„Kombinuotos vienkartinių puodelių pakuotės kiekis yra vienas iš aplinkosaugos skaudulių ir itin aktualus mūsų verslo specifikai, kadangi siūlome kavą išsinešti. Visgi džiaugiamės atradę aplinkai draugišką alternatyvą, kurią rinktis paskatino tiek besikeičiantys vartotojų poreikiai, tiek pasaulinės tendencijos, tiek mūsų pačių noras eiti tvarumo link“, – teigia „Vero Cafe“ direktorė Laima Vėželienė.

Vienas didžiausių kavos tinklų Lietuvoje, turintis net 35 „Vero Cafe“ kavines, pasiruošimo šiam itin aktualiam žingsniui darbus pradėjo iš anksto ir planuoja per pirmąjį naujų metų mėnesį draugiškais aplinkai karštų gėrimų puodeliais aprūpinti visas savo tinklo kavines.

Visą gruodžio mėnesį „Vero Cafe“ kavos mylėtojai jau turėjo galimybę savo mėgstamus kavos gėrimus ragauti iš naujojo aplinkai draugiško karštų gėrimų vienkartinio puodelio, puošto specialiai Kalėdoms sukurtu dizainu.

Vero Cafe nuotr.

Populiarėja daugkartinio naudojimo puodeliai

Kalbėdama apie pasikeitusius klientų poreikius L. Vėželienė pastebi, jog keičiasi proporcijos tarp vienkartinių ir keramikinių puodelių. „Prieš penkerius metus didžioji dalis klientų rinkdavosi vienkartinį puodelį nepriklausomai nuo to, kava geriama kavinėje ar perkama išsinešti. Šiandien toks įprotis keičiasi – pasirinkimas gerti kavą iš keramikinio puodelio ženkliai išaugęs. Manome, kad prie tokios situacijos prisideda ne tik sprendimas gerti kavinėje, bet ir ekologiškumo aspektas“, – sako ji.

Prieš dešimtmetį „Vero Cafe“ vieni pirmųjų rinkoje pasiūlė vartotojams naudoti daugkartinius „Keep Cup“ puodelius. Skatinant vartoti atsakingai ir naudoti aplinkai daugiškus puodelius, klientams netgi buvo suteikta nuolaida užsisakant kavą į šiuos puodelius. Kaip pastebi L. Vėželienė, tokiam žingsniui kavos mylėtojams reikėjo pribręsti, nes tik paskutiniais metais pastebima aiški tendencija - savų daugkartinių puodelių naudojimas didėja. Jų į kavos namus atsineša vis daugiau klientų. Tokia alternatyva skatinama ir paties verslo: visose „Vero Cafe“ kavinėse klientams su savo puodeliu taikoma 10 proc. nuolaida.

Vero Cafe nuotr.

Savikaina – didesnė

Daugiau kaip dešimtmetį lietuviams kavą verdančio kavinių tinklo vadovė pripažįsta, jog sprendimas stipriai sumažinti plastiko ir kombinuotos pakuotės naudojimą įmonei reiškia papildomas išlaidas, mat popierinių puodelių savikaina vienareikšmiškai yra didesnė. „Iki šiol mūsų puodeliai buvo iš dalies popieriniai, tačiau juose vis viena būdavo apie 10 proc. plastiko. Taigi savikainos didėjimas priklauso nuo to, kokia procentine dalimi plastikas yra keičiamas į kitą medžiagą, mūsų atveju tai – ekologiška medžiaga – kukurūzų krakmolas“, – sako ji. Gamtai draugiški nuo šiol bus ir karštų gėrimų dangteliai bei šiaudeliai, iki šiol buvę 100 proc. plastikiniai.

Vero Cafe nuotr.

Pašnekovės teigimu, tokie žingsniai yra labai svarbūs ilgalaikėje perspektyvoje, nors šiandienos verslui tai gerokai atsiliepia išlaidų eilutėje: plastiko turinčių karštų gėrimų vienkartinių puodelių pakeitimas draugiškais aplinkai visame „Vero Cafe“ tinkle savikainą pabrangins penktadaliu, o plastikinių karštų gėrimų dangtelių - net 50 proc. „Nepaisant to, suprantame tokių investicijų svarbą ir tikimės, kad šie pokyčiai bus teigiamai įvertinti mūsų klientų, o galbūt ir paskatins kitus rinkos dalyvius priimti panašius sprendimus“, – sako L. Vėželienė.

Vero Cafe nuotr.

Dar viena gera žinia kalbant apie tvarų vartotojimą ir gamtos išteklių saugojimą, kad naujieji karštų gėrimų vienkartiniai puodeliai bus ir biologiškai skaidomi pramoniniu būdu, kuo negali pasigirti kombinuotos pakuotės puodeliai. Toks „Vero Cafe“ sprendimas suteikia galimybę visiems kavos mylėtojams ne tik mėgautis savo mėgstama kava, bet ir prisidėti prie švaresnės aplinkos bei gamtos resursų tausojimo.

Keičiasi ir logotipas

Perėjimas link labiau gamtą tausojančių sprendimų – ne vienintelė naujiena. Drauge su plastiko mažinimu taros asortimente „Vero Cafe“ keičia ir daugiau kaip dešimtmetį, nuo įmonės įkūrimo 2007–aisiais, juos reprezentavusį logotipą.

Vero Cafe nuotr.

„Anksčiau buvusį logotipą, kuriame atsispindėjo standartinis kavos išsinešti puodelis, keičiame į labiau reprezentuojantį idėjas, kuriomis kavos namai gyvena šiandien: jau minėtą ekologiškumą ir tvarumą. Todėl ir naujajame logotipe – žemesnis, keramikinį puodelį primenantis siluetas ir kiek pakitusi spalvinė gama“, – naująjį logotipą pristato jį kūrusios dizaino agentūros „Critical“ strategas Jonas Liugaila.

2007 metais atsidarę „Vero Cafe“ kavos namai buvo vieni pirmųjų Lietuvoje, pasiūliusių kavą išsinešti ir mėgautis kur bebūtum. Šiandien jie apima 35-ių kavinių tinklą net 8-iuose Lietuvos miestuose.

Užsakymo nr.: PT_83289035