Bendroji Europos Sąjungos (ES) transporto tvarumo politika numato perkelti dalį krovinių, vežamų keliais toliau kaip 300 kilometrus, į kitų rūšių transportą - geležinkelius arba vandens transportą. Iki 2030 metų planuojama geležinkelių ir vandens transportui perkelti 30 proc., o iki 2050 metų daugiau kaip 50 proc. gabenamų krovinių.

Pagerins ekologiją

Krovinių transportavimas ES vidaus rinkai labai svarbus, kuris daro reikšmingą poveikį ekonomikai augti, pramonės ir paslaugų konkurencingumui didėti bei darbo vietoms kurti.

Tačiau transportas, kuriam tenka maždaug trečdalis viso suvartojamo energijos ir išmetamo CO2 kiekio Europos Sąjungoje, taip pat daro neigiamą poveikį aplinkai ir žmonių gyvenimo kokybei.

Vidaus krovininio transporto apyvarta Europos Sąjungoje - įskaitant kelių, geležinkelių ir vidaus vandenų transportą - sudaro apie 2,3 trilijonus tonkilometrių per metus. Iš šio kiekio kelių transportui, kuris aplinką teršia daugiausiai, tenka maždaug 75 proc. visų gabenamų krovinių.

Kelių pakeitimo efektyviomis ir tvariomis transporto rūšimis, visų pirma geležinkeliais, leistų sumažinti spūstis keliuose, mažintų žūčių skaičių, pagerintų ekologiją ir sumažintų aplinkos taršą.

Darbai Kauno mazge

Šiuo metu europinis geležinkelis tiesiamas tarp Kauno ir Palemono geležinkelio stočių. Iki „Rail Baltica“ rekonstrukcijos per Palemono geležinkelio stotį plačiuoju 1520 mm geležinkeliu išvyko, atvyko ir pravažiavo vidutiniškai 80 traukinių per parą.

Kauno geležinkelio mazgas

Pasak AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus pavaduotojo – Geležinkelių infrastruktūros direkcijos direktoriaus Karolio Sankovski, remiantis Europos Komisijos ir Lietuvos statistikos departamento prognozėmis dėl bendro mobilumo ir tranzitinių krovinių srautų augimo, numatomas bendras traukinių eismo didėjimas ne tik „Rail Baltica“ ruože, bet ir visoje Lietuvoje.

„Nauja „Rail Baltica“ infrastruktūra Kauno geležinkelio mazge įrengiama ant esamos geležinkelio sankasos, todėl artimoje aplinkoje gyvenančius žmones galiu patikinti, kad įgyvendinus projektą, palyginti su šiandienine situacija, gyvenimo kokybė pastebimai pagerės - traukinių eismas bus daug tylesnis, aplinka švaresnė, o eismas saugesnis“, - sakė K. Sankovski.

Numatoma, kad „Rail Baltica“ geležinkelis bus elektrifikuotas. Elektra varomi traukiniai neteršia aplinkos, be to, kelia 10 decibelų mažesnį triukšmą, palyginti su šilumvežiais.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ yra projekto „Rail Baltica“ vykdytoja Lietuvoje, atsakinga už europinio geležinkelio infrastruktūros statybas šalyje.

Tvarumu paremta nauda

Kuriama „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūra optimaliai patenkins transporto paklausą, užtikrinant pajėgumus teikti visų tipų traukinių paslaugas, išlaikant tvarų augimą.

Siekiant paskatinti tvariu augimu paremtą krovinių pervežimą geležinkeliais, vystomi trys dideli multimodaliniai terminalai – Mūgoje (Estijoje), Salaspilyje (Latvijoje) ir Palemone (Lietuvoje).

Planuojama, kad net 80 proc. krovininių traukinių „Rail Baltica“ linijoje bus intermodaliniai – suteikiantys galimybes logistikos operatoriams perkelti krovinius nuo kelių transporto ant geležinkelio transporto ir transportuoti konteinerius bei puspriekabes geležinkeliu.

Pagerintas susisiekimas geležinkeliais leis padidinti jais gabenamų krovinių srautą, nuimat apkrovą nuo pagrindinių šalies magistralinių kelių. Numatoma, kad dėl to gerokai sumažės oro tarša ir kelių transporto spūstys bei pagerės eismo saugumas keliuose.

Rail Baltica

Kauno mazge įgyvendinamos aplinkosauginės priemonės

• Kauno geležinkelio mazge bendras triukšmą slopinančių sienučių ilgis sieks 5,8 kilometro.
• Bėgių triukšmo slopintuvų ir antivibracinių paklotų bendrai įrengtas ilgis sieks apie 7,7 kilometro.
• Triukšmą slopinančių sienučių aukštis sieks nuo 3 iki 6 metrų, priklausomai nuo atstumo iki gyvenamųjų namų ir sankasos aukščio.
• Be specialiųjų priemonių, mažesnį triukšmą užtikrins elektra varomi traukiniai, kurie palyginti su šilumvežiais, kelia 10 decibelų mažesnį triukšmą.
• Europinis geležinkelis klojamas ant esamos geležinkelio sankasos - transporto koridorius išliks siauras, sankasos ir iškasos šlaitai bus gausiai apželdintos, todėl apsauginiai želdiniai tarnaus kaip papildomas triukšmo barjeras.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Užsakymo nr.: PT_81510631