Nepamirštami skoniai – iš tarpkultūrinių virtuvių

Lietuvos parduotuvių lentynose galima rasti vis daugiau įvairių, skirtingų šalių gastronominių tradicijų įkvėptų ingredientų. Pastebima, kad 2020 m. taps vis madingiau eksperimentuoti ir sujungti šią skonių įvairovę tiek madinguose restoranuose, tiek namų virtuvėse.

„Tarptautinės maisto pramonės tendencijos rodo, kad kultūriniai skirtumai virtuvėse nyksta. Žmonės linkę išbandyti naujus, įdomesnius produktus ir nebijo su jais eksperimentuoti. Mums įprastą maistą gardiname tolimųjų šalių įkvėptais padažais ir džiaugiamės netikėtais skoniais, kuriuos pavyksta išgauti“, – besikeičiančius vartotojų įpročius pastebi „Daumantų“ prekės ženklo plėtros vadovas Domas Grinkevičius.

Įsigalinčias tendencijas, eksperto teigimu, atspindi ir dar praėjusių metų pabaigoje pristatyta naujoji „Daumantų“ padažų linija „WOW MAMA“, kuri jau rado savo vartotoją.

„Naujoji linija apjungia skirtingų pasaulio šalių virtuves – čia puikuojasi Azijos skoniai, Jungtinių Amerikos Valstijų įkvėpti ir lietuvių jau pamėgti BBQ padažai ir majoneziniai padažai, pagardinti netikėtais ingredientais“, – pasakoja D. Grinkevičius.

Žadama, kad šalies parduotuvių lentynose vartotojai jau netolimoje ateityje galės rasti ir daugiau gastronomines tendencijas atspindinčių „WOW MAMA“ linijos produktų.

Besikeičiantis požiūris į mitybą

Pastebima, kad į prekių krepšelį vartotojai linkę žiūrėti vis atidžiau – vertinama produktų sudėtis, ieškoma sveikatai palankesnių ingredientų. Į tai atsižvelgdami maisto pramonės atstovai ieško būdų, kaip pateikti sveikesnes produktų alternatyvas, per daug nepakeičiant jų skonio.

Daumantų produkcija
Foto: Organizatorių nuotr.

„Rūpinimasis tuo, ką valgome tampa vis madingesnis. Žmonės nori būti tikri, kad jų pasirinkti produktai yra geriausios kokybės ir pagaminti iš kruopščiai atrinktų ingredientų. Mes tai užtikriname jau nuo 2006 m. įdiegę integruotą kokybės ir maisto saugos valdymo sistemą, kuri kiekvienais metais yra vertinama pagal „British Retail Consortium“ (BRC) sukurtų standartų reikalavimus. Žmonės gali būti užtikrinti, kad visuomet įsigys aukščiausios kokybės produktus su maisto saugos garantija“, – atskleidžia D. Grinkevičius.

Jis pastebi, kad pirkėjus dažnai patraukia ir aiškiai pateikiamos produktų sudėtys, mat tiems, kas rūpinasi savo mityba ir atidžiai stebi, ką deda į prekių krepšelį, aiškus produkto sudėtinių dalių pateikimas yra kertinis aspektas, padedantis apsispręsti, ar prekė yra verta dėmesio. Dėl šios priežasties, dauguma „Daumantų“ majonezų gaminami naudojant laisvėje laikomų vištų kiaušinius, o iki 2025 m. žadama visiškai atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių produkcijoje.

Padažų ir pagardų gamintojas „Daumantai LT“ šiuo metu vienintelis Lietuvoje siūlo ir ekologišką pomidorų padažą bei kečupą, pagamintą iš sertifikuotų pomidorų bei ekologišką majonezą su jūros druska. Taip pat gamina produktus be konservantų, pridėtinio cukraus ir krakmolo.

Patogumo ir estetikos svarba

Tarptautinėse maisto pramonės parodose dažnai dalyvaujantis D. Grinkevičius akcentuoja, kad šių dienų vartotojui gerokai svarbiau tampa ir prekės patogumas bei estetinis vaizdas, kuris visų pirma patraukia pirkėjo dėmesį.

„Pastebime, kad vartotojai parduotuvių lentynose žvalgosi produktų, kurių pakuotės pasižymi modernumu ir yra patogios naudoti. Svarbu gebėti naudoti maisto produktus praktiškai – pietaujant darbe, iškylos metu ar užkandžiaujant kelionėse. Kurdami „WOW MAMA“ padažų linijos pakuotes atsižvelgėme į tai ir dabar galime pasiūlyti gaminius, lengvai naudojamus ir namų virtuvėje, ir restorane. Pavyzdžiui, BBQ bei Azijos šalių įkvėpti padažai išsiskiria iš kitų kokybiškomis, patraukliomis stiklinėmis pakuotėmis“, – teigia D. Grinkevičius.

„Daumantų“ prekės ženklo plėtros vadovas pažymi, kad naujosios linijos „WOW MAMA“ padažų pakuotės yra pastebimos ne tik dėl patogios taros, bet ir dėl išskirtinių dizaino elementų. Ryškios spalvinės detalės, tipografija traukia veržlių ir modernių žmonių akis.