Priimti sprendimą atleisti darbuotoją tikrai nėra lengva užduotis. Sprendimas tampa ypač sunkus, jei darbuotojas nepažeidė jokių darbo taisyklių, tačiau akivaizdžiai su darbais nesusitvarko. Dažnas vadovas bando save įtikinti, jog darbuotojas pasikeis į gerą pusę. Tačiau kartais tokia mąstysena įmonei kainuoja labai daug. Kiekvieno vadovo tikslas - sukurti puikią komandą, gebančią darbus atlikti kokybiškai. Tad jei vienos(-o) iš darbuotojų rezultatai neatitinka jūsų lūkesčių, sprendimą reikia priimti kuo greičiau.

Reflektuokite

Jei norite priimti teisingą sprendimą, skirkite šiek tiek laiko refleksijoms. Užduokite sau kelis klausimus, padėsiančius apsispręsti. Paklauskite savęs, ar šis žmogus sutaria su likusia jūsų komanda ir geba dirbti kartu? Ar darbus atlieka laiku ir iškilus problemoms, jas efektyviai išsprendžia? Taip pat itin svarbu įsivardinti aiškią priežastį, dėl kurios darbuotojo darbas jūsų netenkina. Paklauskite savęs, ar šis darbuotojas supranta savo atsakomybes ir geba jas valdyti? Ar jis buvo tinkamai apmokyta(-s)? Taip pat apsvarstykite, kaip jūs prisidedate prie šios problemos. Galbūt darbuotojo rezultatai prasti dėl neaiškaus užduočių ir lūkesčių formulavimo, galbūt jam skiriama per mažai laiko, nepaaiškinama, ką ji(-s) daro ne taip ir kur jai(-am) reikėtų pasistengti. Su mūsų Soprana Personnel International klientais visada pirma aptariame situaciją, aiškiai apsibrėžiame, kas netenkina ir kaip darbuotojas buvo ir yra paruošiamas tinkamam užduočių vykdymui. Kartais vadovams tenka priminti, kad darbuotojai savaime nesupranta, kad vadovas nepatenkintas.

Įvertinkite ar darbuotoja(-s) gali tobulėti

Kelios darbuotojos(-o) padarytos klaidos neturėtų lemti jūsų sprendimo ją(-į) atleisti. Tačiau, jeigu klaidos kartojasi, svarbu įvardinti, kokiose situacijose darbuotoja(-s) klysta. Apgalvokite, ar darbuotoja(-s) iš klaidų mokosi, ar geba reflektuoti. Ar klaidos daromos atliekant sudėtingus, komplikuotus darbus, ar visgi jos atsiranda dėl neapdairumo. Diana Blažaitienė teigia, kad tokiu atveju gali pakakti rimto pokalbio su darbuotoju. Gal neapdairumo klaidos atsiranda dėl laiko trūkumo ar per didelio krūvio? Gal trūksta kompetencijų? Tokiu atveju svarbiausia sudaryti sąlygas tas klaidas ištaisyti, aiškiai apibrėžiant, kad jų - neturėtų būti.

Visai kita situacija, jei darbuotojas darbus daro atmestinai, neįdedant pakankamai pastangų. Kaip ir pirmuoju atveju, su darbuotoju reikėtų pasišnekėti ir išsaiškinti situaciją. Galbūt tai nesusiję su darbu. Tuomet reikėtų aiškiai apibrėžti lūkesčius, įvardinti problemas, galbūt pasiūlyti atostogas. Tačiau turėkite omenyje, kad vidinės motyvacijos stygiaus jūs neišspręsite ir su tokiu darbuotoju reikėtų atsisveikinti kuo greičiau.

Pasitarkite su kolegomis

Apsvarstę situaciją individualiai, pasitelkite kolegas. Paklauskite jų nuomonės apie darbuotoją, jos(-o) nudirbtus darbus. Klauskite jų apie konkrečias situacijas, ir kaip jų manymu darbuotoja(-s) jose pasirodė. Pasistenkite nenuteikti kolegų priešiškai, nesakykite, kad svarstote apie atleidimą. Kartais pasitarus su kolegomis paaiškėja darbuotojo trūkumai. Gali būti, jog darbuotojas trukdo likusiai komandai efektyviai atlikti darbus, iki galo neatlikdamas užduočių, ar perleisdama jas kitiems komandos nariams. Galbūt kelia nereikalingus konfliktus, ar įtampą darbo vietoje. Nepamirškite, kad kiekvienas komandos narys turi savo nuomonę, kuri vadovui dažnai “akloji zona”. Jei žinote, kad kolegos atvirai nuomonės neišsakys, kreipkitės į personalo specialistus. Jie galės padaryti vertinimą bei interviu kaip nepriklausomi ekspertai.

Būkite atviri su darbuotoju

Galbūt praeityje jau kalbėjote apie darbų eigą ir išreiškėte savo susirūpinimą. Tokiu atveju aptarkite, kur darbuotojas patobulėjo, ar stengiasi ištaisyti padarytas klaidas bei ėmėsi iniciatyvos iš jų mokytis. Jeigu taip, tuomet darbuotoja(-s) eina gera linkme ir galbūt jo atleisti nevertėtų. Jei apie tai dalinatės pirmą kartą, išreikškite savo susirūpinimą, paklauskite, kodėl darbuotojo manymu taip yra, ir stebėkite jo reakciją. Jeigu darbuotojas prisiima atsakomybę už prastai padarytus darbus, pasiaiškina, nekaltina su juo dirbančių kolegų, galbūt reikėtų suteikti dar vieną šansą. Jeigu visgi darbuotojas pradeda gintis ir kaltinti kitus dėl prastai atliktų darbų - laikas su juo atsisveikinti.

Užsakymo nr.: PT_81308052