Rūšiuojant atliekas turtinamas mokymosi priemonių fondas

„Ąžuolyno“ progimnazija jau penktus metus dalyvauja projekte „Mes rūšiuojam“. Šis projektas suvienijo visų mokinių ir mokyklos darbuotojų jėgas rūšiuojant elektros ir elektroninės įrangos, buitinės technikos bei nešiojamų baterijų atliekas.

„Progimnazijos fizikos kabinete yra specialus konteineris, skirtas nešiojamų baterijų rūšiavimui, o elektroninę įrangą ir buitinę techniką kaupia progimnazijos pavaduotoja ūkiui Milda Kasparaitienė, kuri paskui jas išveža į antrinių žaliavų supirkimo punktus. Už gautas lėšas yra turtinamas progimnazijos mokymo priemonių fondas“, - pasakoja progimnazijos direktoriaus pavaduotoja Odeta Kanapkienė, kuruojanti gamtos mokslų specialistų veiklą.

Jau antrus metus progimnazijoje vykdomas ir rūšiavimo projektas „Žaliasis taškas“. Projekto vykdymą inicijavo ir vykdo gamtos mokslų mokytojos Lina Alimienė, Kristina Stankevičienė ir geografijos mokytoja Jurgita Davidavičienė.

„Progimnazijos dalykų kabinetuose ir vidinėse erdvėse yra specialūs konteineriukai, skirti popieriaus ir plastiko rūšiavimui. Kiekvieną savaitę mokytojos kartu su mokiniais tvarko pripildytus konteineriukus. Mokiniai šiame projekte dalyvauja savanoriškais pagrindais arba „užsidirba“ socialines valandas, kurios yra ugdymo proceso dalis“, - pasakojo O. Kanapkienė.

Tausojant aplinka originaliai pažymėtas valstybės šimtmetis

2018-aisiais metais visa Lietuva gyveno šventinėmis nuotaikomis - lietuviai įvairiais būdais minėjo Atkurtos Lietuvos šimtmetį. Išradingumu pasižymėjo ir „Ąžuolyno“ progimnazija. Gamtos mokslų metodikos grupė, vadovaujama biologijos mokytojos metodininkės Linos Alimienės, pasiūlė metus įprasminti akcija „100 kg makulatūros iš kiekvienos klasės“. Laimėjusiai klasei buvo pažadėtas prizas, o surinktą makulatūrą progimnazijos administracija pažadėjo keisti į tualetinį popierių.

„Ne tik mokiniai, bet ir mokytojai bei tėveliai labai aktyviai įsitraukė į šią akciją. Kaip tik dabar baigiasi metai, skirti Lietuvos 100-čiui paminėti, ir mokytoja Lina Alimienė suvedė rezultatus, kuri klasė surinko daugiausiai makulatūros. Nugalėtojais tapo mūsų progimnazijos mažiausieji – pradinukai. Visų keturių pradinių klasių mokiniai ir jų tėveliai kaip skruzdėliukai visus metus kantriai „tempė“ nereikalingus laikraščius, senus žurnalus ir kitą makulatūrą bei kartu su mokytojomis Irena Kybartiene, Zita Sajiene, Dalia Subačiene ir Aldona Augustinaitiene laimėjo įgyvendindami šią puikią iniciatyvą“, - apie sėkmingą projektą pasakojo O. Kanapkienė.

Antrinės žaliavos gali tapti menu

Pavyzdį, kaip antrines žaliavas galima išnaudoti kūrybingai, parodė progimnazijos dailės mokytoja Audronė Pocienė su mokiniais. Mokiniai nuolat renka įvairias antrines žaliavas ir jas naudoja meniniams darbams, koliažams, mozaikoms ir kitokiems originaliems kūriniams. Vėliau mokinių darbai yra eksponuojami progimnazijos bibliotekoje, renkami ir apdovanojami laureatai.

„Smagu žinoti, kad prisidedi prie gamtos išsaugojimo ir švaresnės aplinkos. Jeigu žmonės nustotų rūpintis gamta, jos ateityje tikriausiai neliktų. Man rūpi miškai, gyvūnai ir jų gerovė. Nors žmonės daugiausiai gyvena miestuose, mes irgi esame gamtos dalis, todėl reikėtų stengtis užtikrinti, kad ateities pasaulis netaptų užterštas. Man patinka, kad mokykloje apie tai galime kalbėti per kūrybinę veiklą”, - pasakoja Ąžuolyno progimnazijos moksleivis Laurynas.

Biologijos mokytoja Kristina Stankevičienė kartu su technologijų mokytoja Neringa Ščetinine Žemės dienai, kuri bus 2019 m. kovo 20 d., paminėti, sugalvojo naują akciją „Kamštelius surink – butelius priduok“. Mokytojos ragina mokinius rinkti plastikinių butelių kamštelius, iš kurių bus gaminamos gėlės. Mokiniai už atliktą darbą gaus įvertinimą.

Kūrybingoje „Ąžuolyno“ progimnazijos bendruomenėje antrinės žaliavos padeda vaikams pažinti save – klasių vadovės klasių valandėlių metu moko vaikus iš antrinių žaliavų sukurti savo autoportretą. Šios veiklos tikslas – pažinti save, sudėlioti savo portretą, savo poreikių piramidę naudojant iškarpas iš žurnalų, tekstus iš laikraščių ir kt.

„Ąžuolyno“ progimnazijos mokytojams nestinga idėjų, kaip atkreipti vaikų dėmesį į antrinių žaliavų panaudojimo galimybes, motyvuoti vaikus rūšiuoti. Savo pavyzdžiu pedagogai nori „užkrėsti” ir kitas mokyklas, nes patyrė, kad kūrybingi mokytojai geba rasti originalių būdų, kaip vaikus sudominti rūšiavimu. Taip pat egzistuoja daugybė regioninių ir nacionalinių iniciatyvų, tokių kaip Vilniaus regiono atliekų tvarkymo centro įgyvendinama „Atliekų kultūra“, prie kurių mokyklos gali pačios prisijungti ir užmegzti naujų ryšių, pasisemti idėjų. Labai tikėtina, kad nuo mažens supratę kaip svarbu rūšiuoti atliekas, vaikai taps piliečiais, atsakingais už savo aplinką.

Užsakymo nr.: PT_80553275