2018 m. Vilniaus savivaldybė skyrė rekordinius 27 mln. eurų gatvių, kiemų remontui, naujų kelių tiesimui. Ir nors daugelis darbų gerokai vėlavo, juos užbaigus, rezultatų pasiekti taip ir nepavyko.

„Vilniaus mieste matome didelę problemą. Tai darbų atlikimas, kuris netenkina nei vieno sostinės gyventojo. Sutvarkytose Vilniaus ir Taurupio gatvėse bei Lukiškių aikštėje šiandien jau trupa trinkelės. Keista, kai rekonstruotos gatvės pradeda trupėti vos po kelių mėnesių“, – stebisi V. Sinkevičius.

Kokybę turi užtikrinti specialistai

Vienas iš V. Sinkevičiaus siūlymų – kokybę užtikrinantis skyrius savivaldybėje, kuris būtų atsakingas už skaidrų ir, svarbiausia, kompetentingą darbų vykdymą. „Svarbiausias uždavinys – užtikrinti atliktų darbų kokybę. Būtina, kad meras turėtų ekspertų skyrių, kuris vertintų ruošiamų planų kokybę ir tik po išsamių ekspertinių išvadų, leistų pradėti darbus. Jei darbai būtų atlikti nekokybiškai, tada rangovas privalėtų ištaisyti broką. Kitu atveju – Vilniaus savivaldybė su rangovu neatsiskaitytų ir nepriimtų neatitinkančių kokybės darbų“, – aiškina ekonomikos ir inovacijų ministras.

Vilniaus mieste ne tik fiksuojami didžiausi automobilių srautai visoje Lietuvoje, bet ir kasmet matomas didėjantis automobilių skaičius. Tam, kad pagrindinės miesto gatvės netaptų nepravažiuojamos gyventojams, reikalinga tinkamos kokybės kelio danga. Kaip pavyzdį V. Sinkevičius pateikia Geležinio Vilko gatvę, kuria statistiškai per valandą pravažiuoja 13-15 tūkstančių automobilių.

„Tai labiausiai piko metu apkrauta gatvė visame Vilniuje, todėl labai svarbu, kad jos danga būtų aukščiausios kokybės. Tačiau dažnam vilniečiui į akis krenta asfalto kokybė, tad akivaizdu, kad klojant asfaltą nėra laikomasi net paprasčiausių standartų, neatliekama ekspertizė“, – pabrėžia ministras.

Remiantis ekspertais, asfaltuojant kelius ypatingai svarbiu faktoriumi tampa metų laikai. „Keliai turėtų būti asfaltuojami tada, kai yra mažiausiai kritulių, nes tuomet kelio danga laikytųsi kur kas ilgiau. Nepaisant to, Vilniuje galima pamatyti net ir gruodžio mėnesį asfaltuojamus kelius. Tai reiškia tik vieną – netinkamas projektavimas“, – teigia V. Sinkevičius, kuris remdamasis specialistų išvadomis sako, kad darbų keliuose projektavimas turėtų prasidėti žiemą, o darbai įsibėgėti tik vasario pradžioje, kai kelių apkrovimas yra mažiausias, o kritulių kiekis pats žemiausias.

Partnerystė su Lietuvos automobilių kelių direkcija

Kitas kandidato į Vilniaus merus siūlymas, kuris užtikrintų geresnę sostinės gatvių ir kelių priežiūrą – glaudus bendradarbiavimas su Lietuvos automobilių kelių direkcija.

„Vilniaus savivaldybė turėtų tapti patikima LAKD partnere. Tik bendradarbiaujant atsiranda galimybių išspręsti tiek Tarandės viaduko problemą, tiek su kitų gatvių, kurios galbūt išeina ir už Vilniaus miesto ribų, klausimus“, – sako V. Sinkevičius.

Tarandės gatvės viaduko projektą ministras mini ne veltui. Viaduko atsiradimas yra ypatingai svarbus norint sumažini spūstis autostradoje bei padidinti saugumą. „LKAD jau dabar pasiryžusi padėti Vilniaus miestui įgyvendinti šį projektą – planuojama pastatyti tunelinį viaduką po keliu A2 Vilnius-Panevėžys, kad Tarandės gyventojai galėtų į gyvenvietę važiuoti ne per apsisukimą, o per viaduką“, – aiškina ministras.

Tačiau norint įgyvendinti projektą reikalingas susitarimas su Vilniaus savivaldybe. Pasiekus susitarimą dabar, pasak V. Sinkevičiaus, projektą galima būtų įgyvendinti penkeriais metais anksčiau nei planuojama. „Pagal susitarimą savivaldybės administracija turi pratęsti vietinės reikšmės kelią, kad būtų galima uždaryti apsisukimą iš kelio A2 į Tarandę. Tačiau dėl Vilniaus savivaldybės veiksmų vilkinimo, kai yra garsiai kalbama, bet nieko nedaroma, nepavyksta rasti kompromiso. Paskutiniais duomenimis, Vilniaus miesto savivaldybės administracija planuoja vietinės reikšmės kelią pratęsti tik 2025 metais, nors tai įmanoma padaryti ir 2020 metais“, – sako kanditdatas į Vilniaus merus.

Prioritetas – daugiau lėšų asfaltavimui

Pasak V. Sinkevičiaus, Vilniaus miesto vis dar laukia labai daug asfaltavimo ir rangos darbų, todėl, anot jo, ypatingai svarbu, kad sostinės biudžete asfaltavimui skirtos lėšos taptų prioritetu. „Dabar Vilniaus mieste yra apie 500 km žvyrkelių ir beveik 30 proc. prastos kokybės kelių, todėl kasmet miestas kelių asfaltavimui turėtų investuoti bent 2,5 mln. eurų“, – teigia ministras.

Vienas iš svarbiausių Vilniaus dar laukiančių projektų – „Dviejų lygių sankryžos Žirnių g., Liepkalnio g. ir Minsko pl. rekonstravimas“, tačiau ir čia neapsieita be nesusipratimų. V. Sinkevičiaus nuomone, dėl savivaldybės administracijos neveiksnumo, projektas bus įgyvendintas vėliau nei tai buvo galima padaryti.

„Projekto viešieji pirkimai dėl rangos darbų dar neprasidėjo, nors Lietuvos valstybės biudžete 5 mln. eurų suma buvo patvirtinta dar 2018 m. gruodžio 21 d. Deja, Vilniaus miesto savivaldybė tik neseniai pranešė pradėjusi skelbti konkursus. Tai reiškia, kad vilniečiai miestui gyvybiškai svarbų projektą galėjo turėti bent 4 mėnesiais anksčiau“, – konstatuoja kandidatas.