip pat mūsų naudojamos platformos įrankiai leidžia suskirstyti dalyvius į poras, kur nebėra kur pasislėpti už aktyvesnio kalbėtojo nugaros ir pratylėti. Mokytojas turi galimybę girdėti ir matyti tiek visos klasės, tiek kiekvienos poros darbą atskirai ir suteikti grįžtamąjį ryšį.

Juratė Mateikaitė, kursų ir egzaminų centro vadovė

Kokios jūsų rekomendacijos žmonėms, kurie dvejoja dėl online mokymų?

J. Mes patys renkamės kaip priimti įvykius ir situacijas. Šiandien galime pasinaudoti netikėtai atsiradusiomis naujomis galimybėmis. Tai galimybė išnaudoti atsiradusį laisvą laiką, galimybė užpildyti mokomųjų dalykų spragas ir net gi prisijungti prie grupinių mokymų tiems žmonėms, kuriems anksčiau būtų tekę važiuoti nemenkus atstumus iki KALBA biurų.

E. Labai noriu tikėti, kad šis išbandymas atnešė galimybę žengti žingsnį pirmyn: išmokti naudotis naujomis technologijomis, perkelti daugelį darbų online ir vis daugiau bendrauti, ieškoti informacijos įvairiomis kalbomis. Dabar atsirado daugiau laiko investicijai į save ir savo įgūdžius, o mokydamiesi su „KALBA“ juos ne tik tobulinsite, bet ir gausite šiandien taip stingančio gyvo bendravimo su naujais ir įdomiais žmonėmis.

J. Naujovės gali gąsdinti arba atverti naujas galimybes. Kalbų kursai skirti tiems, kas nori investuoti į save ir išlikti konkurencingais sparčiai besikeičiančioje darbo rinkoje.