Sukčius prisistatė banko darbuotoju ir nukentėjusiajam pasakė, jog įvyko saugumo pažeidimas, tad reikia visus pinigus iš vienos sąskaitos perkelti į kitą.

Vyras pasakojo, jog skambutis tikrai buvo lyg skambinta iš jo banko skyriaus.

„Jaučiuosi gana kvailai, bet jie buvo tokie įtikinami“, – sakė 91-erių metų vyras.

Tiesa, sukčiams apgauti pavyko ne iš pirmo karto – pirmas skambutis nukentėjusiajam sukėlė įtarimų, tad jis padėjo ragelį. Tačiau po 20 minučių sulaukė antrojo skambučio.

Antrojo skambučio metu tariamai banko valdytojo pareigas einantis asmuo galėjo suteikti aukos asmeninę informaciją, įskaitant sąskaitos likutį, naujausius mokėjimus ir velionės motinos pavardę.

Tad po antro skambučio, vyras padarė pavedimą kaip buvo nurodyta. Supratęs, jog tai yra apgaulė, kreipėsi į policiją, tačiau susigrąžinti patirtos žalos negalėjo. Mat policijos atstovas teigė, jog šis pavedimas vertinamas kaip „tiesioginis mokėjimas“ – tai reiškia, kad jis pats pernešė pinigus į kitą sąskaitą, o ne pavogė iš jo sąskaitos.

Pietų Jorkšyro policijos apsaugos nuo sukčiavimo pareigūnas Endis Fosteris teigė: „dabar sukčiai gali padaryti, jog atrodytų, kad jie skambina iš vietinio ar jūsų banko numerio, todėl jų apgaulingos schemos tampa dar įtikinamesnės.“

Kartu jis pridūrė, kad banko atstovas niekada telefonu nesikreiptų į jus prašydamas pervesti pinigus į kitą sąskaitą.

Gėda papasakoti, kad buvo apgauti

Tačiau ne visas sukčiavimo istorijos išeina į viešumą ar pradedama kažkokia byla. Tyrėjai sako, kad maždaug trečdalis pagyvenusių sukčiavimo aukų yra per daug sugėdinti, kad papasakotų savo šeimoms ar draugams, kas su jais atsitiko, rašoma BBC NEW straipsnyje.

Anot kovos su sukčiavimu tyrimų centro, vyresni nei 65 metų žmonės tris kartus dažniau įkliūva į internetinių sukčių pinkles nei būna fiziškai apiplėšiami.

Sukčiavimo auka – 93 metų Dolores Walker teigė, kad tai privertė ją „sugėdinti“.

Ji sakė, kad niekam nepasakojo apie apgaulę, kai skambučio metu nukentėjusioji sukčiams atskleidė savo mokėjimo kortelės duomenis.

„Galų gale aš tiesiog nustojau atsakyti į telefoną tikėdamasis, kad jie paliks mane ramybėje“, – teigia moteris.

Kovos su sukčiavimu tyrimų centro direktorius teigia: daugelis nenori sutikti, kad yra auka, kai kurie vyresnio amžiaus žmonės iš viso nesupranta, jog juos apgavo.

„Žmonėms nepatinka jaustis apgauti“, – teigia pašnekovas.

Jis sako, kad „kartų mandagumas“ ir pagalba iš vaikų, anūkų gali padėti vyresnio amžiaus žmonėms išvengti sukčių apgaulių, kurios sąmoningai nukreiptos į juos.

Užsakymo nr.: PT_82612269