Pakratę senąją žmonijos atmintį, galime suvokti, kad dovanojimo praktika yra viena iš seniausių socialinių elgsenų. Apsikeitimas simbolinėmis aukomis, vėriniais su plėšraus gyvūno dantimis ar gamtiniais ištekliais nuo seniausių laikų buvo svarbi komunikacijos dalis. Dovanomis žmonės išreikšdavo dėkingumą, parodydavo dėmesį, pripažindavo lyderystę. Įvairiausios situacijos ir jas siejantis bendras vardiklis – žmogiškas poreikis kurti ryšius, bendrauti ir bendradarbiauti.

CANDLEHOLDER, Fritz Hansen, diz. Jaime Hayon - išskirtinio dizaino žvakidė, išraiškingai komunikuoti šiltus jausmus.

Manau, ne per drąsu būtų teigti, kad dovanojimas – ne vienpusio eismo gatvė. Šiame procese vienodai svarbų vaidmenį atlieka ir atsakomybe dalijasi tiek dovanos gavėjas, tiek ir jos įteikėjas: dovanodami mes prisiimame atsakomybę išrinkti tinkamą dovaną, siunčiančią aiškiai suformuluotą žinią, o priimdami tampame atsakingi įvertinti ne tik patį dovanos objektą, bet ir mums skirtą komunikaciją. Juk būtent pozityviomis emocijomis grįstas atsakas į dovanojimo gestą ir yra svarbiausias dovanos vertę nulemiantis rodiklis.

Įsivaizduokime: ieškodami iškalbingų raiškos būdų kito asmens atžvilgiu, išrenkame dovanėlę. Laukiame dovanos įteikimo momento, jaudinamės, nekantraujame ir tik sulaukę teigiamos reakcijos suvokiame – „pataikiau!“ Pažįstama? Apsikeitimas emocijomis, įtampa ir atomazga – tai, be ko sąvoka „gera dovana“, ko gero, net neegzistuoja.

CANDLEHOLDER, Fritz Hansen, diz. Jaime Hayon - išskirtinio dizaino žvakidė, išraiškingai komunikuoti šiltus jausmus.

Kyla natūralus klausimas: kas mus džiugina? Kokios dovanojimo kalbos siunčiamos žinutės turi galimybę būti perskaitytos ir suprastos?

Rinkdami dovaną neretai ieškome „ko nors ypatingo“. Suprantama, juk dažniausiai šiuo gestu stengiamės perteikti gražiausius ir brangiausius savo jausmus. Tačiau šiandien, kai vieno asmens balsas, kaip niekada anksčiau, gali lengvai pasiekti tūkstančius ir daryti jiems įtaką, kai technologijomis grįsta komunikacija leidžia veiksmingai bendradarbiauti pasauliniu mastu, neaprėpiamos galimybės pakylėja mus virš kasdienybės horizonto. Vis dažniau, ieškodami pusiausvyros, mes esame priversti atsigręžti į paprastus, kasdienius ritualus, kurie padeda nepaminti savo žmogiškosios prigimties. Jaukūs buities daiktai gali tapti puikiu priminimu: „Tu esi žmogus, tu esi vertingas!“ Pietų dėžutė, nešiojamasis kavos puodelis, vandens gertuvė – smulkmenos, kurios aktyvaus ritmo kasdienybėje suteikia mums truputį stabilumo ir žemiškumo, padeda geriau pasirūpinti savimi. Ar ne „paprasta“ yra šių dienų „ypatinga“?

Neretai, atsidūrę aklavietėje apmąstydami dovanos idėją, nusprendžiame, jog pinigai yra universali išeitis. Ir nors pluoštas grynųjų tikrai atrastų vietą kiekvieno iš mūsų kišenėje, ar verta rinktis šį kelią? Be abejo, moderniam žmogui patinka jaustis daug galinčiam ir savarankiškam, tačiau, galvodami apie emocingą grįžtamąjį ryšį, turime nepamiršti, jog pinigai yra tylūs ir šalti. Kaip niekada anksčiau, taupydami savo finansus, bet nepagailėdami taip trūkstamo ir brangaus LAIKO, manau, turime galimybę įteikti ypatingą dovaną. Paskyrę truputį (arba daug) laiko apgalvoti, išrinkti, padovanoti dovanėlę ir, svarbiausia, sulaukti atgalinio ryšio, mes skleidžiame galingą žinią: „Tu esi svarbus, tu esi vertas mano laiko!“

COLLAR termo gertuvė ir vandens gertuvė, Stelton, diz. D.Debiasi ir F.Sandri - kiekvienam, kuriam aktualus kartu keliaujantis garuojančio gėrimo kvapas bei kokybiškas vartojimas.

Itin išpopuliarėjusios „patirties“ dovanos modernios visuomenės taip pat vertinamos teigiamai. Tokios dovanos padeda įprasminti materialią dovanojimo koncepciją ir atsisakyti vartotojiško požiūrio. Užuot įteikę fiziškai apčiuopiamą objektą, mes tikimės padovanoti teigiamą emociją, galbūt ką nors jaudinančio ir išskirtinio. Tačiau dovanodami potyrį turėtume prisiminti, kad kartu savavališkai leidžiame sau paskirstyti brangiausią žmogaus turtą – jo laiką. Jei esame tikri, kad turimas ryšys su žmogumi mums leidžia priimti tokį sprendimą, nauji potyriai ir kokybiškai kartu praleistas laikas tikrai gali tapti ryšį tvirtinančia ir iškalbinga dovana.

THE NORMAN FOSTER COLLECTION. Diz. Norman Foster, gamintojas: STELTON

Peršasi akivaizdi išvada: kad ir kokia situacija ar laikmetis būtų, jei norime įteikti iš tiesų neeilinę dovaną, dovanojimo gestas turėtų prasidėti gerokai anksčiau nei išvyka į prekybos centrą. Šis amžių išbandymus išlaikęs socialinis elgesys yra labai iškalbingas, tad būtent norima perduoti žinia ir turėtų tapti stipriausia varomąja jėga. Ir, be abejo, tik kasdien kurdami ir puoselėdami mums svarbius ryšius turėsime ką pasakyti atėjus ypatingai progai. Tad investuokime į santykius su žmonėmis, o dovanos tebūna jų atspindys. Bet ne atvirkščiai.

Ir, beje, kitą kartą, gavę dovanų, pabandykime pagyras skirti ne kaspinu perrištos dėželės turiniui, o žmogui, nekantriai laukiančiam mūsų reakcijos. Ir kas žino, gal ši gydomoji dovanojimo praktika taps užkrečiama.

Visas prekes, matytas nuotraukose, rasite internetinėje parduotuvėje.

Užsakymo nr.: PT_82914379