Pirmiausia mokėsi gaminti produktus

V. Vitkevičiui sėkmingai pavyko gauti norimą darbą – praėjęs du atrankos etapus tapo restorano Marijampolėje vadybininku, o nuo šių metų birželio perėmė viso restorano valdymą ir dirba restorano vadovu. Tiesa, iki šiol šiame tinkle jis nebuvo dirbęs, tad, prieš pradėdamas dirbti vadybininku, pirmiausia, turėjo išmokti laikytis numatytų virtuvės procedūrų ir aptarnauti lankytojus.

„Mano mokymai truko apie tris mėnesius, kadangi viską mokiausi nuo pat pradžių. Kitaip tariant, turėjau padirbėti visose pareigose ir visko išmokti pats. Teko ir gaminti maistą, ir aptarnauti lankytojus, ir dirbti su kasos aparatu. Tik susipažinęs su kiekviena pozicija, pradėjau ruoštis būsimoms vadybininko pareigoms – tačiau net pradėjus dirbti šiose pareigose vis dar turėjau, ko išmokti“, – pasakoja jis.

Pasak Virgilijaus Vitkevičiaus, visi darbuotojai čia dirbti pradeda įgydami bazines žinias. Tačiau, kaip pastebi pats pašnekovas, dirbant čia lengva kilti karjeros laiptais, mat bendrovė talentų ieško įmonės viduje, padeda jiems tobulėti ir augti, jeigu mato darbuotojų motyvaciją.

Pašnekovo teigimu, įmonė dažniausiai darbuotojų ieško į pradedančiųjų pareigas, tačiau nereikėtų to išsigąsti. „Dauguma vadovų užauga čia – pačiame McDonald’s restorane. Aš pats dažnai stebiu savo darbuotojų progresą. Mes vertiname įsitraukimą į darbą ir nuolat ieškome darbščių darbuotojų, kuriems padedame tobulėti“, – sako restorano vadovas.

Paklaustas apie tai, ką kasdien veikia greitojo maisto restorano darbuotojai, V. Vitkevičius laužo nusistovėjusius stereotipus ir sako, kad žmonės dažnai jų darbo dieną įsivaizduoja klaidingai, mat čia dirbančiųjų pareigos apima ne tik maisto ruošimą ar prekybą juo.

„Tiek aš, tiek mano komanda stengiamės, kad lankytojai būtų patenkinti – tai mano kolektyvo prioritetas. Skirtingai nei dažnai yra manoma, čia galima dirbti išties įvairiose pozicijose“, – sako jis.
Virgilijus Vitkevičius pasakoja, kad karjeros laipteliai, kurių kiekvieną išbandė ir pats, restorane – įvairiausi: pirmiausia, darbuotojai užaugę iki instruktoriaus pozicijos turi padėti naujiems darbuotojams integruotis, apmokyti juos dirbti įvairiose restorano zonose. „Mano komandoje dirba įvairias pozicijas užimantys darbuotojai – svetingumo lyderiai, kurie atsakingi už gerą restorano svečių patirtį: juos pasitinka, sprendžia nusiskundimus, bendrauja su vaikais taip pat pamainos vadybininkai, asistentai ir kiti“, – pasakoja restorano McDonald‘s Marijampolėje direktorius.

Dirba ne tik studentai: komandoje – ir perkopę 40 metų

Pasakodamas apie savo darbo dieną, V. Vitkevičius išskiria, kad kasdien stebi restorano planus, įplaukas, atsargas, bendrauja su svečiais. „Mes taikome itin aukštus standartus maisto kokybei ir saugumui, todėl vienas svarbiausių darbų mano dienoje – stebėti, kad darbuotojai laikytųsi visų nustatytų procedūrų“, – priduria jis.

Vis tik, Virgilijus Vitkevičius pasakoja, kad jo atsakomybė ir susitvarkyti su įvairiais kilusiais nesklandumais. Jo teigimu, kaip ir kiekvienoje įmonėje, kartais pasitaiko, jog darbuotojas dėl tam tikrų ir suprantamų priežasčių negali atvykti į darbo vietą. „Jeigu taip atsitinka, tenka staigiai reaguoti situaciją ir priimti sprendimus, pavyzdžiui, perskirstyti darbuotojų krūvį, kitiems atlikti būtent šiam darbuotojui numatytas užduotis. Turiu pabrėžti, kad kasdien padedame vienas kitam, nebūtinai tik tada, jei nutinka kas nors nenumatyto“, – apie darnų komandinį darbą kalba jis.

Pašnekovas sako, kad savitarpio supratimas ir darni komandinė dvasia yra viena svarbiausių priežasčių, kodėl jis nusprendė ilgam laikui pasilikti šiame darbe. Vis tik, jam svarbu ir lankstus darbo grafikas ir, suprasdamas, jog tai ne mažiau reikšminga jo darbuotojams, šias sąlygas stengiasi suteikti ir jiems.

„Grafikus bandau sudaryti taip, kad būtų atsižvelgta į kiekvieno darbuotojo pageidavimus ir gyvenimo ritmą. Labai smagu matyti, kad dažnai tą padaryti pavyksta ir grafikas tinka tiek jaunesniems, tiek vyresniems kolektyvo nariams“, – džiaugiasi restorano vadovas.

„Darbuotojai patys renkasi, kada ir kiek nori bei gali dirbti: ryte ar vakare, daugiau ar mažiau, o mes stengiamės į jų norus atsižvelgti. Mūsų komandoje bent pusė narių dar studijuoja, tad prideriname jų darbo grafiką prie mokslų. Tačiau pas mus dirba ir vyresnio amžiaus žmonės – jie taip pat puikiai dera mūsų kolektyve“, – sako Virgilijus Vitkevičius.

Turi įvairių tradicijų

Jis pasakoja, kad komanda yra sugalvojusi įvairių taisyklių, kurios padeda palaikyti gerą atmosferą darbe. „Turime savotišką tradiciją – mes visi tarpusavyje esame labai mandagūs. Kolegos nuolat tarpusavyje bendraudami sako gražius žodžius: „ačiū, prašau“. Nors tai – elementarus mandagumas, tačiau sukuria ypatingą ryšį tarp darbuotojų“, – šypsosi vyras.

Restorano direktorius priduria, kad stengiasi nepamiršti nei vieno darbuotojo – restorane minimi visų gimtadieniai. „Ir čia ne viskas – tiek aš, tiek kiti restorano vadovai vertina čia dirbančius žmones, vertina jų lojalumą. O kad žmonės tarpusavyje sutartų geriau, rengiame kasmetinius vakarėlius ir išvykas“, – džiaugsmingai restorano vidaus gyvenimo akimirkomis dalijasi jis.

Pašnekovas džiaugiasi, kad jo komandai tenka pabendrauti net su kitų miestų restoranų darbuotojais – taip, pasak jo, visi komandos nariai gali geriau įsilieti į viso tinklo kolektyvą. „Neretai rengiamos įvairios išvykos, mokymai, kur visi kartu kažkur susitinkame: tai su vieno restorano darbuotojais, tai su kito“, – pasakoja Virgilijus Vitkevičius.

Įmonė rūpinasi ne tik darbuotojų bendruomeniškumu, bet ir tobulėjimu – kiekvienam darbuotojui yra sukuriamas individualus mokymo planas pagal pareigas ir atsakomybes, pradedant nuo aptarnaujančio personalo pareigų iki restorano vadovo. Šie mokymai padeda stiprinti kompetencijas personalo valdymo, kokybės ir verslo vystymo srityse.

Užsakymo nr.: PT_82205955